Ford Focus

Pentru a ne convinge de calitatile noului Ford Focus, la premiera din Romania, Romcar, importatorul marcii Ford, a organizat un drive test complex. Avand la dispozitie un traseu variat si o varietate de modele Focus, cu 3, 4 si 5 usi sau break, cu diverse motorizari, am descoperit calitatile indubitabile ale noului model, dar si zonele…perfectibile!

Ford Focus este o masina complet noua dar ce pastreaza linia vechiului model; stii sigur ca e vorba de un Focus atunci cand vezi autovehiculul chiar si prima data. Fata de vechiul model, acesta este mai lat (chiar decat Mondeo!) si mai lung, astfel ca, evident, masina a castigat in ceea ce priveste stabilitatea. La exterior, s-a pastrat aspectul agresiv si sportiv, aspect datorat in mare masura inclinarii liniei acoperisului.

La interior, saltul calitativ este evident, dar Focus se pastreaza inca in sectorul compact non-premium, prin unele finisari, nu tocmai de lux. Pe langa numeroasele dotari standard, dintre care amintim: airbaguri frontale, airbaguri pentru sofer si pasager, ABS, EBD, servodirectie (reglabila din interior cu trei pozitii – standard, confort si sport), producatorul pune la dispozitia celor interesati si o serie de dotari optionale.

Aici vine surpriza: premium sau non-premium, Focus poate fi echipat optional cu sisteme greu de gasit si prin clasa de lux! Clientul poate comanda dotarea masinii cu comenzi vocale pentru telefon, pentru sistemul de climatizare si pentru sistemul de navigatie al masinii. Nu prea stim multe masini care sa asculte cand strigam la ele, nu?

Nu pare mare lucru? Ei bine, Ford Focus dispune optional de un display tip Touch-Screen, ce poate afisa si …comanda sistemul de navigatie cu DVD, sistemul audio cu MP3, climatizarea automata, etc, doar prin apasarea usoara a meniului existent pe ecran. E revolutionar in clasa compacta? Este si prin alte clase…

Constructorul a dotat masina cu materiale testate antialergic dar si cu o structura de rezistenta puternica, ce a obtinut 5 stele la testele de impact EuroNCAP. Protectia masinii mai este asigurata de un sistem de acces fara cheie, Key-Free, plus un sistem de alarma perimetral si cu senzori interiori; optiuni pentru care trebuie sa mai plateasti peste pretul masinii pana la 844 de euro. La comanda, masina poate fi dotata si cu un parbriz cu filtru infrarosu, ce are rolul de a proteja termic interiorul.

Alte gadget-uri interesante sunt: faruri halogen autoadaptive (alta premiera!), sistem automat de incalzire a motorului si interiorului (programabil) pe loc, cu motorul oprit, ce functioneaza cu combustibil din rezervor, cel mai mare portbagaj din clasa (versiunea 5 usi), farurile pot fi comandate in trei versiuni (clasice, halogen autoadaptive si sport, cu fundal negru), stergatoare de parbriz tip lama (in sfarsit!).

Noul Focus este disponibil in cinci variante: Ambiente, Trend, Ghia, Sport si Titanium, avand motorizari atat pe benzina, cat si diesel. Cea mai mica motorizare pe benzina dezvolta 80 de CP la o cilindree de 1,4 litri iar cea mai puternica are 2 litri si 145 de CP. La motoarele diesel, cel mai puternic este un 2 litri, cu 136 de CP (6 trepte standard), iar varianta „domestica” are doar 1,6 litri si 90 de CP.

Transmisia la noul Ford Focus este asigurata de cutii de viteze manuale cu cinci, sase trepte, sau de cutii automate. Un minus pare a fi faptul ca, cel putin deocamdata, cutia de viteze cu sase trepte este oferita doar pe motorul de 2,0l TDCI 136 CP. Concurenta are in oferta transmisia cu sase trepte si pe motoarele mai mici, iar in ceea ce priveste noul Focus, cel putin doua motoare (2,0l – 147 CP si 1,6l – 109 CP) ar fi tolerat foarte bine o transmisie cu sase trepte.

Pe sosea, Focus nu pune probleme, nici la manevre extrem de bruste, cu un plus pentru franele foarte bune. Masina se comporta impecabil datorita suspensiei spate independente, Control Blade, precum si noii structuri a caroseriei, a carei rigiditate torsionala a fost marita cu 10%.

Preturile incep de la 10.760 de euro CIP, pentru varianta Ambiente, cu motorul de 1,4l si ajung pana la 18.040 de euro, pentru modelul de varf al gamei, Titanium, cu motor de 2l.

Caroserie
+ Design reusit, calitate buna a realizarii si asamblarii
– Model nu la fel de spectaculos ca prima aparitie a „vechiului” Focus

Habitaclu
+ Ergonomie excelenta a comenzilor, dotari de top, inclusiv Touch-screen, DVD, comenzi vocale
– Blocarea sistemului de reglare a volanului nu functioneaza perfect; la franari de urgenta acesta se poate deplasa in plan orizontal, spre bord 5-7 cm

Confort
+ Confort foarte bun la rulare, indiferent de teren
– Comportament rigid la contactul cu denivelarile, garda redusa la sol favorizeaza lovirea pragurilor

Motor/Transmisie
+ Excelente motorizari ca putere si consum
– Transmisia cu sase trepte nu e disponibila pe toate modelele

Tinuta de drum
+ Comportament de exceptie la viteze mari, in linie dreapta, dar si in traseu virajat
-Necesita atentie sporita la virajele abordate foarte rapid, cu ESP decuplat, dar derapajul poate fi controlat usor de un sofer experimentat

Siguranta
+ Pachet de siguranta complet, 5 stele Euro NCAP
– –

No Responses

  1. alin says:

    cea ce strica fordul(diesel) in romania este motorina fratilor e foarte proasta….

  2. boby says:

    fordul europa este frate cu peugeut ulsi au motoare la fel adica ele se fac comun ca urmare am tendinta sa cred ca pe ford se pun motoare de peugeut facute bineinteles cu colaborare ford

  3. marius says:

    Ceao,tocmai mi-am luat un ford focus SW 90 CP 1,6 Tdci din Italia am dat 21500 Euro am facut un drum de romania consum 5.5-6 maxim .Dar cand am revenit in italia am bagat motorina de la rompetrol sa dus in consum de 7.dupa ce am alimentat de la petrom-omv consum5.5 si masina se comportafoarte bine la drum,ceao

  4. Dascaliac Dumitru says:

    Am un Ford mondeo TDCI 131CP cu 6 trepte de viteza.La turatia de 1900-2100rot/min intrerupe in mers.Am pus injectoare noi si tot la fel,am fost la toate reprezentantele inclusiv Bucuresti si nimic.Cind pune testerul pe ea spun ca nu are nimic dar ea nu merge.Stie cineva cum se manifesta masina daca pompa de inalta nu functioneaza cum trebuie? Dupa ce trec de 2100-2200 merge cu ce viteza doresc.Dimineata la pornire scoate un fum alb spre albastru.Tot la fel facea si cu vechile injectoare.

  5. Dascaliac Dumitru says:

    Am un Ford mondeo TDCI 131CP cu 6 trepte de viteza.La turatia de 1900-2100rot/min intrerupe in mers.Am pus injectoare noi si tot la fel,am fost la toate reprezentantele inclusiv Bucuresti si nimic.Cind pune testerul pe ea spun ca nu are nimic dar ea nu merge.Stie cineva cum se manifesta masina daca pompa de inalta nu functioneaza cum trebuie? Dupa ce trec de 2100-2200 merge cu ce viteza doresc.Dimineata la pornire scoate un fum alb spre albastru.Tot la fel facea si cu vechile injectoare.

  6. Dragos says:

    New Focus se fabrica in Germania si Belgia. Oricare din variante este buna. Sunt proprietar si masina e grozava.

  7. Adrian says:

    Am intrebat la dealer si zice ca e fact in Germania la Koln

  8. andrei says:

    imi pueti spune si mie unde este fabricat noul ford focus

  9. ford focus says:

    sal. mie imi plac toate masinile de la ford. eu am un ford focus din 2001 1,8Tddi si as vrea sa il dau ca sa mai pun ceva bani sa imi iau noul ford focus. noul focus este o masina superba de familie. site careva cat m-ar costa un chip la motor de 60 cp? va rog sa imi dati si mie informatia aceasta

  10. cristid says:

    deci, cum spuneam………..unde e versiunea aia pe site de 1,6 tdci si 110cp.ce consum are? ce dotari are? costul reviziilor si al altor consumabile? mda site-ul lasa de dorit.masina nu stiu ce ofera.

  11. tibi says:

    @ bogdan. sa stii tu ca asta e o strategie inteleapta(mana de lucru)toyota se fabrica si-n anglia,renault si-n turcia,tabla de pe golf4/bora octavia1 e tratata,galvanizata in spania.si ce vrei sa zici ca nu sunt bune?uite eu am un golf4 si am avut parte de un accident in care am facut zob un matiz(toata partea stanga) la mine a fost capota usor ondulata far dr,aripa dr f f putin lovita,iar bara avea doar urmele rosii ale matizului.trage o concluzie legata de coktail

  12. bogdan says:

    tocmai am aflat ca e facuta in rusia si motorul in spania.
    coktail au facut din ea, pacat!!

  13. yo says:

    robert o intrebare!!!masina asta din imagi cat costa????

  14. MARIA DIACONU says:

    Ce parere aveti va rog despre ultimul model 2006 ” New Ford Fiesta “?

  15. yo-nel22nst says:

    imi place ford focus si chiar as vrea sa-mi achizitionez unul. de un timp bun ma tot uit pe la diferite marci si as vrea sa stiu ca merita banii si niste detalii despre motorul de 1.6 disel de 110CP

  16. SebasTiam says:

    Pacat ca nu dati consum ..ma interesa la modelul de 1,6 diesel 110 cai (parca)…
    Am inteles ca masina are niste costuri de intretinere destul de piperate …comparativ cu alte masini din clasa ei !!

  17. mihai says:

    Sunt mandrul posesor al noului Focus si trebuie sa va spun ca e minunata,la orice capitol,binenteles raportata la clasa ei si la pretul de achizitie.

  18. boby says:

    hai mah sa fim seriosi.. frane spate pe tamburi si zici ca e super echipata…drecu acum nici autobuzele astea noi nu ma au pe tambur….sa fim seriosi

  19. vasy says:

    masina i super tare chair si la versiunea de baza.

  20. roland says:

    ESP se poate decupla dupa dorinta soferului!
    cat despre materialele interioare testate antialergic ma indoiesc ca plasticele din intreg habitaclul la versiunea “cheala” sunt cum spun ei! Si ce spun ei de super inovatii si gadget-uri le ai de la 17.000 euro in sus!!! asa ca sa stam pe aproape!

  21. sebi says:

    e tare masina… si astept sa vad cu ce motorizari de top apare…

  22. Alex says:

    Din cate stiu la viteze de peste 50 Km/h ESP-ul intra automat in functiune !
    Asa ca virajele rapide nu sunt o problema.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.