Opel Vectra 1,8l 16V

Mezinul familiei Vectra dispune de un motor pe benzina de 1,8l Ecotec, destul de puternic, agreabil si …ceva mai economic decat modelele rivale, cu aceeasi cilindree. Culoarea deosebita si jantele din aliaj usor de 16 “ sunt atribute suficiente pentru a impune respect necunoscatorilor. Acestea si alura joasa a caroseriei ofera masinii o imagine tipic sportiva, ce mascheaza caracterul mai degraba „pasnic“ al propulsorului.

Cei 122 de cai putere dezvoltati la doar 5600 rpm se dovedesc suficient de agili pentru a asigura o dinamica buna unui autoturism de clasa medie de 1,4 t. Pentru cei cu pretentii sportive, Opel are propuneri tentante, materializate prin modelele Vectra GTS, mult mai puternice. Oricum, un timp de 11,2 s pentru a prinde „suta“ de km/h nu e tocmai rau pentru o limuzina veritabila, grea dar surprinzator de agila.

Prin caracteristicile sale dimensionale, Opel Vectra se incadreaza in clasa medie, insa multitudinea dotarilor optionale si calitatea finisarii ii confera posibilitatea de a fi tratata o punte de legatura cu segmentul imediat urmator. Nu vom insista asupra prezentarii facilitatilor interioare ale acestei masini, ci ne vom rezuma la unele concluzii ce se impun dupa un astfel de drive-test.

Modelul testat, desi echipat cu motorul de baza, dispunea de echipamente optionale, cum ar fi tempomatul, climatizarea automata cu reglare pe doua zone separate, computer de bord, senzor de ploaie si faruri cu xenon. Pentru soferii atenti la buget, tempomatul poate fi o dotare deosebit de interesanta, ce folosita cu atentie duce la minimizarea consumului.

Destul de incomod in folosire am gasit a fi sistemul de comanda al climatizarii; desi foarte hi-tech, se dovedeste incomod in timpul mersului. Probabil ca ideal este sa tii climatizarea pe “Auto”, pentru ca accesarea printr-un meniu destul de complicat, a selectarii zonelor pe unde intra aerul, poate fi chiar periculoasa in timp ce te afli la volan.

Am obtinut pe parcursul unui weekend un consum mediu de combustibil de 7,2 l la 100 km, folosind tempomatul, chiar si pe distante mai scurte. La 120 km/h, viteza mentinuta constanta de tempomat, computerul de bord indica un consum de doar 5,4 l la 100 km, cu 0,7 l mai putin decât indica fabricantul.

Spatele inalt si lungimea considerabila a masinii impun prezenta unui dispozitiv ajutator la parcare (dotare aflata pe lista de optiuni), dar din pacate acesta nu era disponibil la vehiculul testat. Se impune o atentie sporita la efectuarea manevrelor de parcare, mai ales ca spoilerele relativ joase sunt expuse la bordurile inalte ale trotuarelor.

Pretul modelului testat depasea usor 19000 de euro DDP (datorita optionalelor), insa performantele si clasa masinii justifica perfect acest tarif. Fanii marcii nu vor gasi nici un impediment in a achizitiona in rate sau leasing un Opel Vectra 1,8l, ba dimpotriva vor avea numeroase avantaje legate de aceste sisteme de cumparare.

Caroserie
+ Design omogen, calitate buna a realizarii si asamblarii, aspect dinamic
– Semnalizatoare clasice, neintegrate in oglinzile retrovizoare

Habitaclu
+ Interior interesant, cu aspect hi-tech, ergonomie relativ buna a comenzilor, posibilitati de personalizare
– Lipsa spatii de depozitare, ergonomie perfectibila a comenzilor pentru climatizare

Confort
+ Confort deosebit la rulare, silentiozitate
– Comportament rigid la contactul cu denivelarile mici

Motor/Transmisie
+ Dinamica buna oferita de ansamblul motor/transmisie
– Consumul de combustibil ramane usor ridicat in trafic urban

Tinuta de drum
+ Comportament foarte bun la viteze mari, pe viraje, datorat suspensiei DSA (Dynamic Safety)

Siguranţa
+ Pachet complet de siguranţa (cu adaugare de optiuni), sistem Isofix
– Gradul de siguranta se configureaza la comanda

 Opel Vectra 1,8l 16V 
 Motor1,8l 16V 
 Tip4 cilindri in linie 
 Capacitate cilindrica (cmc)1796 
 Putere maxima (CP/rpm)122/5600 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)167/3800 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4595/1798/1460 
 Masa proprie (kg)1400 
 Portbagaj (l) 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)11,2 
 Viteza maxima (km/h)205 
 Consum mediu declarat (l/100 km)7,9 
 Consum mediu in test (l/100 km)7,2 
    
 Preturi  
 Pret CIP 
 Pret DDP19 000 euro 
    
 Dealer 

No Responses

  1. Prius says:

    Vad ca la mai multe modele testate , se trec ca minusuri la caroserie ….semnalizatoarele laterale care nu sunt integrate in carcasele oglinzilor retrovizoare de pe usi . Nu inteleg in ce consta dezavantajul vis a vis de caroserie !!! Chestia cu semnalizatoarele mi se pare un moft , sincer . Pai daca mergem dupa astfel de criterii , ar insemna ca tot un dezavantaj ar fi si acela ca nu au montat lampi de pozitie cum era la dacia 1410 (pe aripile laterale , in partea inferioara ) Hai sa fim seriosi !

  2. Alex says:

    Oricum..o masina..buna…Merita..

  3. Alex says:

    :)))))))) O masina nemteasca..fara comment-uri…Sincer..fun..Renault..dar cu mult respect pt masinile nemtesti…Totusi..nimic….nu-s opinii…..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.