Mazda3 1,6l 16V

Mazda3 afiseaza un stil si un comportament dinamic, in concordanta cu noua filozofie a marcii. Finisarea de inalt nivel, caracterul sportiv si tarifele modice sunt atribute ce permit modelului Mazda3 sa faca o serioasa concurenta modelelor consacrate de pe piata compacta. Varianta de 1,6 l ne-a fost pusa la dispozitie intr-un scurt drive-test, iar concluziile nu sunt imbucuratoare pentru concurenta: Mazda3 promite!

Daca predecesorul 323 a fost modelul japonez cel mai vandut in Europa, in ultimii cinci ani (1,9 milioane ex.), recent concurenta japoneza si coreeana a facut progrese sensibile. Lansarea noului Mazda3, confirma reintoarcerea in prim plan a valorilor traditionale ale marcii: inovatia tehnica si sportivitatea. Conceputa simultan in centrele de design Hiroshima, Irvine (California) si Oberursel (Germania), Mazda3 sufera vizibile influente europene. Silueta fina, rasata, ampatamentul lung, rotile de diametru mare si aripile evazate, sunt elemente care amintesc de modele cu succesul asigurat, ca Alfa 147 sau Audi A3.

Generozitatea dimensiunilor se face simtita la interior, unde habitabilitatea surprinde placut. Spatiul pentru pasagerii din fata si din spate este optim, cu un efect negativ asupra portbagajului de doar 300l (330l Renault Mégane II si 340l Peugeot 307). Bancheta spate modulabila salveaza situatia cu brio.

La bord, aspectul si finetea materialelor, precum si calitatea asamblarii, sunt elemente ce ridica stacheta pentru concurenta. Ergonomia consolei de bord surprinde imediat, insa acomodarea cu designul elegant se face destul de rapid. Efectul ”Star Trek” al sistemului audio nu poate trece neobservat si probabil va captiva multi tineri.

Sportivitatea este sugerata de cadranele ceasurilor de bord, ce se intrepatrund, ca la Alfa Romeo sau Porsche. Dotata cu toate echipamentele de securitate tipice anului 2004, tehnicienii japonezi spera ca Mazda3 sa obtina nota maxima la testele de impact Euro NCAP. Standard, Mazda3 vine cu ABS+EBD+EBA, airbag-uri frontale si laterale si sistem modular Radio cu 4 difuzoare. Modelul testat dispunea in plus de geamuri electrice spate, airbag-uri perdea, Climatronic, comenzi audio pe volan si volan imbracat in piele.

Platforma tehnica comuna cu Focus C-Max si Volvo S40 garanteaza performante rutiere de top. De la primii kilometri se face simtita fermitatea trenului de rulare si placerea de a conduce. Chiar si pe asfalt umed, reactiile prompte si incisive ale masinii linistesc, soferul fiind incurajat sa conduca sportiv. Franele, dotate cu ABS, repartitor electronic si asistenta la franarea de urgenta, dau dovada de o putere de oprire consistenta. Directia hidraulica pare prea ferma dar dupa mai multi kilometri se dovedeste perfect calibrata, tipic sportiva.

Motorul, desi nu foarte puternic, impresioneaza prin sunetul sportiv si urcarea rapida in ture. Zgomotul motorului turat poate sa nu fie totusi pe gustul unora, dar este in concordanta cu caracterul dinamic al masinii. Admisia include un filtru de aer cu rezistenta scazuta si conducte cu lungimea variabila iar distributia beneficiaza de tehnologia S-VT (Sequential Valve Timing), ce optimizeaza deschiderea/inchiderea supapelor in functie de turatia si sarcina motorului.

Daca stilul japonez vi se potriveste, in dauna masinilor europene, nu ar trebui sa ezitati, caci Mazda3 va poate fi un partener de nadejde.

Caroserie
+ Design modern, aerodinamica buna
– Portbagaj mic in varianta Cabrio

Habitaclu
+ Calitatea materialelor, ergonomia comenzilor, look bord, spatii depozitare
– Spatiu mic in spate

Confort
+ Confort bun la rulare pe drumuri asfaltate
– –

Motor/Transmisie
+ Motor performant, cutie de viteze etajata sportiv, sound excelent
– Consum de combustibil ridicat

Tinuta de drum
+ Comportament rutier foarte bun
– Atentie la garda la sol; pericol de lovire al pragurilor la denivelari

Siguranta
+ Pachet de siguranta complet, ABS+EBD+EBA, 4 airbag-uri
– –

 Mazda3 1,6l 16V 
 Motor1,6l 16V 
 Tip4 cilindri in linie 
 Capacitate cilindrica (cmc)1598 
 Putere maxima (CP/rpm)105/6000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)145/4000 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4420/1755/1465 
 Masa proprie (kg)1190 
 Portbagaj (l)300 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)11,0 
 Viteza maxima (km/h)182 
 Consum mediu declarat (l/100 km)7,2 
 Consum mediu in test (l/100 km)7,5 
    
 Preturi  
 Pret CIP14 425 euro 
 Pret DDP 
    
 Dealer 

No Responses

  1. Helloween says:

    Salves.
    Detzin o mazda 3 motor 1.6 shi sunt foarte multzumit de ea.Este o mashina pentru drumuri “bune”, asta pentru ca are garda destul de joasa shi suspensia putzin cam “tare” in schimb compenseaza ca stabilitate pe drumuri virajate.Nu poate fi comparata cu Ibiza, e alta clasa.Accelereaza destul de repede,se adapteaza ushor stilului de condus (sportiv sau normal),consum 6.5 – afara medie 110-120 Km/h shi 16.5 in Buc. bara la bara.Am un pitic pe creier in ceea ce priveshte vopseaua – se zgaraie foarte ushor.Concluziile…va apartzin 🙂

  2. SYSNet says:

    Hi,
    Seat ibiza :))) bine ca nu cumpari cu un dacia logan 🙂
    Lasa baiete ma ai ce invata despre masini…

  3. iulian says:

    Eu din pacate am o Mazda 3 si va anunt ca consumul nu e asa mare cum spuneti . In plus cine compara Seat Ibiza , Skoda Octavia, cu Mazda 3 cred ca e un pic paranormal , nu va oferi niciodata aceste masini ce ofera o Mazda 3 ,spun asta ca eu am avut o octavia care sincer este o rusine.
    Cand spuneti ceva pe net va rog mai ganditi-va baieti .

  4. BALCANU_MB says:

    e in plus masina asta la banii astia imi pot achizitiona un seat ibitza motor 1.6 benzina mult mai convenabil si mult mai nervoasa si mai frumoasa la design de 10 ori.

  5. zoloft says:

    L-am vazut la Tiriac Auto si am ramas placut impresionat…asta pana cand am vazut consumul de benzina: urban.9,3…ceea ce s-ar traduce vara circa 11…este mult prea mult chiar daca se sustine ca este o masina sport; sa ne uitam mai indeaproape si sa recunoastem ca nu are caracteristici tehnice sportive mai deosebite decat Focus, Golf V sau chiar Octavia II.
    Iar aici intervine si pretul: benzina de 1,6 la un nivel de echipare peste mediu sare de 19.000 DDP iar motorina de 1,6 la acelasi niovel echipare sare de 21.500.
    La banii astia parca mai degraba ramai conservator pe un Golf V au Octavia II (daca nu cumva sunt si alte marci).
    Pentru o masina care “promite” cred ca pretul si consumul de combustibil sunt factori decisivi in fata consurentei

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.