Renault Clio 1,5l dCI 80CP

Mic, dar voinic! Ar putea fi un slogan pentru modelul Renault Clio 1,5l dCI, pe care il prezentam… Sub aparent nevinovata infatisare de masina cuminte, mai potrivita pentru o femeie, decat pentru un barbat „macho”, se ascunde un caracter puternic. Caci echipat cu un motor diesel common-rail de ultima generatie, ce dezvolta 80CP (exista si de 100…), Clio poate fi o optiune interesanta si pentru un barbat grabit, dar grijuliu cu bugetul familiei.

Sincer, nu ma asteptam la cine stie ce, cand am dat ochii cu „buburuza” Renault; ba chiar ma gandeam ce neplacut trebuie sa fie un diesel pe o masina asa mica. Surpriza! Daca la pornire simti clar ca eu un diesel (si chiar si la mersul in gol, motorul il simti prin vibratia manetei de viteze…), in mers, lucrurile se schimba.

Motorul e agil, si se descurca usor cu masa masinii, de doar o tona. Ajutat de transmisia manuala cu cinci trepte, foarte buna, tipica Renault, as putea spune, motorul imprima o viteza maxima de 175 km/h (suficient pentru Romania…). Cu o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 12,2 s, Clio dCI nu este un performer, dar nici un codas; ramane corect ca prestatie. Iar nivelul sonor, in mers, este confortabil, nederanjant. Sigur, un motor pe benzina va fi intotdeauna mai silentios…

Cum stam cu consumul de combustibil? Aici e surpriza! Clio dCI se multumeste cu un consum mediu de 4,2 l motorina euro la 100 km parcursi (4,7 am obtinut in test, dar nu am facut „Raliul Economiei”, ci am si alergat putin…). Oricum, consumul extraurban, de 3,6 l la suta, autorizeaza un parcurs de peste 1350 km, cu un singur plin. Remarcabil! Aceeasi performanta, in termeni de economie de combustibil, mai este obtinuta la clasa mica, doar de modelul Citroen C3, dar acesta ofera doar 68 CP!

Ca dotari standard ale versiunii Confort Expression, Clio detine: ABS cu repartitor electronic al fortei de franare, AFU (asistenta la franarea de urgenta), airbag-uri frontale pentru sofer si pasager, cu posibilitatea de a dezactiva airbag-ul pasager, airbag-uri laterale pentru locurile din fata, directie asistata electric, imobilizator electronic codat.

Tot la sectorul dotari, includem instalatia de aer conditionat manual si torpedoul cu racire, precum si inchiderea centralizata a usilor cu telecomanda, blocarea automata a usilor la demaraj si proiectoarele de ceata. Oglinzile retrovizoare sunt cu reglare electrica si degivrare. Optional, modelul testat dispunea de radio cu mono CD, 4x22W RDS codat, cu afisaj separat si satelit de comanda, dar si de o culoare speciala, metalizata, Vert Citron.

Ergonomia comenzilor este buna (ma intreb ce au avut cu Logan, francezii, de le-au pus toate pe invers?), la fel si calitatea si asamblarea elementelor de interior. Un plus pentru afisajul digital (preluat si de Logan…), dar si un minus pentru lipsa computerului de bord (exista doar optional). Am apreciat ca inedit si folositor, marcajul vitezelor legale (corect in majoritatea tarilor, dar nu in toate…) existent pe vitezometru. Concret, la 50, 90 si 130 km/h, vitezometrul dispune de un marcaj suplimentar, cu puncte rosii, vizibile si utile. Portbagaj mic (255 l), dar spatiul poate fi marit la 1037 l, prin rabatarea banchetei spate (1/3 sau 2/3). Am notat prezenta a trei tetiere spate reglabile pe inaltime, precum si geamurile, luneta si parbrizul, cu tenta fumurie.

Printre elementele inedite de design ale masinii se numara farurile, mari, fumurii, ce dau un aspect sportiv, atunci cand te uiti la Clio din fata. Apropo de sport, Clio era dotat si cu un eleron interesant, negru. Optional, Clio dCI poate fi comandat si cu jante din aliaj usor de 15”; modelul testat avea jante de tabla (14”) cu pneuri 176/65 R14.

Printre elementele care te descurajeaza sa ai o astfel de masina, in principal consider ca se remarca pretul: 10 818 euro CIP (12 873 Euro, cu toate taxele incluse). Nu este mare in raport cu prestatiile masinii (mai ales economic vorbind…), dar se apropie periculos de unele oferte ale clasei compacte (de exemplu Opel Astra Clasic 1,7l CDTI 82 CP, care poate fi achizitionat cam la aceiasi bani).

De aceea, cumparatorul de Clio dCI ramane preponderent de gen feminin sau fan declarat al marcii rombului, cu nevoi de utilizare a autoturismului mai ales in oras, unde consumul exceptional si manevrabilitatea lui Clio, raman atuuri greu de contestat.

 Renault Clio 1,5l dCI 80CP 
 Motor1,5l dCI 
 Tip4 cilindri in linie, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)1461 
 Putere maxima (CP/rpm)80/4000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)185/2000 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)3811/1670/1437 
 Masa proprie (kg)1070 
 Portbagaj (l)255/1037 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)12,2 
 Viteza maxima (km/h)175 
 Consum mediu declarat (l/100 km)4,2 
 Consum mediu in test (l/100 km)4,7 
    
 Preturi  
 Pret CIP10 818 euro 
 Pret DDP12 873 euro 
    
 Dealer 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.