Renault Megane II 1,9l dCi

Familia Megane II, cu toate versiunile sale, este, fara indoiala, cea mai completa oferta din segmentul masinilor compacte din Europa. Fie ca este vorba de varianta bicorp, sedan, coupe sau monovolumul Scenic, noul Megane are un succes enorm, atat in Europa Occidentala, dar mai ales in tarile din est.

Am avut placerea sa conducem atat modelul Renault Megane Sedan, dar si varianta Bicorp, ambele echipate cu cel mai performant motor diesel oferit, deja cunoscutul 1.9 dCi. Testul ne-a fost facilitat prin amabilitatea importatorului Renault Romania.

Perioada de timp in care ne-au fost puse la dispozitie cele doua modele Megane, ne-a permis sa evaluam cam toate calitatile (sau defectele…) acestora, iar impresiile sunt pe ansamblu pozitive.

Printre atuurile lui Megane 1,9 dCi se numara, pe langa cele 5 stele obtinute la testele Euro NCAP, multitudinea de accesorii oferite standard si capacitatea portbagajului, foarte importanta pentru consumatorul roman.

La modelul Sedan, cei 520l de portbagaj sunt comparabili fara probleme cu clasa medie sau mare, ba uneori chiar depaseste reprezentanti de marca ai acestor segmente. Bicorp-ul se multumeste cu 330l de portbagaj, dar castiga puncte la impresia artistica, fiind preferatul fetelor…

Nu in ultimul rand, excelenta motorizare diesel, cuplata cu o transmisie performanta, cu 6 trepte de viteza, recomanda modelul Megane 1,9 dCi (in ambele variante) amatorilor de vacante si calatorii. Desi masinile nu aveau rezervorul plin, am putut parcurge linistiti un traseu mixt, urban si interurban, cu un consum mediu de 5,8l la modelul Bicorp si 6l la Sedan, fara grija ca vom romane in pana de combustibil. Consumul a fost cel indicat de computerele de bord.

In interior, spatiu suficient, calitate superioara a finisarilor si a materialelor folosite, intr-un cuvant: agreabil. Versiunea Sedan dispunea si de tapiterie din piele, pe langa climatizarea automata, sistemul audio performant cu CD (Cabasse Auditorium), senzorul de ploaie si jantele din aliaj usor, deci se incadra fara probleme in binecunoscuta expresie “full options”. Un sistem de monitorizare al presiunii in pneuri exista standard, la ambele modele, frumos integrat in tabloul de bord, printr-un icon ce reprezinta o masina.

Tot standard sunt prezente geamurile fumurii si senzorul de ploaie, sistemul de aprindere progresiva a luminilor interioare. Sa spunem, totusi, si ce ne-a dezamagit: turometrul fara zona rosie, mai ales la un diesel (nu toti cei ce conduc sunt experti in masini) si …stergatoarele de parbriz (eficace ce-i drept), dar ne asteptam sa fie gen lama (a se vedea VW Bora, Golf V, Opel Astra H sau …Scenic II). Oricum, trecem cu vederea… Megane ramane o masina mult prea performanta si …ieftina pentru ceea ce ofera standard, ca sa ne impiedicam in detalii de acest gen.

Viata la bordul lui Megane este foarte placuta, cu un tablou de bord complet, scaune confortabile, cel pentru sofer fiind reglabil pe inaltime si lombar. Volanul este reglabil pe toate directiile, oglinzile retrovizoare sunt electrice si degivrante, geamurile cu actionare electrica, dar lipseste cheia de contact.

Renault e cu un pas inaintea celorlalti si a introdus pe Megane cardul: pornirea motorului se face de la un buton Start/Stop, dupa introducerea cardului in fanta speciala din bord. Elegant, eficace si …sigur, descurajand hotii. Cel putin deocamdata, noi nu am auzit de vreun Megane II furat, indiferent ca era Sedan sau Bicorp…

In materie de securitate, Megane este lider la clasa sa. Standard sunt incluse ABS, AFU (asistenta la franarea de urgenta), EBD, airbag-urile frontale, laterale si cortina, barele de protectie in usi, centurile cu pretensionare pirotehnica si limitator de efort, sistemul de intrerupere a alimentarii cu combustibil in caz de accident si, desigur, cele cinci stele Euro NCAP.

Motorul 1.9 dCi s-a dovedit a fi extrem de placut la condus si greu de simtit dupa zgomot ca este vorba de un diesel, la ambele variante de caroserie. Am fost placut impresionati de performantele deosebite ale motorului, pe care il vedem ca varf de gama, chiar peste cel pe benzina de 136 CP.

Performantele sunt apropiate, iar in materie de consum si chiar agrement in conducere, dCi-ul de 120 CP iese invingator. Consuma doar 5,4 l de motorina in regim mixt, cuplul maxim de 300 Nm se obtine la o turatie joasa, iar conducerea in oras se dovedeste a fi foarte placuta.

Cat despre performante, numai de bine: de la 0 la 100 km/h sunt suficiente 10,5 s iar viteza maxima indicata de ceasul din bord a sarit de 200 km/h.

Megane s-a “familiarizat” deja cu soselele din Romania. Pretul de baza este de 10588 Euro CIP, iar cel al versiunii testate 19863 TTI (Sedan). Modelul Bicorp testat costa aproximativ 17606 Euro TTI. Probabil ca vor fi in curand printre cele mai vandute autovehicule Renault, in tara noastra, daca nu cumva sunt deja….

  Renault Megane II 1,9 dCi  
  Motor 1,9l  
  Tip 4 cilindri in linie, Diesel  
  Capacitate cilindrica (cmc) 1870  
  Putere maxima (CP/rpm) 120/4000  
  Cuplu maxim (Nm/rpm) 300/2000  
       
  Dimensiuni    
  Lxlxi (mm) 4498/1777/1460  
  Masa proprie (kg) 1295  
  Portbagaj (l) 330/520/1190  
  Garda la sol (mm)  
       
  Performante    
  Acceleratia 0-100 km/h (s) 10,5  
  Viteza maxima (km/h) 196  
  Consum mediu declarat (l/100 km) 5,4  
  Consum mediu in test (l/100 km) 6,0  
       
  Preturi    
  Pret CIP 15 013 euro  
  Pret DDP 16 749 euro  
       
  Dealer  

0 thoughts on “Renault Megane II 1,9l dCi

  1. ion

    pentru JGKLGF —–VAIDE MAMA TA——-

  2. jgklgf

    ia-si fake vreo25da prunci la tarfa aia spunetii sa-si ia draku un serviciu pa masura (- adica sa iasa noaptea la produs pa centura capitalei co astept sa io trag in boscheti

  3. sconcsu`

    foarte tare masina 😉

  4. mihai

    pai bai alyn au stiut baietii de la turatii.ro cum sa le combine, ce credeai:))))

  5. alyn

    e tare masina da si tipa care sta langa ea

  6. Zolko

    in 6 luni teava de esapament s-a rupt (rugina, caltatea k lumea…), dupa alte 2 luni ambii rulmenti turn k.o., dupa alte 2 luni telescoapele din spate au ajuns la 33%…. altceva sa mai povestesc?????

  7. sebastian

    o masina plina de probleme … din cate am citit …

  8. yo-nel22nst

    cea mai tare. unde ati mai vazut 300nm/2000rpm la o masina din clasa ei?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.