Seat Altea 1,6l 8V Sport

Altea este primul autovehicul proiectat si dezvoltat in cadrul Audi Brand Group, de la infiintarea acestuia, in anul 2002. Constructorul spaniol a prezentat, acum patru ani, conceptul Salsa, pe care l-a dezvoltat in mai multe variante: Salsa Emocion, Tango si Altea Prototipo. Asadar, o evolutie care anunta linia futurista a viitoarelor modele Seat.

Altea, cu voia dumneavoastra, ultima pe lista de mai sus, cu motorizarea de baza de 1,6l, care furnizeaza 102 CP la 5600 rpm, este o alternativa la categoria vehiculelor polivalente, a caror pret CIP se cifreaza in jurul valorii de 13.000-15.000 de euro. Acesta nu este decat unul dintre motivele pentru care am testat acest nou produs Seat.

Celalalt ar rezulta in urma interesului cu care acesta a fost primit la nivel european. Seat Altea a obtinut deja mai multe premii pentru designul exceptional (ca fapt divers, in momentul votului celor aproximativ 54.000 de cititori din partea revistelor germane “Mot” si” Strassenverkehr”, masina nici macar nu era disponibila pe piata).

Eleganta si sportivitatea sunt caracteristice ale acestui prim Seat conceput sub conducerea stilistului Walter da Silva. Fiind un vehicul polivalent, cu tenta sportiva si cu silueta unui monospace, Altea respecta o cutuma in designul masinilor sport, care prevede ca proportia intre metal si sticla trebuie sa fie de doi la unu, in favoarea metalului. In continuare, mergand pe ideea acestui stil de lucru, putem afirma ca era normal ca forma partii frontale (de preferinta cat mai bine reliefata) sa conteze foarte mult.

Grila mare a radiatorului are conturul unui trapez rasturnat, cu o rama cromata si litera S plasata in mijloc, farurile duble in forma de ochi, avand la baza semnalizatoarele ca picatura unei lacrimi. Privirea nu este stanjenita de nici un obstacol, gratie si unei inedite inovatii, prin care lamele stergatoarelor sunt camuflate in interiorul montantilor parbrizului.

La o asemenea varianta de caroserie, era normal ca oferta de spatiu util sa fie foarte buna. Portierele ample, scaunele profilate cu suport lateral si bancheta lungasunt elemente de baza care indica o habitabilitate deosebitã. Soferul poate conta, pe langa reglarea pe inaltime, respectiv adancime a scaunului, si pe un suport in zona lombara. Bancheta din spate este destul de incapatoare pentru trei persoane, dar practic, se pare ca a fost desenata pentru a oferi doua locuri confortabile, bine demarcate de cotiera centrala.

Pasagerii din spate isi pot strecura picioarele pe sub pernele scaunelor din fata, a caror forma a fost astfel conceputa, pentru a permite acest lucru. Din considerente ergonomice, echipamentul audio, display-ul æi comenzile climatizarii, sunt amplasate in masiva consola centrala, usor inclinata spre sofer. Unele detalii, caracteristice masinilor anilor 60 si care au fost preluate acum, vor fi, in mod sigur, pe placul pasionatilor, dar se spera ca vor fi oricum bine primite de toti.

Astfel, pozitia “0” a acelor indicatoare, atat la vitezometru cat si la turometru, este localizata in dreptul orei sase.Tot in acelasi stil, volanul, cu trei spite, este usor descentrat, cu partea de jos putin plata, iar pedala de acceleratie este prinsa cu o balama de podea. Cele cateva nimicuri, utile sau mai putin utile, intr-o calatorie, pot fi repartizate in nu mai putin de 30 de compartimente de depozitare, spre incantarea (in mod sigur…) a micilor pasageri.

Volumul portbagajului este de 409 litri, valoare aflata sub media concurentei, dar, in schimb, se poate profita de o foarte buna accesibilitate. Prin rabaterea spatarului banchetei se obtine o capacitate de 1320 litri. Lista cu dotarile de baza contine elemente esentiale, cum ar fi directia asistata (Servotronic), ABS, TCS (control al fortei de tractiune) ce poate fi deconectat, imobilizator electronic. Versiunea testata avea, in plus, sistem de climatizare, proiectoare de ceata si servomecanisme electrice de actionare a geamurilor spate.

Motorul are o configuratie clasica, patru cilindri in linie, chiulasa multisupape si sistem de injectie multipunct. Puterea maxima furnizata este de 102 CP la 5600 rpm, iar cuplul maxim, de 148 Nm la 3800 rpm, valori normale in cazul unui asemenea propulsor. Din considerente de consum, rapoartele treptelor de viteza III,IV si V ale cutiei mecanice, cu care automobilul este echipat, sunt ceva mai lungi. De altfel valoarea medie a consumului, obtinuta pe un traseu mixt, a fost de circa 8 l la 100 de km parcursi.

Performantele dinamice, cum ar fi acceleratia de la 0 la 100 km /h, care se face in 12,8 sec, trebuiesc evaluate in contextul unei greutati maxim autorizate de 1920kg. Solutia aleasa pentru suspensia spate, tip multibrat, filtreaza foarte bine orice denivelare a drumului si compenseaza nedoritele transferuri de masa, cand se ruleaza in forta, pe un tronson de drum virajat. Suspensia sport si jantele largi sunt raspuzatoare de “confortul” tipic in acest caz si, de aceea, ar trebui evitate in cazul unui asemenea model, daca destinatia acestuia este strict familiala.

Per ansamblu, Seat Altea 1,6l Sport ramane un automobil placut de condus, atat in conditiile din Bucuresti, cat si, de ce nu, pe serpentinele de pe Valea Oltului. .. Linia seducatoare va convinge, cu siguranta, pe toti acei care sunt satui de masinile conformiste, dar, familisti fiind, au nevoie de asa ceva. Si la acest segment, concurenta nu lipseste, fie ca avem in vedere modele ca Opel Meriva, Ford Focus C-Max, Renault Scenic II sau Fiat Idea.

  Seat Altea 1,6l 8V Sport  
  Motor 1,6l 8V  
  Tip 4 cilindri in linie  
  Capacitate cilindrica (cmc) 1595  
  Putere maxima (CP/rpm) 102/5600  
  Cuplu maxim (Nm/rpm) 148/3800  
       
  Dimensiuni    
  Lxlxi (mm) 4280/1770/1570  
  Masa proprie (kg) 1920 (maxima admisa)  
  Portbagaj (l) 409/1320  
  Garda la sol (mm)  
       
  Performante    
  Acceleratia 0-100 km/h (s) 12,8  
  Viteza maxima (km/h) 178  
  Consum mediu declarat (l/100 km) 7,6  
  Consum mediu in test (l/100 km) 8  
       
  Preturi    
  Pret CIP de la 13 537 euro  
  Pret DDP  
       
  Dealer  

0 thoughts on “Seat Altea 1,6l 8V Sport

  1. mama dolores

    motorul asta consuma relativ putin si , dupa ce a ajuns la temperatura optima si la ~4 mii de ture , e ok, nu e lenes si te infinge in scaun.

  2. Parkinson

    lol, aveam motor OHC la cielo-ul meu din `97 …

  3. BALCANU_MB

    am seat ibitza si am condus si altea dar de departe ibitza e mult mai sportiv

  4. 381

    Adrian – tu ai fost crescut pe maidan ?? A gresit omu asta E, se corecteaza , mai usor cu atitudinea asta .

  5. robert

    Da, am gresit. Am corectat eroarea.

  6. unii_sunt _prosti

    Adrian poti sa le spui ca au gresit ..ce ..sari asa …

  7. Adrian

    Motorul asta are 8 valve!!! Habar nu aveti ce scrieti! Motor IDENTIC cu cel de Octavia! Mai cititi si voi ce inseamna motor OHC!

  8. roland

    Singurul concurent adevarat este Renault Scenic din datele APIA de pana acum! Oricum motorizarea asta de 1,6 si 102 CP este pentru doamne! TDI de 140 CP pune in valoare veleitatile sportive ale brandului! asteptam si 200 CP dar nu cred sa vina!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.