Anul trecut, la Salonul Auto de la Madrid, Seat expunea modelul Toledo, aflat atunci la faza de prototip. Dupa o scurta perioada de munca intensa, cateva luni mai tarziu, în septembrie 2004, constructorul spaniol a prezentat presei versiunea definitiva a noii sale berline. Din martie 2005, Seat Toledo a devenit acum disponibil si pentru cumparatorul din Romania.
Varianta testata a fost echipata cu motorul 2,0l FSI (sistem de injectare directa a benzinei), care si-a facut debutul în concern cu ocazia lansarii ultimei generatii de Golf.
Din punct de vedere estetic, nu putem decat sa salutam asemanarea izbitoare cu concept car-ul prezentat la Madrid, pentru ca, în aceste conditii, un astfel de prototip nu are numai menirea de a impresiona publicul. Asemanarea cu Altea este izbitoare, la partea frontala, dar si în ceea ce priveste dimensiunile exterioare (4,46/1,77/1,57 m pentru Toledo si 4.28/1,77/1,57 m pentru Altea).
Din profil linia este dinamica, cu un spate atipic, dominat de un hayon masiv si de o luneta proeminenta. În ciuda unor suprafete vitrate generoase, vizibilitatea este limitata datorita unor montanti prea solizi. Este imposibil sa nu remarci o oarece asemanare cu Renault VelSatis!
Datorita existentei unei politici de grup, multe dintre componentele sale sunt comune cu cele ale altor modele. Astfel, plansa de bord este preluata integral de la Altea, evident cu calitatile si defectele sale. Printre punctele forte se numara designul modern, indicatoarele perfect lizibile, volanul sport cu îmbracaminte agreabila… Printre cele mai slabe se numara si calitatea materialelor plastice utilizate, chiar daca manufacturarii nu i se poate reprosa nimic; culorile alese pentru interior sunt sobre.
Surprinzatoare au fost scaunele sport, prin fermitatea sustinerii. În principal, oferta de spatiu util la nivelul locurilor spate si volumul portbagajului de 500 dmc sunt atu-urile de necontestat ale Seat-ului Toledo. Asa cum ne-a obisnuit Seat, nivelul de echipare este foarte bun, cu ABS (previne blocarea rotilor fata în timpul franarii), TCS (control al fortei de tractiune), airbag-uri, climatizare, radio CD.
Motorul 2,0 l FSi furnizeaza o putere maxima de 150 CP si un cuplu maxim de 200 Nm la 3500 rpm. Cutia de viteze este mecanica si are 6 trepte. În traficul urban, cei 150 CP sunt suficienti pentru a crea probleme chiar si unor BMW-uri. În exploatare extraurbana, depasirile sunt usor de facut, mai ales ca se poate conta pe extraordinara rezerva de putere, chiar si în treapta a IV-a.
În aceste conditii, ideea de consum economic trebuie momentan parasita, iar media de 10 litri la 100 km este uzuala. Asadar, prin performantele sale dinamice – viteza maxima de 206 km/h si o acceleratie de la 0 la 100 km în 9,7 secunde – Seat Toledo va fi pe placul familistilor pentru care dinamismul este un mod de viata.
Alina Bunica practica kartingul de patru ani. În 2004 a cucerit titlul de vicecampioana la clasa Biland. Cand am rugat-o sa ne pozeze nu a ezitat si… iata rezultatul. Despre Seat Toledo, Alina ne-a marturisit ca i-a placut ambianta sportiva a habitaclului si în mod special volanul, dar si tinuta de drum.
Din punct de vedere al concurentei, situatia este extrem de complicata, pentru ca Skoda Octavia 2, Peugeot 407 sau Citroën C5, cu care Seat Toledo va intra în competitie directa, sunt modele cu o buna penetrare pe piata romaneasca. Pretul modelulului testat este de 18.160 de euro în varianta CIP si 21.857 DDP.
De aceea, cifra de vanzare va depinde exclusiv de politica de marketing pe care Seat Romania o va duce. Vizati vor fi în primul rand toti cei ce vor dori o berlina care se apropie de stilul unui van, cu o linie stilistica aparte, dar care stiu ca partea mecanica (motor si transmisie) provine din cadrul concernului Volkswagen.
Caroserie
+ Accesibilitate, finisare, volum portbagaj
– Linie stilistica care nu are o conceptie originala, evolutie timida in raport cu Altea
Habitaclu
+ Nivel de echipare, computer de bord, oferta spatiu a locurilor din spate
– Comenzile climatizarii amplasate prea jos
Confort
+ Suspensie ferma, scaune fata bine profilate
– Comportament rigid la contactul cu denivelarile mici
Motor/Transmisie
+ Motor performant, cutie de viteze bine etajata, consum decent
– –
Tinuta de drum
+ Comportament bun pe viraje
– Risc de lovire a pragurilor, datorat garzii la sol reduse
Siguranta
+ Dotari bune la partea de siguranta
– Vizibilitate redusa prin luneta, ESP optional
Seat Toledo 2,0l FSI | ||||
Motor | 2,0l FSI | |||
Tip | 4 cilindri in linie | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1984 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 150/6000 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 200/3500 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4460/1770/157 0 | |||
Masa proprie (kg) | 1374 | |||
Portbagaj (l) | 500 | |||
Garda la sol (mm) | – | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 9,7 | |||
Viteza maxima (km/h) | 206 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 8,4 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 9,2 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | 18 160 euro | |||
Pret DDP | 21 857 euro | |||
Dealer |
nu stiu ce aveti cu leonu nou..ii super mortal exterioru..eu daca as avea 20000 de euro la mine acuma direct la reprezentanta seat m-as duce,,e singurul model care imi place la ora actuala..de toledo in schimb..are curu ala…nu-mi place,,,dar leonul e de vis..toata noaptea il visez
Eu am un Seat Leon din prima generatie si-mi place foarte mult vechiul design la el!De ce a trebuit sa se inspire la cel nou din design-ul altei masini(mie-mi pare ca aduce a alfa 147),eu nu inteleg.L-au uratit de tot,chiar daca d.p.d.v.d.mecanic e o masina foarte buna,poate cea mai buna din gama seat.
sebi nu esti decat subiectiv! te-ai urcat intr-un Toledo?
nici mie nu mi-a miscat nici o fibra cand am luat prima oara contact cu el! Dar sincer vorbind am testat 2.0 TDI 140 CP cu transmisia automata DSG si este fenomenala!!! Este ciudata pentru un tanar dar nu suntem in targetul masinii! Asa ca tot la LEON ajungem!!!
naspa seat-urile mai nou… au distrus Leon-ul si Toledo-ul cu niste kkt-uri de masini care sunt mai nou monovolume… deci, adio masina de tineret, poate o sa-si cumpere bunicu` un Toledo… rusine SEAT
Observatie corecta. 6000rpm e valoarea reala.
Putere maxima (CP/rpm) 150/4000
Nu ti se pare ca e turatie de diesel?eu nu cred.deci….corecteaza.Bye!