“Dacia, companie europeana”

Un program destinat universitatilor din Romania

Dacia a devenit un constructor de automobile cu vocatie internationala. Modernizarea sa are la baza o noua organizare, noi meserii si o noua cultura de companie. Pentru a impartasi aceasta experienta studentilor romani, intreprinderea a dezvoltat un program intitulat « Dacia, companie europeana », care va fi prezentat la Universitatea Politehnica pe 7 decembrie si la Academia de Studii Economice pe 15 decembrie.

Odata cu succesul Logan, Dacia confirma rolul de constructor de automobile international. In Romania, programul X90 a devenit o veritabila miza nationala. Cu Dacia, Romania se numara printre actorii mondiali din sectorul automobilului. Dacia reprezinta in egala masura un factor puternic de notorietate si imagine, un exemplu de investitie straina asociata unei restructurari industriale reusite.

Resursele umane au reprezentat unul dintre factorii cheie care au participat la reusita Dacia. De aceea, astazi, compania doreste sa impartaseasca studentilor din experienta sa, oferindu-le acestora o zi de informare originala despre Dacia.

« Dacia, companie europeana », prezinta modul de functionare a Dacia pe modelul companiilor internationale. Cu aceasta ocazie, studentii vor descoperi o varietate de meserii care se regasesc in aceste companii, dar si oportunitatile profesionale pe care le reprezinta.

Informarea studentilor pornind de la exemple concrete

Programul « Dacia, companie europeana » a fost lansat la Pitesti, in luna aprilie 2005 si s-a bucurat de succes. Astfel, Dacia a dorit sa marcheze si atasamentul fata de regiunea care semnifica centrul istoric si nucleul activitatii sale industriale.

Programul cuprinde seminarii despre caracteristicile, organizarea si modurile de functionare ale unei companii moderne. In plus, seminariile sunt insotite de un concurs intitulat « Challenge Dacia ». La acest program vor participa 200 de studenti ai facultatilor din cadrul Universitatii Politehnice (Inginerie Mecanica, Inginerie Electrica, Transporturi, Informatica, Automatica) si Academiei de Studii Economice din Bucuresti (Studii Economice in Limbi Straine, Comert, Contabilitate si Informatica de Gestiune).

In cadrul seminariilor interactive pentru studenti, managerii Dacia vor prezenta sectoarele lor de activitate. Temele abordate vor fi : inginerie vehicul, mecanica, financiar, comercial, marketing si resurse umane. La final, fiecare student va primi un certificat de participare la seminar.

Incurajarea spiritului de inovatie si a lucrului in echipa

Studentii care vor participa la seminar se vor putea inscrie la concursul « Challenge Dacia », concurs care le va fi prezentat la sfarsitul zilei. Prin intermediul acestuia, studentii vor demonstra creativitatea, spiritul de initiativa, dar si capacitatea de a lucra in echipa. Acestia se vor grupa in echipe compuse din trei persoane si vor realiza un proiect de relatii publice.

Dintre proiectele prezentate, Dacia va selectiona cinci grupuri finaliste pentru fiecare universitate. Un juriu compus din reprezentanti ai Dacia si ai celor doua universitati va desemna castigatorii. Pentru fiecare universitate, premiile vor recompensa cele mai bune proiecte, dupa cum urmeaza :

Premiul 1 : vizita de trei zile la Renault in Paris
Premiul 2 : vizita de trei zile la Uzina Dacia
Premiul 3 : vizita de o zi la Uzina Dacia

Ceremonia de decernare a premiilor va avea loc la Bucuresti, in data de 19 ianuarie 2006. Cu aceasta ocazie, fiecare castigator va primi o diploma « Challenge Dacia ».

Ulterior, Dacia va dezvolta programul « Dacia, companie europeana » si in alte universitati din Romania.

Program Seminarii

Miercuri, 7 decembrie, de la 8h30 la 17h00- Universitatea Politehnica
Joi, 15 decembrie, de la 8h30 la 17h00 – Academia de Studii Economice

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.