Logan Steppe Concept

Pentru prima oara in istoria sa, Dacia dezvaluie la Salonul de la Geneva 2006 un show-car realizat de catre Departamentul de Design Renault. Dezvoltat in jurul temei sporturilor de iarna, acest show-car prefigureaza o noua versiune de caroserie Logan.

Logan Steppe Concept prezinta elemente de caroserie robuste. Jocul de culori exprima o vocatie conviviala si ludica iar materialele utilizate ofera ocupantilor confort si senzatia de caldura. La acestea se adauga un aspect de SUV, in care nici un detaliu nu este inutil, echipamente practice si in acelasi timp simplu de utilizat, precum si un spatiu interior si o luminozitate exceptionale. Niciodata libertatea si modularitatea nu au fost atat de accesibile.

Echipat cu roti de 17”, Logan Steppe Concept beneficiaza de calitati de robustete: bare parasoc masive si scut protector cu insertii de vopsea metalizata. Calandrul si intregul ansamblu al partii frontale, derivate din cele ale modelului Logan, dobandesc un aspect mai atletic.

Stergatoarele de parbriz de tip “lama supla” si farurile de tip xenon cu diode confera Logan Steppe Concept un aspect modern. Discurile de frana echipate cu etriere de mari dimensiuni adauga o tusa de performanta.

« Aspectul si modul in care au fost tratate materialele aminteste atmosfera sporturilor de iarna (schi, snowboard)”, explica Kenneth Melville, Director Design Gama Internationala in cadrul Renault. „Detaliile dau mai multa omogenitate farurilor si accesoriilor vehiculului. Utilizarea diodelor cu xenon sporeste eficacitatea farurilor adaugand si o nota tehnologica”.

Inalt de 1,78 m cu tot cu accesoriul pentru bagaje montat pe pavilion, Logan Steppe Concept dispune de proportii echilibrate.

Continuand stilul partii frontale, baghetele laterale ofera protectie la nivelul portierelor. Manerele acestora din urma sunt metalizate in timp ce in oglinzile retrovizoare sunt integrate lampi de semnalizare. Nota de dinamism este accentuata de desenul geamurilor de custoda.

Destinat echipamentelor pentru sporturile de iarna, accesoriul de bagaje integrat in profilul pavilionului foloseste aceleasi materiale cu cele utilizate pentru bara parasoc si pentru manerele portierelor.

Partea din spate a Logan Steppe Concept sugereaza un spatiu interior exceptional. Accesul la portbagaj este usurat de o comanda tactila: o simpla apasare permite deschiderea celor doua portiere simetrice deasupra unui prag de incarcare aflat la o inaltime accesibila. Geamurile, de mari dimensiuni (peste 3,3 m2 in total), asigura o luminozitate optima in interior.

Transparente, blocurile optice din spate, dotate cu lampi cu diode, sunt integrate in ansamblul de protectie care incadreaza portierele laterale.

Interiorul Logan Steppe Concept degaja o impresie de caldura si de convivialitate la care contribuie combinatia de piele de culoare deschisa si de materiale « tehnice ». Scaunele, inspirate din cele de serie, ofera celor cinci ocupanti tot confortul unei berline destinate calatoriilor lungi.

Pasagerii din spate au la dispozitie doua ecrane video integrate in tetierele scaunelor frontale. Nimic mai potrivit pentru a urmari inregistrarea ultimelor performante de freestyle pe partie in timp ce unitatea MP3 te ajuta sa asculti muzica dorita.

Spatiul de depozitare practicat in plafon permite asezarea in siguranta a numeroase accesorii. In spatele scaunelor, plase de retinere ofera un loc ideal de pastrare a revistelor de actualitate sportiva sau auto. Bancheta spate fractionabila in proportie1/3 2/3 ofera posibilitati multiple de incarcare.

Desenul plansei de bord degaja un aer sportiv. In partea de deasupra airbag-ului pentru pasager se distinge o amprenta de clapar.

Partea centrala a plansei reia temele de design si materialele utilizate la exterior. Consola centrala, a carei forma o evoca pe cea a unei partii de coborare cu schiurile, incadreaza maneta schimbatorului de viteze. La baza sa se afla comanda franei de parcare electrice.

Toate comenzile (butoane de climatizare, aeratoare, manerele portierelor, maneta schimbatorului de viteze) sunt concepute intr-un spirit functional: foarte practic atunci cand ne-am pus deja manusile inainte de a pleca spre statiunea de schi!

In spatele volanului cu 4 brate si airbag compact se disting contoarele de bord luminate cu diode. Acele indicatoare, care par suspendate in lumina, incadreaza ecranul cu functii multiple. In Logan Steppe Concept, libertatea se regaseste in cele mai mici detalii.

Partea din spate a Logan Steppe Concept este dedicata relaxarii. Odata deschise portierele te intampina o atmosfera calma, linistita. Este exact ceea ce ti-ai putea dori la intoarcerea dupa o escapada pe piscuri!

Pentru a se relaxa, ocupantii nu au decat sa deplieze bancheta amovibila. Ei vor putea apoi sa se incalzeasca cu un ceai sau o cafea din recipientele termos plasate in suporturi speciale. Intr-unul din numeroasele spatii de depozitare practicate in interior se poate gasi o trusa tehnica: atunci cand bancheta este echipata cu suportul sau, pregatirea cu parafina a schiurilor sau snowboard-ului devine o simpla joaca…

In spatele banchetei sunt prevazute suporturi speciale pentru uscarea manusilor si claparilor uzi.
O trusa completa de prim ajutor este situata in partea interioara a uneia dintre portiere. Cealalta portiera gazduieste un echipament video cu ecran de control: totul este pregatit pentru analiza fina a inregistrarii cu erorile de parcurs pe partie.

Odata ce bancheta este pliata, este suficient sa se rabateze al doilea rand de scaune pentru ca ocupantii sa se poata relaxa pe suprafata plata astfel degajata.

Cu o lungime de 4,47 metri si beneficiind de un portbagaj modulabil, al carui volum poate atinge 1,7 m3, Logan Steppe Concept isi demonstreaza din plin caracterul functional.

Accesoriul pentru bagaje plasat deasupra pavilionului se integreaza perfect in liniile vehiculului. Un deflector situat in prelungirea parbrizului asigura o protectie perfecta a accesoriului fata de intemperii sau solicitarile aerodinamice. In cursul deplasarii, fluxul de aer este canalizat din fata vehiculului indiferent de viteza de rulare sau de echipamentul instalat.

Adaptabil in functie de nevoie, accesoriul pentru bagaje este dedicat sporturilor de iarna.

Capacul cu deschidere asistata permite un acces direct la snowboard. Manerul de inchidere, a carui forma este inspirata din cea a sistemelor de fixare a schiurilor, permite pastrarea plansei in cele mai sigure conditii.

In partea din fata, incadrand deflectorul aerodinamic, doua spoturi cu diode puternice, a caror actionare este independenta de cea a farurilor, asigura la nevoie un plus de lumina pe soseaua inzapezita.

No Responses

  1. ion cristian says:

    am un logan mcv varianta full option si deja ma gandesc sa-l schimb cu un steppe.cand apare stie cineva?

  2. petrik says:

    arata bine dar cu niste remarci,spatele nu da bine mai bine il facea ca la toyota rav 4,un suv de dimensiuni mici

  3. smekeru says:

    e romaneasca………..dar e frumoasa.

  4. RAOUL says:

    E senzationala, e superba imi place foarte mult si pt. aia care nu le plac Logan Steppe sa-mi suga coaiele!!!

  5. alyn says:

    o sa avem si noi cu ce sa ne laudam cu o singura masina dacia pusa la expozitie la salonul de la geneva chiar ma bucur pt dacia.tineo tot asa

  6. bogdan says:

    foarte frumos,chiar daca nu o sa arate exact ca in poze, trebuie sa ne mandrim ca la ultimele 2 saloane de la geneva, dacia a fost prezenta(si stim cu totii, sau unuii dintre noi nu recunosc, ca loganul a avut succes).e numai si numai problema celor care nu recunosc succesul loganului, la noi cat si in strainatate….masina noua este masina noua, nu se compara cu un sh din germania cu peste 100 de mii km la bord…sa fim seriosi…bravo dacia….

  7. mihai says:

    Las-o balta Laura nu te grabi asa tare.Masina asta e acum doar un concept-car, putin probabil ca va aparea vreodata pe piata si chiar daca ar aparea eu am destule motive sa cred ca ar aparea prin 2015-2020 cand va fi deja depasita.Chiar si inlocuirea Loganului se va realiza nu dupa 7 ani de productie(cat e media la restul producatorilor auto)ci, cred eu ,ca dupa cel putin 10.In clipa de fata prin prezentarea lui Logan Steppe concept Renault nu cred ca doreste decat putina reclama pentru marca Dacia.Cam asta e parerea mea

  8. LAURA says:

    As vrea sa stiu cat consuma si detali despre motor siguranta detalii tehnice. Acum pot sa va felicit imi place foarte mult.Cand vom putea cumpara aceasta masina?Si cat va costa? paleta de culori care este?

  9. wolf says:

    Ba da` nu cam seamana asta cu conceptul Audi Steppenwlof din 2000 hayonu,spatele, numele, Vedeti http://www.audiworld.com/news/00/steppenwolf/content.shtml

  10. Xtreme says:

    blondule tu in afara de faptul ca esti un prost si arati in fiecare zi chestia asta nu prea ai activitate.intr-adevar dacia e o masina slaba in comparatie cu altele, nici eu nu`s compatriot da arata bine stepp ul asta.

  11. Marian says:

    nu-mi place !!
    Are spatele prea drept si jante prea mici!!!!!!!!!!

  12. RaZvAn says:

    e o masina frumoasa dar din cate am auzit nu se va scoate pe piatza cu dotarile din poze!!! dar totusi e un pas inainte pt. grupul DACIA-RENAULT bv dacia bv renault meritati!!!

  13. sosu says:

    iti zic eu de ce, pt ca le e tarsa ca o sa se vinda mai mult decat alte modele de la renault……o parere

  14. ** says:

    e tare, da de ce ii pun astia motor de Clio si nu ala tare de la megane?

  15. ionut says:

    este un pas nainte

  16. Sorin says:

    Se stie ca Logan Steppe nu va arata niciodata in poze ca in realitate. Toti stim asta . Dar putem vedea performantele in poze si ne vom da seama cat de buna este Logan Steppe.
    Parerea mea de Logan Steppe este ca este o masina iesftina , buna , nu ia mult la consum , mi se pare o masina superba . [ vreau si eu]

  17. dan says:

    daca vreti detalii va pot da eu am terminat recent un curs de formare la academia automobilului dan

  18. derek says:

    BLONDULE… ESTI VARZA FRATE !!!! Cat despre noul model… superb , insa greu accesibil romanilor, asta in caz k va apare… !

  19. Alexx says:

    Ca si concept arata bine…dar e clar ca nu va iesi pe piata…nici macar ceva asemanator. Asa ca nu mai visati. Cel mult Dacia va folosi o mica parte din liniile de design ale acestui concept in proiectarea viitoarelor sale modele. Dupa cum se spune in articol nu este viitoarea varianta break a loganului, ci un “showcar”. Mai mult…conceptul e realizat de catre Departamentul de Design Renault. E un inceput…dar mai e mult pana cand Dacia va construi “masini”.

  20. blondu says:

    ma doare in pula de urmatorul model dacia

  21. Bogdan says:

    e superba …

  22. Adrian says:

    Arata chiar foarte bine, dar sunt foarte curios daca masina aceasta v-a iesi pe piata si pretul pe care il vor pune cei de la Dacia va fi pentru buzunarul romanilor. Din cate am observat motorul nu are prea multi cai si la cat e de mare caroseria eu zic ca ar fi trebuit macar un motor care sa dezvolte peste 100 CP.

  23. Cosmin says:

    ma refeream ca asemanarea cu ML este este sesizabila doar blocurile optice in fata

  24. Cosmin says:

    intr-adevar arata superb din fata daca esti un bun cunoscator este foarte asemanatoare cu noul ML de la Mercedes.Cat despre salun pun de acum pariu ca fa face o impresie frumoasa si se va scrie mult despre el.De ce nu? Bag mana in foc ca romanii ar scoata bani din buzunar sa-l cumpere.

  25. Gabi says:

    imi place tare cum arata dar stim bine k Loganul break nu va arata nici pe departe k masina din poze , cat despre Xenon si leduri cine stie cand vom vedeam o Dacie de serie cu aceste optiuni eu inca sper k sunt tanar 😛

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.