Citesc cu placere HotNews.ro. Imi ofera o sinteza a stirilor destul de bine facuta, ma scuteste de timpul necesar pentru a cauta eu insumi aceste stiri. Intru zilnic pe site. Ma surprinde insa lipsa unui specialist in domeniul auto printre editorii site-ului.
Spun asta pentru ca, de multe ori, de prea multe ori as zice, intalnesti in sintezele lor, la sectiunea Auto, articole absolut hilare, preluate de pe diverse site-uri auto, mai mult sau mai putin profesionale.
Departe de mine gandul de a judeca politica HotNews.ro, altfel un site absolut deosebit, insa nu ma pot abtine sa nu comentez enormitatile debitate in unele din asa zisele articole ale unor pseudosite-uri auto (nu le nominalizez – respect concurenta, dar mai puneti mana pe carte fratilor!), ce sunt frecvent preluate pe HotNews.ro.
De exemplu, apar tot felul de topuri 10. Dupa ce citesti articolul vezi ca de fapt masinile din top sunt numai din America, iar articolul e de fapt doar o traducere prost facuta. Ce relevanta are in Europa un asemenea top? Zero. Apare un top pe saptamana cel putin si informatia este sorbita pe nemestecate (pe negandite suna mai bine).
Stire: “Peugeot isi inchide activitatea in Marea Britanie”. Ce intelegem din asta? Ca nu se mai vand masini Peugeot in insula? A, s-a inchis fabrica Peugeot din Marea Britanie. Asta e cu totul altceva… Dar masini Peugeot se mai vand? Stirea nu spune nimic despre asta.
Alt titlu: “Cel mai bun design auto al anului 2006” pentru Citroen C4. Superb. Ce ne facem insa, pentru ca si Honda Civic 2006 a primit “premiul pentru cea mai buna calitate a designului”. Care dintre ele e mai tare? Cum discernem acest lucru?
Nu, nu mai discernem, doar digeram. Digeram stiri prost facute, negandite, fara pic de analiza, doar menite sa creasca traficul unor website-uri auto a caror calitate, in afara de alegerea numelui si design, nu este tocmai deosebita.
“Masini noi vs. masini second hand”. Inainte sa incerci o astfel de analiza trebuie sa te documentezi consistent si sa ai o baza solida de cunostinte in domeniul auto, cel putin asta e parerea mea. Citesc si ma minunez: “un second-hand are avantajele lui:
1. Gama vasta de modele: Piata de automobile noi sau second-hand a inflorit in ultimii ani. Datele arata ca numarul de masini second-hand vandute pe piata a crescut simtitor. Rezultatul este o piata diversificata.
2. Imbunatatirea fiabilitatii: Desi vehiculele second-hand nu ofera atat de multe garantii ca cel noi, certificatul de garantie este transferat noului proprietar daca mai este valabil. In ziua de azi modelele second-hand sunt mult mai fiabile decat in urma cu cativa ani tocmai datorita imbunatatirii calitatii si a acentului pus pe tehnologie.”
Extraordinar! Am invatat care sunt avantajele unei masini second-hand. Deci in primul rand sunt doua. Un avantaj este gama vasta de modele, de unde trag concluzia ca ai mult mai putine optiuni printre masinile noi!?!. Apoi imbunatatirea fiabilitatii este al doilea avantaj, conform autorului articolului. Ati inteles ceva? Eu nu.
Ce ma surprinde insa, foarte neplacut, este faptul ca pe internet sunt multe articole scrise profesional, pline de substanta, gandite, cu analiza, cu munca multa, logice, rationale, care… nu prea apar pe HotNews.ro. Nu zic de Turatii.ro, dau exemplu articolele de pe Banii Nostrii. E acolo un tip care chiar stie ce scrie, iti face placere sa-l citesti. Nu il cunosc, nu am treaba cu el; nu se apuca sa scrie nimic fara sa fie bine documentat si acopera toate aspectele. Cateodata apare si el in sinteza auto HotNews. Dar rar si in general e eclipsat cu mult de articolele scrise “pe genunchi”.
Sunt si bloguri sau site-uri ale unor jurnalisti auto care chiar se pricep. Nu ii baga nimeni in seama, desi acolo chiar se fac comentarii si aprecieri reale si obiective, nu traduceri. Era o vreme cand apaream si noi pe HotNews, acum se pare ca ne-am prostit… Dar va spun un secret: o sa o rog pe mama sa scrie ceva despre masini, ca habar n-are de asta, si se rezolva sigur… O sa fim iar pe prima pagina HotNews.ro.
Best of all:
Clio III- Masina anului in lume – 14 Aprilie 2006
BMW Seria 3 a fost declarata Masina anului 2006 in lume in cadrul conferintei de presa prezentata de Midway Group si gazduita de Salonul Auto International de la New york. BMW Seria 3 a fost aleasa dintr-o lista initiala de 27 de automobile nominalizate de juriul “World Car”. Sursa: Site Partener HotNews.ro
Mai e ceva de comentat? Nu. O sa ma las de meserie, poate ma apuc de facut prajituri… Sau de fotbal. Poate scriu o stire cum ca meciul Steaua-Rapid a fost castigat de Dinamo. O sa fiu citat peste tot!
Rog colegii de breasla sa nu se supere pe mine. Sa se gandeasca doar ca suntem formatori de opinie, cu sau fara voia noastra. Ca daca scriem o prostie sunt zeci de mii de oameni care poate o citesc si o iau de buna.
Asadar, nu mai scrieti doar de dragul ratingului sau al traficului, incercati sa ii invatati si pe ceilalti, din experienta voastra daca o aveti, iar daca nu va pricepeti, nu mai scrieti articole cu tema auto sau macar puneti mana pe carte inainte…
Recent Comments