Sigur, nu a fost ideea mea sa ma leg de capacele de canal. Ministrul Berceanu al Transporturilor a zis-o primul: “chiar nu se poate sa facem capacele de canal la nivelul asfaltului, sa nu mai rupem masina in ele?”. Mi-a placut intrebarea ministrului si ma bucur ca pot sa ii dau eu raspunsul: “nu se poate!!!”.
Construim, construim, reparam si para-reparam, dar maria-sa canalul nu pare a fi deranjat… Se inalta semet, deasupra asfaltului reavan, sau ne priveste cu ochii sai metalici, bine ascuns in perfida gaura din asfalt. Niciodata nu va sta canalul la nivelul strazii, va fi mai sus sau mai jos, dupa cum sunt vremurile probabil. Stiu ca aveti cu totii aceeasi parere, dar totusi…
Daca as fi constructor de sosele si autostrazi, sau chiar daca as fi un zidar amarat care da cu glet printr-o baie mizerabila de bloc, ori un banal spoitor de pereti si copaci cu preacuratul var, vorbele ministrului m-ar biciui adanc. Adicatalea, as gandi cam asa: nu sunt eu, inginer constructor sau meserias, in stare sa torn asfaltul ala in linie cu gurile de canal? Sau macar sa gandesc o solutie ca lumea?
Pe oricine intrebi iti va spune ca nu se poate, trebuie sa existe o solutie pentru a alinia asfaltul cu gurile de canal. Si totusi, pasnic circuland pe proaspat “reparatele” artere ale capitalei, descopar in fiecare zi ca “dilema” canalului persista… Sau, ca un paradox al aritmeticii urbane, pur si simplu formula asfalt-gura de canal da intotdeauna cu minus sau cu plus!
Nu m-ar mira ca inventivul “inginer” roman, specialist in tot felul de “inginerii” sa perpetueze aceste formule de calcul a canalelor si bordurilor pana la rangul de teoreme. Teorema canalului ar suna cam asa: “oricum ar fi turnat asfaltul, nu va fi niciodata la nivel cu gura de canal, ci mai sus sau mai jos”. Domnule ministru al transporturilor, mai faceti putina scoala cu inginerii astia, ca nu prea le place aritmetica…
Recent Comments