Organismul independent EuroNCAP, cunoscut mai ales pentru calificativele acordate automobilelor in ceea ce priveste siguranta auto, lucreaza in prezent la introducerea nivelului maxim de sase stele pentru automobile, nivel la care, cel putin teoretic, nu se mai poate muri in cazul unui accident rutier.
Deja SUA a modificat in urma cu doua saptamani metodologia de testare si evaluare a automobilelor, iar EuroNCAP, care foloseste acelasi program – NCAP (New Car Assignment Program), infiintat de americani in 1978, isi va modifica, de asemenea, regulile actuale de efectuare a testelor. Noile norme europene sunt in lucru si vor viza atat marirea vitezei la care se efectueaza testele de impact (65 km/h in prezent) precum si imbunatatirea eficientei echipamentelor de siguranta activa si pasiva.
Calificativul maxim acordat de EuroNCAP pe grila actuala de punctare este de cinci stele si a fost obtinut pana in prezent de cateva zeci de automobile comercializate in Europa. Renault a devenit primul constructor de automobile care are in gama de modele opt masini de cinci stele.
Este posibil ca intr-o prima faza, dupa introducerea noilor criterii de evaluare, nici un automobil actual sa nu poata obtine cele sase stele. In SUA, organismele de evaluare efectueaza mai multe teste pentru evaluarea sigurantei automobilelor, numai pentru centura de siguranta fiind efectuate patru teste. EuroNCAP efectueaza un numar ceva mai mic de teste, iar dintre acestea numai o parte sunt date publicitatii , in general cele care se refera la siguranta soferului.
Recent Comments