Motorul anului 2006: BMW 5,0l V10

BMW cel mai de succes producator de motoare, a castigat cu motorul V10 care echipeaza modelele BMW M5 si M6 premiul Motorul Anului 2006

BMW a castigat pentru al doilea an consecutiv Marele Premiu al concursului International Engine of the Year (IEY), motorul care a reusit aceasta performanta fiind, ca in 2005, deja celebrul V10 de 5.0 litri care echipeaza modelele M5 si M6. Este pentru prima oara in istoria concursului cand un motor adjudeca Marele Premiu in doi ani consecutivi.

Motorul de 3 litri care echipeaza BMW M3 si noul BMW Z4M Roadster a castigat pentru a sasea oara succesiv premiul Cel Mai Bun Motor de 3 litri. Acesta este un alt record in competitia Motorul Anului.

Jim O’Donnell, Managing Director la BMW (UK) Ltd, a declarat: “Sa castigi Premiul Cel Mai Bun Motor al Anului este o mare realizare, dar sa castigi de doua ori consecutiv cu acelasi motor este un eveniment fara precedent. Suntem extrem de mandri ca BMW a castigat aceste premii. Este o recunoastere suprema pentru munca inginerilor nostri, a design-erilor care au creat o astfel de capodopera”.

Juriul acestui prestigios concurs a fost format din 61 de experti auto din toata lumea, acestia au votat in unanimitate motorul de la BMW, afirmand, printre altele, ca acesta reprezinta “un tur de forta din punct de vedere tehnic” si “o capodopera”.

Motorul V10 cu modul control: primul de acest fel din lume

Sistemul de mamagement la motorului MS S65 este cel mai important factor din spatele lui V10. Cu peste 1.000 de componente individuale, sistemul de mamagement al motorului nu a mai fost intalnit intr-un pachet cu o asemenea densitate. Propulsoarele lui sunt cele mai puternice care sunt folosite de obicei pentru automobile de viteza. M5-V10 are acelasi numar de cilindri ca masinile de formula 1. V10 – M5 este produs la Landshut.

0 thoughts on “Motorul anului 2006: BMW 5,0l V10

  1. Prius

    Da , intradevar , motorul este reusit. Dar eu personal , am o nelamurire ….sper ca fanii BMW sa ma lamureasca , stiintific daca se poate . Sa ma explic …. Sper ca toata lumea este de acord cu faptul ca motoarele isi demonstreaza calitatile (fiabilitate , performante) in lumea competitiilor . Buuun….atunci , cum se face ca daca motorizarile bavareze sunt atat de extraordinare , in ultimul deceniu in F1 bu reuseste nici cum sa faca cat de cat fata celor de la Ferrari , Renault sau Mercedes ? In campionatul WTCC deabia fac fata unor motoare diesel de origine VW (Seat Leon) sau unora Chevrolet . In FIA GT nici nu mai vorbim . In WRC de asemenea . Bunnn….atunci , de unde pana unde acest mit BMW ? Ce mari competitii sunt dominate de motorizarile BMW ?? Astept un raspuns concret si serios (nu ceva de genul ….pai , motoarele BMW domina categoric in formula monomarca BMW……acolo…..da , face furori …Asta nu o spun ca un anti fan BMW , ci ptr a arata ca mai exista si alti motoristi buni sau chiar mai buni….

  2. George

    si inca ceva :spuneti-mi si mie daca in 1978 mai era vreo masina care sa aibe dintr-un motor de 6 in linie aspirat normal 470 cai,si mai tarziu 950 cai!!!!!!!!!(TURBO)???din 3 litriii 950 cai????ati mai vazut voi undeva 316 cai pe litruu???eu nu am mai vazut …in afara de M1 !BMW M POWER RULES!!!

  3. George

    Bai fratilor ….in primul rand motoarele de pe BMW M5,M3,M6 nu au rival IN LUME!!!!!!!!!!!la aspirate!!!nuintelegeti ???poate nu sunt cele mai puternice dar k tehnca nici cele de pe Ferrari nu le intrec!!!de ce de exemplu nu a castigat concursul un motor de pe Mercedes sau ferrari sau Porsche de exemplu???

  4. unu` mai tare ca Balcanu

    of viata mea, copii ce compara motorul aspirat cu cel turbo … balcanule, mare trancalau esti tu cu mercedesul tau… si te-ai chinuit mult sa pui steaua pe capota daciei? si ai folosit sablonul cand ti-ai scris cu cheia AMG pe portbagaj? :)))))))))

  5. BALCANU_MB

    daca tot ridici bmw in sus de ce nu fac si eu performanta in F1 is la pamant

  6. BALCANU_MB

    cum poti tu ma sa aberezisa spui ca pui un turbo pe m5 si face slr in primu rand slr are o aerodinamica cu mult peste m5 pune tu turbo si mai vb daca se poate sa faca slr

  7. BALCANU_MB

    si apropo uitate in plm mai bine ca eu am zis de cls-brabus rocket cat prinde nu a zis nimeni de cls 63 amg

  8. BALCANU_MB

    bai mihaiilea si apropo cel mai modern,avansat,PERFORMANT motor aspirat la ora actuala este V8-ul de pe cl;)
    bmw sucks
    EPOCA MERCEDES

  9. mihaiilea

    mercedesu ii pe minus in germania nu are profit si ii intr un inpas economic,cat despre aceste doua masini tu esti prost rau cls 63 amg prinde 345 mai informeaza te si in al doilea rand e o masina cu motor de 6000cmc turbo pe cand m5 e 5000cmc aspirat daca pe acel motor de m5 pui un singur turbo ai in jur de 750cp din cauza ca urca in 8250rpm mercedesu tau urca in 6500rpm deci nu compara!daca compari punem turbo pe m5 si atuncia o sa fac inclusiv slr mclaren!!asa ca vezi ti de treaba ta si inpusca te singur ca nu pierde nimic lumea asta!bmw singura firma cu profit din germania!si a primit premiul pt cea mai performanta si fiabila masina,plus ca un bmw are suspensie mult mai sport ca un mercedes si la aceleasi capacitati cilindrice bmw face orice mercedes inafara de amg care sunt turbo si bmw face numai aspirat mai putin 335i care ii turbo

  10. BALCANU_MB

    sa nu mai vb si de limuzine S klasee e cu mult peste seria 7 si asta o stie toata lumea. FORTZA MERCEDES

  11. BALCANU_MB

    si inca ceva cea mai mare viteva prinsa de politisti cu radaru 381 km/h CLS BRABUS. nu stiu daca exista vreun bmw care sa atinga aceasta viteza :)))

  12. BALCANU_MB

    fratilor M5 vs CL 63 AMG il face cl 63 amg din orce pozitie nu mai ridicati bmw in sus ca le da mercedes clasa si am mai vazut ceva de ingineri ce au proiectat CL-ul sunt inginerii cei mai buni din lume 😉

  13. mihai tgv

    asa ca nu va speriati sa vedeti loganuri cu 300 mii de km :))

  14. mihai tgv

    mircea ai dreptate…renoul la benzina e serif..

  15. mihai tgv

    ati auzit ma aia la stiri mai acu oleaca 😀 d timp..cica se facea ca mergea si omu cu noul seria 3 pe autoban parca si..urca acu urca..se opreste la peste 150 nu mai stiu exact..si acolo ramane cu incapatznare..nici gand sa dea inapoi..si merse omu fericit ce merse..nu visa era adevarat deja discuta cu cei de sus testamentu si toate alea..si intr-o curba..se duse dreaq cu tot cu masina..in parapeti..norocu lui fu ca scapa..prin minune..dar era oare un seria 3 nou sau aia de la stiri visau?? muahaha..bmw..

  16. mihai tgv

    ca sa nu scoatem din tipla SL 63 amg..va rog frumos

  17. mihai

    ba baieti o companie care isi cheama masinile inapoi pt defectiuni la frane cum se numeste???daaa B M W…ati auzit asa ceva la Mercedes…nuuu..un CLS 65 AMG cum suna..ar da ceatza unui M5,M6 si la toate modelele d la bavarezi..condus de mine bineinteles…

  18. Alex

    ai zis`o Mircea…habar nu ai ce`i o masina

  19. Mihai

    Mircea nu vorbii daca nu stii.BMW-urile nu consuma ulei aia iti garantez eu.Isi merita premile.Relax

  20. Mihai

    Mama ce pret :)) 100 milioane de euro.Si ce propui acuma ?Sa te credem ?

  21. bill

    Masina bentley are 12cilindri 420CP 360in bord si cu propulsorul de 99cm ii mai baga inca 60CP la pretzul de numai 100.000.000miieEURO

  22. mihai

    bmw m5 o primit motorul anului si bmw are multe ale premi de motoare a anului printree care 535d,dar motoru bmw m5 a meritat sa castige deoarece este un motor de 507 cp iar turatia maxima e de 8250 rpm,este un motor aspirat,iar cel de vw de 1,4 si 170 cp este un motor turbo,asa ca nu exista comparati,turbo mareste randamentul motorului!!!

  23. Mihai

    Inteleg ce spui…Petrol va fii pana`i lumea si pamantul.
    Pana cand efectul de sera va fi chiar simtit noi nu vom mai traii

  24. gabi

    pt mihai — da masina e pe hidrogen … mie tot nu mi se pare normal asa ceva chiar k se ai dau premi la motare dinastea !! dc nu sa dat la un motor ce foloseste bio diesel? ce tot dau premii doar la motoare pe benzina (eu zic k sunt interese nu vor unu sa dea credit pt k mai au petrol de vandut vreo 50 ani)oricum dak e euro 5 tot o frectie e pt k numarul masinilor in lumea este imens si o sa creask in continuareefectul de sera este simtit as vrea eu sa iti spun mai multe despre asta dar nu e in domeniul auto

  25. gabi

    asta ma vezut si eu k e pus un nou acolo … deci exista cem mai bun motor nou al anului 2006 cel mia bun motor al anului 2006… si cel mai bun motor vechi a anului 2006 unde e? eu ma inteles de la inceput k este teh existenta in cele 2 motoare este diferita k asta e TSI fara f dar fiecare constructor are teh proprie privind motarele unele ami bune decat altele si twincharger de la wv nu e te noua sau mai folosit teh asta peste ocean

  26. sergiu

    gabi, 1.4 tfsi e motorul NOU al anului 2006, bmw v10 e motorul anului 2006. sint doua chestii diferite, si ambele adevarate in acelasi timp

  27. Mihai

    in privinta poluarii nu mai e asa problema.Masinile de ultima generatie cum sunt si BMW`urile si Audi si VW si Skoda si ….au catalizatoare Euro 3 respectiv Euro 4 sau poate si Euro 5 (asta nu mai stiu :))

  28. Mihai

    Nu imi zi ca masina e pe hidrogen :)).Poate cei de la BMW sau gandit sa faca o masina care nu polueaza asa tare.Sau poate a modificat-o cineva virtual.
    Acuma ce sa zic Mihai eu sunt mare fan BMW si nu prea imi plac cei care critica (recunosc ca nu fac bine dar asta sunt eu)Are si lucruri bune dar si rele bine inteles

  29. mihai

    BMW-ul nu trebuie absolutizat Mihai,inteleg ca esti proprietar de BMW(si eu as vrea sa fiu)dar te rog eu las-o mai moale…..deja o dai in S.F.ce ar fi daca fiecare ar incepe sa isi divinizeze masina aici pe forum??????

  30. gabi

    http://www.3d-screensaver-downloads.com/images/free-car-screensaver/big1.jpg ai zis k esti fan bmw uite un seria 7 vezi ce scrie pe el….. dar ma cam indoiesc k o sa vezi asa k iti spun eu CLEAN ENERGY powerd by hydrgen dak nu sti sa traduci soarta( vezi k e in engleza)>:)

  31. gabi

    mihai tu porti ochelari? nu vezi ce scriu eu? iti mia scriu odata pt tine guritza…. acum o saptamana sau 2 acest site a raspandit informatia k TSI 1.4 de la WV care dezvolta 170 Cp este motorul anului 2006… acum vad k v10 de la bmw este cel mai bun motor al anului 2006 asa intrebarea este pana la urma CARE ESTE MOTORUL ANULUI 2006 ????? acum intelegi mihai? inca odata nu mia scriu pt tine apropo eu sunt fan bmw si imi place si spatele de la seria 3 nu ma nik de comentat imi place tot la masina aiadar aici nu e vb de marci e vb de de ce sa scris aici pe site …. ma astept sapt viitoare sa fie motorul de la lamborghini v12 motorul anului…… ai inteles? si in legatura cu motoarele hibride ce ai cu ele? poate k traiesti in bucuresti si iti place sa inspiriri emisiile poluante de la masinile bucurestenilor……PS ce legatura are dacia cu ce am scris eu are u a fucking moron?

  32. Mihai

    sa inteleg ca nu esti fac BMW.Mai oameni buni de ce naiba nu ati dat premiul asta la Dacia Slogan?Ca uite Gabi e de aceasta parere..respectati parerile altora.
    Sa fim seriosi BMW merita toate premile.BMW rulz

  33. gabi

    premiul acesta ar trebui sa se dea motoarelor hibride

  34. gabi

    Pit Stop – Cel mai bun motor nou al anului 2006
    Dublu succes pentru tehnologia cu supraalimentare dubla – „Cel mai bun motor nou al anului 2006” – propulsorul de pe Golf GT. „Premiul international cel mai bun motor al anului 2006”, pentru motorul Twincharger TSI de la Volkswagen…… ahhaha se bat cap in cap informatiile de pe situl asta putin ami devreme se spunea k tsi de la wv e cel mai bun acum cik bmw

  35. Mihai

    Daca ai cap iati alta

  36. DACIA

    cine altcineva decat DACIA

  37. mihai

    Pai cine altcineva ar fi putut sa produca Motorul Anului?

  38. Mihai

    Merita toata admiratia inginerii de la BMW.BMW ramane BMW indiferent de ce zic altii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.