Dacia Logan a reusit obtinerea unui scor de 3 stele la testele Euro NCAP, care tocmai s-au incheiat.
Modelul autohton a obtinut 3 stele la protectia pasagerilor, 3 stele la testele privind protectia copiilor si doar o stea la protectia pietonilor.
Din pacate, rezultatul obtinut de Logan a fost cel mai slab dintre toate masinile testate, insa era rezultatul previzionat de constructorul Dacia.
Guido Adriaenssens, ICRT (International Consumer Research and Testing) Chief Executive a declarat: “Acum marea majoritate a masinilor ofera o protectie adecvata pasagerilor, in impacturi frontale sau laterale, numai Dacia Logan este “intarziata” dintre masinile testate”.
Comunicatul de presa Dacia
Primul vehicul Dacia testat pentru securitate
Logan a obtinut « 3 stele » la testele EuroNCAP
Logan, primul model Dacia testat de organismul independent EuroNCAP, obtine nota « 3 stele ». Logan a beneficiat de experienta Renault si a facut obiectul unei munci foarte riguroase in domeniul securitatii. Intreaga experienta a inginerilor de la Renault a fost pusa in serviciul Logan pentru a gasi solutii adaptate la pretul sau.
„Logan ofera un nivel de securitate optim pentru acest nivel de gama”, afirma Jacques Faure, responsabil pentru securitatea pasiva la Renault.
Integritatea habitaclului a dovedit eficacitatea structurii vehiculului care a permis evitarea oricarei intruziuni periculoase. Bilantul leziunilor dupa analiza manechinelor a dovedit eficacitatea sistemelor de retinere a ocupantilor, ale caror parti vitale ale organismului sunt protejate, dupa cum atesta cele doua capete verzi.
O structura de caroserie ranforsata
Logan beneficiaza de experienta recunoscuta a firmei Renault in domeniul rezistentei la socuri si a disiparii energiei cinetice. La soc frontal, arhitectura compartimentului motor favorizeaza suprapunerea partiala a elementelor mecanice. In partea superioara, eforturile sunt transferate ranforsarilor de cadru laterale, stalpilor fata si ranforsarilor din usi. Pe partea mediana, eforturile sunt preluate de traversa fata. Acest dispozitiv este completat de o cale de transfer a eforturilor in partea inferioara, un cadru GMP fixat in patru puncte pe lonjeroane.
In caz de soc, plansa bordului intarita de o structura in fagure din polipropilena, un material foarte absorbant, reduce consecintele impactului asupra genunchiului. Profilul lui din partea de jos si golul format imbraca forma tibiei pentru a repartiza efortul asupra gambei si gleznelor. Structura scaunelor mentine bazinul ocupantilor intr-o pozitie adaptata, in timp ce paddingurile de sub picioarele soferului si ale pasagerului protejeaza membrele inferioare.
In caz de soc lateral, structura de mijloc ii protejeaza pe ocupanti, la fel ca si rezistenta laterala a scaunului si paddingurile din portiera. Socul spate a fost tratat in aceeasi masura. Rezervorul este fixat sub podea si departat de puntea spate, ceea ce limiteaza orice intruziune a acesteia. O traversa situata in spatele banchetei din spate limiteaza riscul patrunderii in habitaclu a obiectelor aflate in port-bagaj.
O securitate pentru toti
Logan asigura securitatea pasagerilor de orice talie si de orice varsta. Sistemul de retinere este compus din centuri cu 3 puncte si tetiere pentru toate locurile, atat in fata, cat si in spate. Centurile din fata sunt reglabile in inaltime pentru a se adapta la morfologia ocupantilor.
Logan este echipat cu doua airbag-uri, pentru conducator si pasager, echipate cu o supapa care regularizeaza presiunea interna a sacului si limiteaza eforturile de retinere asupra ocupantilor.
Logan beneficiaza de experienta Renault in privinta securitatii copiilor. El a obtinut 3 stele la testele de protectie a copiilor. Acesta permite instalarea scaunelor universale pentru copii, cu fata si cu spatele spre drum, pe cele trei locuri din spate precum si pe locul pasagerului din fata. Un intrerupator situat pe plansa de bord permite deconectarea airbag-ului; un martor luminos aminteste in acest caz dezactivarea functiei.
Sfarsitul comunicatului Dacia
Lista cu masinile testate in ultima sesiune Euro NCAP:
Superminis:
Peugeot 1007
Occupant Protection: 5 stars
Child Protection: 3 stars
Pedestrian Protection: 2 star
Renault Clio
Occupant Protection: 5 stars
Child Protection: 4 stars
Pedestrian Protection: 1 star
Citroën C1
Occupant Protection: 4 stars
Child Protection: 3 stars
Pedestrian Protection: 2 star
Suzuki Swift
Occupant Protection: 4 stars
Child Protection: 3 stars
Pedestrian Protection: 3 star
Smart Forfour
Occupant Protection: 4 stars
Child Protection: 2 stars
Pedestrian Protection: 1 star
Small Family Cars:
Mercedes A-Class
Occupant Protection: 5 stars
Child Protection: 4 stars
Pedestrian Protection: 2 stars
Fiat Stilo
Occupant Protection: 4 stars
Child Protection: 4 stars
Pedestrian Protection: 1 stars
Dacia Logan
Occupant Protection: 3 stars
Child Protection: 3 stars
Pedestrian Protection: 1 star
Family Cars:
BMW 3-Series
Occupant Protection: 5 stars
Child Protection: 4 stars
Pedestrian Protection: 1 star
VW Passat
Occupant Protection: 5 stars
Child Protection: 4 stars
Pedestrian Protection: 2 stars
Executive Cars:
Lexus GS300
Occupant Protection: 5 stars
Child Protection: 4 stars
Pedestrian Protection: 2 star
Small MPVs:
Opel/Vauxhall Zafira
Occupant Protection: 5 stars
Child Protection: 4 stars
Pedestrian Protection: 2 stars
Honda FR-V
Occupant Protection: 4 stars
Child Protection: 3 stars
Pedestrian Protection: 3 stars
Baieti treaba e forte simpla LOGANUL e o masina foarte buna la pretul 7500(euro aproximativ) sau iti iei o tigaie second la bani astia din Romania nu vorbim din C.E. Care dupa ceva timp stai pe sub ea sau o duci la batrani la service.Sa nu mai vorbim ca o mai cumperi si in rate sau leasing.Deci nu mai injurati ca injurati degeaba. In caz de accident
la bani pe care i-ai dat la atat sa te astepti,ai cocosei iti iei iti iei o masina de 5 *****
eu am Logan si pana acum sant multumit la 6230 euro
trei ani garantie 2700 avans
100euro luna pe 4 ani.
E adevarat ca peste 140 ai cam emotii adica stabilitate cam naspa mai ales daca bate vantul. Dar asta e fratilor!!!
Cand o sa avem cocosei o sa ne cumparam supermasini.
Pana atunci mergem cu ce avem.
Bai nene am observat ca tu nu stii sa scri cum vine aia ,,poate ca din viziunea ta eu nu oi fi facut pt. masini ,dar din viziunea ta eventual din viziunea mea tu trebuie sa pui mana pe DEX , sa mergi sa iei toate clasele la rand din nou ca sa inveti si tu ceva SCOALA!!! bai , bai ikare !!!
si tu un taran inganfat cu-n profund caracter de roman civilizat,care nu stie sa raspunda decat prin injuraturi…am observat ca ai logan(sau ca taticul tau are logan),dar trebuie sa cunosti realitatea logan nu merge cu 200 si gata!!!!!!!!……poate ca din viziunea ta eu nu oi fi facut pt masini,dar din viziunea ta,tu trebuie sa pui mana pe DEX si sa te documentezi ce inseamna travestit stimate
Ia mai taci dracu mai ikaree ca esti o javra imputita si ordinara nu te baga unde nu-ti fierbe oala, io ti-am mai spus tie sa nu te mai bagi la masini ca alea nu-s de tine, io cred ca tu esti un TRAVESTIT IMPUTIT.
bai de ce zici k dac e proasta ki buna la lovelele pa kare le dai pa ia la ce te astepti la vreo vectra c iiiiiiiiii
exista si alte masini testate la euroncap care au obtinut rezultate mai slabe.sa nu uitam ca masini care costa de 4-5ori mai mult decat un logan au tot trei stele.Exemple?Opel frontera chrysler PtCruiser Alfa 147 Jeep Cherokee si mai sunt si altele
ba santeti prosti ma toti ce ziceti ca logan e o masina proasta prosti prosti
ovidiu in mod sigur ai kilometrajul cu o abatere mult mai mare fata de realitate,un megane 2 1.6L 115cp nu trece de 210km/h asta pe la 5900-6000rpm,totusi este vb de 25cp si o aerodinamica mult mai buna 1.46 vs 1.55cm
Dacia
E mai proasta decat un trabant
occidentali astia sunt prosti de dau in gropi
In special frantzuzii
recent am citit intr-o carte parerea unui capitan de vas…zicea ca cel mai bun marinar e cel care nu stie sa inoate pt.k in caz de furtuna va face tot ce ii va sta in putinta k sa salveze corabia stiind k de ea depinde si viata sa….ei bine eu as zice tot in aceeasi idee k cea mai buna masina e cea care nu ofera deloc protectie la accidente..stiti de ce?pt. k il constrange pe cel care o conduce sa aiba maximul de vigilenta in trafic stiind k orice miscare gresita il poate costa viata…CUNOSC MULTI SOFERI PROFESIONISTI CU EXPERIENTA DE VREO 20-30 ANI CARE CONDUC NISTE ADEVARATE SICRIE PE 4 ROTI SI NU-SI FAC NICI UN FEL DE COMPLEXE LEGAT DE SECURITATE…PT. K SUNT F.F.F. BUNI SOFERI….IN SCHIMB AIA CARE NU STIU SA CONDUCA SAU SI-AU LUAT PE BLAT CARNETU` TREMURA SI INTR-UN LAGUNA 2 :))))))))
si eu am logan ambition si sant foarte multumit de el am 27000km facuti cu el si nici o defectiune merge si cu 200km/h dar este prea turat motorul o cutie de viteze cu 6 trepte rezolva aceasta problema logan este o masina mult mai buna decat una straina de 2-3 ani pentru ca nu trebuie sa bagi bani in ea doar dai cheie si te duci este cea mai buna masina de pe piata la ora actuala va multumesc ovidiu din baia mare
PENTRU NENEA “ALY”.MAI CITESTE O DATA ARTICOLUL,AFLA SI TU CE TESTE FAC AIA,CUM SE DAU STELELE SI APOI VB DE CONSERVE.LA NUMARUL DE STELE CONTRIBUIE PANA SI SUPORTUL DE SCAUN PT MINORI,NUMARUL SI SITUAREA AIRBAG-URILOR,ETC.O FI EA DACIA CONSERVA,INSA CE ESTE ATUNCI SMARTUL ALA?MAI E FABRICAT SI DE MERCEDEZ-BENZ…PRIVESTE UN FOURFOUR,UITA-TE LA IMBINARILE CE ARE,ACCESUL IN MASINA.PEUGEOT 1007 E O GLUMA DE MASINA,O AVEA EA SISTEME DE PROTECTIE INSA PRESUPUN CA O RAFALA BUNA DE VANT O PUNE CU ROTILE IN SUS DACA ARE SUFICIENTA VITEZA.
conserva pe sosea…
conserva pe sosea…
destul de bine ptr. o masina romaneasca nu?
hahahahahahahahahahahahahahahaha