Interior

De multe ori pe nedrept neglijat, interiorul unui autovehicul poate contribui decisiv la obtinerea unui rezultat final onorabil. Daca modificarile care i se aduc sunt in concordanta cu exteriorul masinii si cu destinatia acesteia, atunci se poate spune ca au fost facute…cu cap. Fara indoiala, la acest capitol vom fi considerati subiectivi. Totusi, ca si in cazul caroseriei, “simplu” inseamna elegant dar si eficient!

Astfel, putem presupune ca modificarile aduse unei masini prin tuning au ca scop final si o crestere a performantelor acesteia. Desigur, prin ajustarea unor elemente de interior, mai greu se poate obtine mai multa putere de la un autovehicul. Dar, relativ usor, se pot altera performantele deja existente, prin adaugarea excesiva de elemente decorative, de cele mai multe ori si lipsite de gust.

Cea mai evidenta si utila modificare a interiorului o reprezinta montarea unor scaune de competitie (sau asemanatoare). Avantajul major este dat de reducerea de greutate (uneori se pot obtine si 20 kg de fiecare scaun), dar nu este de neglijat nici look-ul. Atentie la sprijinul lateral oferit; este minunat sa fii bine sustinut in scaun, dar nu neglijati reglarea spatarului. In general, scaunele de competitie, gen scoica, sunt utile la curse. Pentru o utilizare normala nu sunt deloc recomandate; când se poate, alegeti scaune sport de marca (Momo, Sparco), cu reglare a spatarului. Este cea mai buna solutie.

Centurile de siguranta cu prindere in mai multe puncte (3-4) se potrivesc perfect cu scaunele de competitie; investitia se merita facuta. Pe lânga avantajele practice, ofera si un look “racing” specific.

Volanul vine pe locul doi; daca in trecut era la moda inlocuirea volanului original cu unul sport, mai mic in diametru, acum practica se dovedeste mai dificila. Masinile moderne sunt echipate cu airbag, deci inlocuirea lui e ceva mai dificila; se recomanda apelarea la profesionisti, care au capacitatea tehnica sa faca acest lucru. Aceeasi recomandare, urmariti produsele de marca!

Pedalierul joaca un rol important ca estetica. Practic, nu face mari diferente, o chestie cu adevarat utila fiind instalarea unei placi pe care sa se odihneasca piciorul stâng (livrata de obicei impreuna cu setul de pedale). Evitati pedalele cu prinderi aproximative (gen sandwich); pot fi cauza unor accidente grave daca se desprind datorita fixarii nesigure. Daca stati prost cu bugetul, cumparati ceva mai util.

Instalatia de sunet reprezinta un puternic factor de atractie la un autovehicul modificat; pe masinile de “curse” nu exista asa ceva, ramâne sa decideti daca montati sau nu sisteme audio. Daca da, retineti: o sursa de marca (de preferat cu MP3), 4 difuzoare bune, un amplificator si un subwoofer, toate competent instalate, pot fi suficiente ca sa va dati pe spate prietenii. Ocupa spatiu si au ceva greutate, deci oricum reduc din performantele masinii. Subwooferul se poate amplasa oriunde in interior, sau in portbagaj; basii se vor auzi la fel. Pentru show-uri, solutia ideala este apelarea la un specialist. Oricum, sculele audio pot costa aproape cât masina, asa ca ramâne si o chestiune de buget.

Un accesoriu util poate fi turometrul, atunci când lipseste, sau un turometru la nivelul ochilor, pentru amatorii de curse pe strada. Jucarelele de genul neoane, briz-brizuri sau alte nimicuri inutile, deja tin de subiectivism. Bine ar fi sa nu le instalati intr-o masina care trebuie sa alerge; daca faceti un autoivehicul de show, atunci puteti pune ce vreti pe el. Chestiunile de look nu prea isi au rostul pe un autovehicul destinat sa se intreaca cu alte masini si sa fie mai rapid. Aici intra cam toate celelalte accesorii care se pot gasi in magazinele de tuning, vopsirea bordului, abtibilduri, etc. Si aici intram pe un domeniu subiectiv, asa ca ramâne ca fiecare sa decida ce e mai bun si mai bine pentru autoturismul sau.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.