De multe ori, masina a fost comparata cu o femeie: fina, delicata suava, dar in acelasi timp rezistenta, indrazneata, provocatoare…
Odorizantul, care nu ar trebui sa lipseasca din nici o masina, nu trebuie sa fie mai prejos, ci dimpotriva, sa se potriveasca aproape ca o manusa, cu “personalitatea” automobilului.
Istoria parfumurilor incepe demult, in Egipt, cand diferite ierburi si esente care emanau un miros placut, erau folosite in serviciile religioase. Dupa egipteni, chinezii si hindusii au introdus si ei parfumul, in propriile culturi.
Utilizarea parfumului s-a raspandit ulterior, in Grecia, Italia si in lumea islamica, dar nu s-a bucurat cu adevarat de succes decat in secolul al XVII-lea, in special in Franta. Atunci parfumul era folosit de catre regele Ludovic al VXI-lea, nu numai pe piele, ci si pe haine sau mobila.
Prima formula de deodorant a fost inventata in 1888, de un necunoscut din Philadelphia, deodorantul fiind atunci recunoscut ca primul produs ce previne mirosurile neplacute. In 1940, Helen Barette Diserens s-a alaturat echipei de productie a primului deodorant si, la sugestia unei colege, au dezvoltat impreuna, pe furis, un alt deodorant: “ball point”, care mirosea doar atunci cand era rulat pe piele sau material.
Dupa un timp, fabricile au inceput sa se preocupe de obtinerea unui deodorant aerosol, care sa reziste mai mult intr-un tub inchis si sa se declanseze doar cand e apasat sau destupat.
Astfel, in 1947, au aparut si parfumurile speciale, pentru masini, care raspandeau un miros placut atat timp cat sticluta era tinuta destupata. Printre primele companii care s-au gandit la altceva decat saculetele umplute cu plante frumos mirositoare, atarnate la bordul masinii, si sticlutele cu esente, a fost compania Wunder-Baum.
Cine nu recunoaste astazi “clasicii” braduti?
Wunder-Baum este o companie de traditie, care s-a nascut in 1952 si, o data cu ea, acest nou concept de odorizare auto. Forma de bradut a fost aleasa pentru ca simboliza cel mai bine acea prospetime care a reusit sa impresioneze milioane de consumatori.
Astfel, s-a nascut un mit: bradutii atarnati la oglinzile masinilor, ce exprima si simbolizeaza prospetime, miresme imbietoare, comfort, relaxare…
Traim intr-o lume agitata si toxica, de aceea toti simt nevoia sa uite de toate acestea si sa respire o gura de aer proaspat. Printr-o varietate de arome, aceste odorizante reusesc sa satisfaca si cele mai sofisticate gusturi si placeri.
Arome florale deosebite, parfumate, de fructe, precum si arome care creeaza senzatii olfactive speciale, ca grandoarea si racoarea aerului de munte, mirosul racoros al marii, mirosul verde si inmiresmat al poienilor, mirosul primaverii, al primilor muguri, mirosul lin al adierilor de vant intr-o zi racoroasa de toamna, freamatul padurilor de pin, mirosul tare al esentelor de brad si toate acestea doar pentru a crea o stare de relaxare atat soferului, cat si celorlalti pasageri.
Dupa un sondaj realizat recent, s-a ajuns la concluzia ca “bradutii” sau alte odorizante solide, sunt folositi de peste 50% din proprietarii de masini, alti 40% utilizeaza pe cele lichide, iar restul folosesc alte modele sau deloc, deoarece “sunt alergici la esentele emanate”.
Aceste odorizante emana ioni negativi pentru a purifica aerul si elimina mirosurile staruitoare, cum ar fi cele de tigara sau de animale.
In urma cu 5 ani au inceput sa apara reclame, pentru un inovativ odorizant de masina, care venea ca o alternativa la celebrii braduti atarnati la oglinda retrovizoare. Este vorba despre odorizantele sub forma lichida, care se ataseaza la sistemul de ventilare al masinii, avand o rezerva care se poate schimba foarte simplu si ce tine mai mult de o luna.
Pe piata, acestea se gasesc sub diferite forme: din plastic, din carton invelit in folie pentru a nu-si pierde parfumul, sub forma de granule care sunt sensibile la umezeala, iar in timpul contactului dintre oxigen si granule, parfumul se degaja usor in aer, precum si odorizante din PVC, esenta emanandu-se incet si complet, mai ales la caldura.
Pentru a da “un aer” aparte habitaclului, odorizantele se gasesc si sub forma unor diferite “figurine”, care pe langa raspandirea de arome relaxante, inveselesc atmosfera din interior.
Esenta parfumurilor din odorizatoare nu este nociva, intra in material si asigura o parfumare de durata a interiorului masinii. Unora le poate provoca, insa, alergii, fiind prea puternica sau necorespunzatoare gusturilor lor, si de aceea ar trebui imediat schimbate.
Asa ca, luati aminte: alegeti-va cu grija odorizantele pentru masina! Acestea nu numai ca spun multe, atat depre autoturism, cat si despre proprietarul lui, dar pot chiar sa pericliteze sanatatea.
Recent Comments