Autocarul romanesc IGERO

SC El Car Igescu SNC a prezentat public primul autobuz de transport interurban realizat in Romania, dupa un concept propriu si din fonduri private.

Denumit IGERO, autobuzul realizat de catre Dorian Igescu, respecta toate standardele ecologice si de siguranta transportului public impuse de catre Uniunea Europeana. Are 31 de scaune dotate cu centuri de siguranta, frane WABCO, ABS, aer conditionat, iluminare interioara individuala, compartiment de bagaje, podea inclinata, motor ecologic.

Consumul estimat al motorului este de aproximativ 15 litri de motorina la 100 de kilometri, aproape jumatate din consumul unui autobuz din aceeasi clasa importat. IGERO este un autobuz cu caroserie autoportanta care foloseste puntea produsa de Roman SA Brasov si motor Cummins.

Autobuzul destinat transportului interurban poate fi foarte usor produs pentru transportul urban, prin simpla coborare a podelei. De asemenea, exista posibilitatea echiparii cu motoare ecologice GPL, in conformitate cu normele de transport urban impuse in tarile Uniunii Europene.

Investitia personala a lui Dorian Igescu pentru realizarea prototipului se ridica la peste 100.000 de euro, insa la o productie de serie pretul unui autobuz este estimat la aproximativ 65.000 de euro, cu 30% mai ieftin decat cele din import. IGERO a trecut cu bine testele Registrului Auto Roman, fiind inscris in circulatie cu numarul BO4YGE.

Interesul starnit de posibila lansare in fabricatie a autobuzului IGERO in Romania este datorat faptului ca se vor crea 500 de locuri de munca directe si vor fi antrenate peste 2.000 de locuri de munca din industria orizontala.

Din acest motiv exista mai multe propuneri venite din partea detinatorilor romani de linii de fabricatie auto pentru a produce IGERO, lucru care ar relansa atat respectivele uzine, cat si sectorul de industrie specific.

De asemenea, o companie din Israel s-a aratat interesata sa finanteze si chiar sa preia producerea autobuzului romanesc.

0 thoughts on “Autocarul romanesc IGERO

  1. Sorin IONESCU

    este un vehicul utilitar excelent!Primariile di Romania ar trebuie sa deschida larg ocii!De calitate si ieftin, oricum mai bun decat ce vine de afara!!!!

  2. danstelian

    valeriane, daca era sa iti ceara cineva parerea atunci cand s-a inventat scrisul…cred ca aveam o cu totul alta scriere in ziua de azi…si pana una alta zicea cineva mult mai destept decat noi doi: `nimeni sa nu dispretuiasca inceputurile slabe`,poate ai facut tu vreo inventie intre timp si ti-a iesit perfecta?
    Omul macar a avut curajul sa-si investeasca banii in ceva…sunt sigur ca in momentul in care se va produce in serie se vor schimba datele problemei, tu ce zici?

  3. valerian

    daca cunosti domeniul de constructie autobuze iti vei da seama ca pentru a crea un asamblu asa mare iti tebuie dispozitive de structura care sa respecte simetria ceea ce nu sa utilizat la acesttip de autobuz el este facut intrun garaj ceea ce este laudabil dar pentru a reusi sa reziste fara reparatii prea dese nu este de ajuns de testat ,in primul rand omologarea de la RAR este data individual iar daca te pricepi iti dai seama ca pentru omologare de serie trebuie sa iti pui la punct SDV-ul liniei de asamblare ceea ce arata faptul ca este doar un produs banal fara garantia de exemplu cara o da man sau mercedes sau chiar cele asiatice daca ti se defecteaza o piesa de structura sau carcasa pentru igero este clar ca nu se va potrivi pe doua autobuze la fel cauza sunt lipsa dispozitivelor de sudura iar dovada este data de omologarea individuala data de RAR.eu unul lam studiat la tib indeajuns de bine sa imi dau seama ca nu face banii ,am vb si cu cliet care a achizitionat unul si nu este asa de incantat pentru ca tot timpul are diferita probleme tehnice minore incepand cu accesul la zonele de far care sunt zidite in carcasa si accesul la ele se face foarte foarte greu ,sa schimbi o siguranta este o adevarata aventura ,bordul vibreaza sta doar rezemat de geamuri si prins jos de podea in holsuruburi aici chiar te apuca rasul,spatele de interior are o prindere ruseasca cu un exces grosolan de adeziv de aproximativ 20 mm

  4. mihai

    L-ai testat tu Valeriane si ai avut probleme cu el?De unde stii ca e de calitate slaba.Ce parere ai despre Irisbus?Si alte asiatice de pe piata?

  5. florin_bus66

    conduc un maz de 200000 eur.,sincer nu cred ca face banii ,de ce nu am avea incredere si in produsele noastre? mai ales ca ofirma straina se arata interesata sa finanteze proiectul eu as crede ca 3 autobuze de acest fel vor tine mult mai mult de cit celalalt .Mai cred ca ar trebui incurajata cercetarea si partea de disener, avem tineri talentati dar carora nimeni nu le acorda o sansa sa straluceasca !

  6. valerian

    slab din punct calitativ toate se vor uza inainte de garantie.Nu este testat indeajuns ca sa spunem ca este un autobuz ieftin si bun ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.