Testare la limita pe pista din Nürburgring

Bucuresti, 25 Octombrie 2005. Mazda MX-5 si-a testat limitele pe pista de la Nürburgring, Germania. Traseul extrem de greu, cu o lungime 21 de km si 73 de curbe, ce a gazduit Grand Prix Formula 1 german pana in 1976, a provocat structura masinii ca nici un alt traseu.

10.000 de km de condus pe aceasta pista inseamna 200.000 de km de condus normal, adica durata medie de viata a unui automobil. Rezultatul a constat in 15 secunde, adica diferenta de timp cu care s-a terminat traseul, fata de predecesorul sau.

Motoarele mai puternice, franele mai bune, anvelopele mai late, caroseria mai rigida si mai ales sasiul mult mai echilibrat au facut acest salt in timp posibil.

Dupa doi ani de absenta, inginerii Mazda sunt din nou prezenti pe pista de la Nürburgring, iar noul model Mazda MX-5 este primul ce profita de acest lucru. “Nordschleife este mai degraba un drum normal decat o pista de curse moderna. Asta o face atat de atractiva pentru noi”, a spus Yasuyoshi Mushitani, inginer de sasiu responsabil pentru testele din Europa.

“Circuitul se schimba continuu, partial datorita vremii instabile, partial datorita suprafetelor diferite ale pistei. Fiecare curba este diferita si are pante variate. In unele curbe pista este accentuat inclinata spre interior.

Nu exista doua curbe la fel pe acest traseu, dar cele mai dure sunt cele in care pasagerii sunt lipiti de masina. Daca in timpul unui viraj apare o ridicatura, forta aplicata sasiului este extrema.”

Desi masina a fost testata de echipa de dezvoltare in Miyoshi, Japonia, pista din Nürburgring a fost considerata ca fiind un test esential pentru a testa noul sistem de sasiu al modelului MX-5.

“Am condus un numar pre-determinat de ture si am studiat, de exemplu, ce temperatura are un amortizor”, a declarat Alexander Fritsche, Asistent Manager la Centrul Mazda Europa pentru Cercetare si Dezvoltare.

“In ceea ce privesc franele, nu am testat numai temperaturile ci si cum se simte pedala in timpul franarii si stabilitatea sistemului de franare.”

Testarea anvelopelor a fost de asemenea foarte importanta. “ Tipuri speciale de anvelope au putut fi eliminate numai dupa testarea la Nürburgring”, a spus Fritsche. “O anvelopa ce nu prezinta probleme pe drumuri normale, se poate dezintegra dupa cateva ture pe pista”.

Zona din jurul pistei a fost de asemenea perfecta pentru test-drive. Dupa testarea masinii pe pista, Mazda si-a extins indreptat eforturile catre drumurile de tara si chiar soselele din vecinatate. Avantajul autostradelor este traficul redus si lipsa limitelor de viteza iar cel al drumurile de tara este ca au suprafete diferite.

„Pentru noi a fost important ca noua MX-5 sa fie de incredere si usor de condus si pe drumurile de zi cu zi”, a declarat Fritsche. „Cand am tunat masina, ne-am concentrat pe linearitate”. Pe autostrada, pilotii Mazda au testat stabilitatea noului model MX-5 la viteza mare, mai ales in timpul schimbarii benzilor rapid.

Alte teste desfasurate in Marea Britanie
Programul de testare a inclus si regiunea Essex din estul Angliei. Aici, in tara clasica pentru un roadster, sunt drumuri inguste cu curbe stranse si suprafete mai rigide.

Dezvoltarea ideala a sasiului – Simbioza intre cal si calaret. Filosofia sasiului noului model Mazda MX-5 este bazata pe ritualul japonez Jinba Ittai – simbioza intre cal si calaret. Aceasta uniune a fost folosita ca principiul de baza de catre inginerii ce au dezvoltat avantajele condusului unei MX-5. Totusi, nu s-au concentrat pe viteza, ci s-au straduit sa realizeze idealul unei masini echilibrate, ce ar permite soferilor indemanatici performanta si distractie, fara un motor foarte mare.

Acest test a avut ca rezultat cel mai bun timp scos de MX-5, o confirmare finala ca scopul initial a fost atins!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.