Studiile confirma – publicitatea online se potriveste manusa industriei auto 9. In doua studii recente date publicitatii saptamana aceasta, tinerii cumparatori de masini declara ca Internetul este cea mai importanta sursa de informare pentru decizia de achizitie a unui autovehicul.
Primul studiul a fost realizat pe piata americana, iar Internetul este creditat cu peste 35% din preferinte, la mare distanta de TV care este creditat cu doar 8,8%, revistele cu 4,4%, ziarele cu 3,6% respectiv statiile radio cu doar 1,1%. Tot acelasi studiu arata ca aproape doua treimi din respondenti nu au fost influentati de familie sau de prieteni in procesul decizional legat de achizitionarea automobilului.
Revenind la situatia pe piata romaneasca, trendul este urmat destul de bine am putea spune. Conform estimarilor ARBOmedia, industria auto si-a triplat investitiile in publicitate online in 2005 comparativ cu 2004, si, fara sa gresim prea mult, numaram pe degetele de la o mana marcile auto care nu au folosit Internetul in mixul de media in 2005.
Anul acesta previziunile sunt la fel de optimiste, mai ales ca achizitionarea unei masini este un proces care necesita o vasta cantitate de informatii, iar Internetul este cea mai potrivita alegere pentru o resursa de informatii credibila in materie de autovehicule.
Un alt studiu realizat de aceasta data in Bucuresti de catre compania Speed Promotion pe un esantion de peste 1000 de persoane chestionate in spalatorii auto din Bucuresti releva faptul ca 82% din soferii bucuresteni au acces la Internet.
Mai mult, 63% din cei chestionati folosesc Internetul pentru a se informa in vederea achizitiei unui autoturism, surclasand alte mijloace de informare precum vizitarea showroomurilor sau presa specializata auto.
Articolul complet in limba engleza referitor la preferintele tinerilor cumparatori de autovehicule poate fi citit integral aici.
Mai multe informatii despre studiul efectuat de Speed Promotion puteti gasi aici.
Recent Comments