Porsche Romania: masina cu numarul 100.000!

Reperele analizate in cadrul conferintei de presa:
• Din 1998 pana in prezent, Porsche Romania a vandut peste 100.000 de autovehicule;
• Oamenii, produsele si serviciile sunt punctele forte de crestere ale companiei;
• Bilant 2005: Porsche Romania si fiecare marca in parte;
• Planuri si modele noi pentru fiecare marca a grupului;
• Strategia in reteaua de dealeri proprii ai Porsche Romania;
• Reteaua nationala de dealeri este pregatita pentru a face fata cresterii pietei si cerintelor clientilor; bilant si planuri de investitie viitoare; investitii medii de 2 milioane euro intr-un dealership al companiei; tendinta se va mentine;
• In 2006, piata auto va creste cu 5-10% fata de 2005.

Porsche Romania, importatorul marcior Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale si Porsche anunta depasirea pragului de 100.000 de vehicule vandute. Aceasta cifra a fost atinsa nu numai datorita evolutiei accelerate a pietei in ultimul an, ci mai ales dezvoltarii retelei nationale de dealeri.

Statisticile confirma aceasta realitate: in octombrie 2004 Porsche Romania anunta 58.500 de automobile vandute. 16 luni mai tarziu, aceasta cifra aproape s-a dublat, ajungand astazi sa depaseasca 100.000 de unitati vandute. Mai exact, in anul 2005 s-au vandut 32.450 de unitati, cu 84,% mai multe decat in 2004. Media zilnica a fost de peste 2.700 unitati.

Livrari Porsche Romania 2005 vs. 2004:
Volkswagen: 11.198 unitati (+82,7%)
Volkswagen Autovehicule Comerciale: 2.131 unitati (+50,3%)
Audi: 1.300 unitati (+40,5%)
Skoda: 14.086 unitati (+95,6%)
SEAT: 2.927 unitati (+95,1%)
Porsche: 90 unitati (+34,3%)

Declaratia domnului Franz Frühwirth, director general Porsche Romania:
„Am putut tine pasul cu cresterea pietei datorita celor trei directii pe care le-am urmarit mereu: investitiile puternice in reteaua nationala de dealeri, organizarea activitatii de service si vanzari, precum si instruirea personalului.

Cand spun investitii, ma refer la cei 30 de dealeri care si-au deschis portile in 2005 si la cele 40 de noi proiecte prevazute pentru anul acesta, insumand 40 de milioane de euro investiti. Un asemenea ritm alert ne-a permis ca in 5 ani sa ajungem la 100.000 de automobile vandute, in conditiile in care in anul 2000, dupa 3 ani de activitate, raportam 10.000 de masini importate in Romania.”

Declaratia doamnei Dana Cortina, director general Porsche Romania:
„Prin deschiderea noului complex auto Porsche Bucuresti Vest 1 (Volkswagen, Volkswagen Autovehicule Comerciale, Skoda, Weltauto si Service) respectiv prin finalizarea in luna iulie a acestui an dealership-ului Porsche Bucuresti Vest 2 (Audi, SEAT si Service), importatorul Porsche Romania va fi prezent pe piata din Capitala cu patru dealeri proprii, al caror volum de investitie atinge cifra de 30 milioane Euro.

Eforturile noastre s-au concentrat in primul rand asupra maririi capacitatii de servisare, dorind astfel sa venim in intampinarea clientilor care au avut incredere in marcile comercializate de noi si, numai anul trecut, au achizitionat peste 7.000 de autoturisme si utilitare.

Incepand cu 2006, prin crearea a 130 de posturi de lucru in atelierele noastre, ateliere care beneficiaza de o dotare la standarde europene si de un personal a carui pregatire si atitudine reprezinta preocuparea noastra principalä, vom avea posibilitatea sa oferim anual servicii de calitate pentru 90.000 de mii de autovehicule. Vorbim, practic, despre o dublare a capacitatii de servisare.

Prin conceptul de “One stop shop” care inseamna ofertarea completa a produselor si serviciilor (finantare, asigurare, mentenanta etc.) de jur imprejurul cuvantului automobil, precum si prin tot ceea ce ne propunem legat de calitatea si promptitudinea serviciilor oferite, dorim sa ramanem in continuare prima optiune a clientilor nostri, astfel incat un obiectiv anual de 10.000 de autovehicule comercializate print din cele patru complexe auto sä devina curand o realitate.”

Declaratia domnului Brent Valmar, director general Porsche Romania:
„Masina cu numarul 100.000 este un Volkswagen Golf, al carui proprietar este dl. Cristian Chirilean. Pe langa o masina care se identifica cu insasi istoria marcii Volkswagen, domnia sa a primit si o excursie impreuna cu sotia la Autostadt, parcul tematic al concernului german.

Acolo va putea cunoaste marcile grupului dintr-o perspectiva inedita, emotionala. O vizita acolo reprezinta o experienta pe care o tii minte toata viata”.

Analiza asupra perspectivei pietei auto dupa integrarea in Uniunea Europeana

Q: Va scadea/stagna piata de autovehicule noi in 2006?
Brent Valmar: Nu impartasesc aceasta opinie. Toti parametrii economici ne indreptatesc sa socotim si anul 2006 cu o crestere moderata a volumelor de 5 pana la 10 procente. In fapt, pe langa aceasta, batalia se va da in 2006 in planul general al serviciilor.

Concurenta este mai mare in piata, cu efect benefic asupra ofertei furnizorilor de finantare, care se afla si ei sub presiunea pietei, fapt pentru care isi vor adapta ofera la conditiile economice, in perspectiva integrarii europene. Toate acestea vor avea rezultate benefice asupra clientului.

Mai mult, succesul pe care l-a demonstrat in 2005 programul de innoire a parcului auto ne indreptateste sa speram ca acesta va fi reluat si in cursul acestui an.

Toti producatorii vin si anul acesta cu modele noi, iar dezvoltarea cea mai spectaculoasa la care vom asista se va inregistra, ca si in 2005, in reteaua de dealeri autorizati.

Noul regulament auto si perspectiva de liberalizare a pietei vor sustine de asemenea cresterea pe care o estimam. Clientul roman este deja foarte bine informat si studiile au aratat ca se orienteaza catre un produs nou, care ii confera siguranta, confort si, totodata, protejeaza mediul inconjurator.

Q: Se pregateste vreun act normativ privind anumite limitari ale importului de masini second-hand?
BV: Dupa integrarea Romaniei in Uniunea Europeana nu mai putem vorbi despre limitari administrative ale comertului liber, dar atentia noastra trebuie in mod obligatoriu sa se intrepte asupra sigurantei in trafic, asupra respectului fata de toti participantii la trafic, asupra potejarii mediului inconjurator.

In consecinta, si din dorinta de a nu deveni groapa de gunoi si fiare vechi a Europei, asa cum s-a mai intamplat de altfel si la inceputul anilor ’90, atentia noastra trebuie sa se orienteze in mod natural catre promovarea masinilor noi.

Din experienta statelor est-europene, deja membre UE, rezulta clar ca singura tara care s-a confruntat cu un regres al vanzarilor de masini noi este Polonia, dar aici ar fi de subliniat ca importul masiv de automobile second-hand nu a compensat si nu s-a adresat nevoii de mobilitate, simplul motiv al importurilor masive fiind exclusiv acela al dezmembrarii lor si al utilizarii pentru piese de schimb. O astfel de situatie trebuie combatuta cu toata puterea, pentru ca are
consecinte nefaste asupra societatii in general si asupra sigurantei si a mediului inconjurator.

Este de evitat cu orice pret dezvoltarea unitatilor service neacreditate, neabilitate de catre marcile auto importate, pentru ca montatul de piese uzate, fara garantie, are implicatii majore asupra sigurantei traficului, perpetuand un real pericol. Implicatiile financiare sunt de asemenea extrem de negative, pentru ca vor atrage dupa sine costuri mari de casare a masinilor second-hand importate.

In Romania, pana in prezent, in special veniturile din vanzari erau cele care asigurau dezvoltarea, din cauza ca tarifele de manopera in service au fost vreme indelungata la un nivel scazut, dar permis de piata pentru ca existau dotari tehnice precare si personal mecanic putin specializat. Investitiile in centre auto complexe din ultima vreme au ridicat semnificativ atat nivelul dotarilor tehnice la nivelul european impus de catre toti fabricantii (echipamente si scule performante), cat si nivelul de pregatire a mecanicilor auto.

Prin urmare, este de asteptat ca pentru un serviciu de calitate sa se solicite si un tarif mai mare.

Tendinta valabila in toata Europa, de multi ani, va transfera punctul de greutate al veniturilor din vanzari in zona de servicii post-vanzare. Consecinta este ca o stagnare a pietei sau chiar o scadere ipotetica vor fi compensate prin activitati de service si intretinere post-vanzare. Aceasta doar teoretic, pentru ca nu ne asteptam la o scadere a pietei, asa cum mentionam anterior.

Q: Cat de periculoasa este pentru importatori piata second-hand?
BV: Piata auto second-hand nu este periculoasa, ci este complementara pietei de masini noi. Ceea ce sustinem noi la Porsche Romania, prin marca inregistrata Weltauto a grupului, este dinamizarea, impulsionarea comertului cu masini second-hand, dar prin sistemul de preluare a acestora din piata
interna.

Masinile noi genereaza la randul lor volume de masini vechi, care, odata reciclate, sustin la randul lor, ciclic, piata de masini noi. Calea corecta o reprezinta cresterea parcului de masini noi prin raspunderea la nevoile de mobilitate prin reciclarea masinilor vechi aflate in circulatie. De altfel,
atata vreme cat avem un producator local de talia Dacia, cu oferta de masini pentru toate buzunarele, este aproape de neconceput sa ne orientam catre masini mai putin sigure si mult mai daunatoare mediului in care traim.

Data: 16.02.2006

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.