Logan VAN

Dupa succesul modelelor Logan berlina si Logan MCV, Dacia isi continua innoirea gamei cu un vehicul utilitar, Logan VAN. Modern, robust si economic, Logan VAN beneficiaza din plin de experienta grupului Renault in materie de vehicule utilitare. Logan VAN este dotat cu o capacitate de incarcare extrem de competitiva, de 800 kg, situata la cel mai bun nivel in segmentul furgonetelor.

Printre variantele de motorizare disponibile pe Logan VAN figureaza si motorul 1.5 dCi, de origine Renault, o veritabila referinta in acest segment de piata. Marele atu al Logan VAN consta insa, in special, in pretul sau. Acest vehicul utilitar raspunde asteptarilor unei categorii largi de clienti care se afla in cautarea unui mijloc de transport cu o capacitate de incarcare cat mai mare, la cel mai bun pret.

Incepand de astazi, Logan VAN este disponibil in Romania si Bulgaria, urmand sa fie lansat si pe alte piete internationale, spre finalul anului 2007.

Download: Fisa echipari si preturi | Date tehnice Logan VAN

Atuuri specifice gamei Logan

O conceptie robusta
Asemeni celorlalte vehicule ale gamei Logan, modelul utilitar Logan VAN a fost dezvoltat pentru a raspunde unor conditii de utilizare variate si, adesea, severe. La interior, soferul va regasi aceeasi ambianta a postului de conducere si aceleasi comenzi existente pe versiunea break, Logan MCV.

Plansa de bord, panourile portierelor, tapiteria, dau o impresie de soliditate si dovedesc o excelenta rezistenta la uzura in timp, ceea ce reprezinta parametri importanti pentru un vehicul utilitar. La exterior, dispozitivele de protectie sunt cele existente pe toate vehiculele Logan: protectia tablei prin injectia de ceara in cavitati, aplicarea unui chit de etanseitate pe imbinarile la exterior ale habitaclului sau protectie ranforsata in partea inferioara a caroseriei.

Logan VAN este dotat cu bandouri de protectie a portierelor, inaugurate, deja, pe Logan MCV. De asemenea, suspensiile ridicate, garda la sol mai inalta decat media, scutul de protectie situat sub grupul moto-propulsor, se regasesc si pe Logan VAN.

Motorizari moderne
Logan VAN este echipat cu doua motorizari pe benzina, 1.4 si 1.6 8 supape si o motorizare diesel 1.5 dCi, toate trei fiind deja verificate pe numeroase vehicule din gama Renault. Motorul de 1.4 litri dezvolta o putere de 55 kW (75 CP) la 5 500 rot/min si ofera un cuplu de 112 Nm la 3 000 rot/min.

Motorul de 1.6 litri afiseaza o putere de 64 kw (90CP) la 5 500 rot/min si un cuplu de 128 Nm la 3 000 rot/min. Aceste doua motorizari raspund perfect criteriilor de robustete si de usurinta a intretinerii care sunt imperative pentru vehiculele utilitare.

Acestea se disting printr-un cuplu important la regim jos, disponibil pe o plaja larga de utilizare, de la 3 000 rot/min pana la 4 500 rot/min. In cazul fiecareia dintre aceste motorizari, primele trei rapoarte ale cutiei sunt scurte si privilegiaza demarajul si reprizele la viteza joasa sau atunci cand vehiculul este incarcat.

Ultimele doua rapoarte privilegiaza consumul si acustica. Astfel, Logan VAN echipat cu motorul 1.4l 8 supape afiseaza un consum de 7,9 l/100 km in ciclu mixt.

Adevarata referinta in materie de motorizare diesel, motorul 1.5 dCi are la baza o tehnologie moderna. El este echipat cu un sistem de injectie common rail de a doua generatie care ofera confort, suplete in utilizare si un consum redus, de numai 5,3 l la 100 km. Acest aspect, dar si nivelul limitat al emisiilor, de numai 140 g/km de CO2, permit Logan VAN 1.5 dCi sa se pozitioneze de o maniera foarte competitiva printre celelalte furgonete diesel de pe piata.

Motorul 1.5 dCi este nu doar compact ci si relativ usor (127 kg in ordine de mers). Motorul dezvolta 50 kw (70 CP) la 4 000 rot/min si un cuplu maxim de 160 Nm la 1 700 rot/min, din care 85 % este disponibil intre 1 500 si 3 500 rot/min. Cutia de viteze mecanica cu 5 trepte este lubrifiata pe viata.

Pentru a exploata cuplul motorului 1.5 dCi, rapoartele cutiei au fost alungite. Demarajele si reprizele sunt energice chiar si atunci cand vehiculul este incarcat. Consumul sau redus, asociat cu capacitatea de 50 de litri a rezervorului ii asigura modelului utilitar Logan VAN o autonomie de referinta care se apropie de 1 000 de km.

Siguranta, un imperativ de neocolit
Logan VAN beneficiaza de nivelul de siguranta activa si pasiva intalnit la Logan MCV. Merita reamintit faptul ca intreaga familie de modele Logan este conceputa pe baza platformei B a aliantei Renault Nissan, platforma pe care o imparte cu modelele Modus, Clio II, Clio III si Nissan Micra.

Puntea fata, derivata din cea a modelului Renault Clio II este de tip pseudo Mac Pherson cu brat triunghiular si cadru nefiltrat. Puntea spate ranforsata preia conceptul de profil in forma de H cu epura programata, comun celorlalte vehicule construite pe aceasta platforma.

Aceasta este echipata cu arcuri elicoidale si amortizoare verticale cu cursa de suspensie marita pentru a permite vehiculului sa ruleze chiar si pe soselele cele mai dificile. Sasiul dispune, in echiparea standard, de o bara anti-ruliu in fata. Ansamblul asigura Logan VAN un comportament rutier sanatos si echilibrat in orice situatie.

Sistemul de franare a fost redimensionat pentru a lua in calcul capacitatea de incarcare a vehiculului. Astfel, toate versiunile Logan VAN sunt echipate cu discuri ventilate in fata si cu tamburi de 9’’ pe spate. Versiunile dotate cu ABS dispun de un sistem Bosch 8.0 de ultima generatie cu repartitor electronic al fortei de franare EBV, care este disponibil si pe modelul Renault Mégane II.

In materie de siguranta pasiva, Logan VAN este dotat, in functie de versiune, cu airbag frontal sofer si, optional, cu airbag frontal pasager. Sistemul de retinere este compus din centuri de siguranta dotate cu 3 puncte de fixare. In paralel, Logan VAN beneficiaza de expertiza recunoscuta a ingineriei Renault in domeniul rezistentei la socuri si de disipare a energiei cinetice.

In caz de soc frontal, amenajarea compartimentului motor favorizeaza imbinarea elementelor mecanice. Plansa de bord constituie un element important al dispozitivului de protectie. Structura sa de tip fagure, din polipropilena, un material cu o mare capacitate de absorbire a socurilor, reduce consecintele impactului asupra genunchilor in caz de soc.

Ranforsarile la nivelul planseului de sub picioarele soferului si pasagerului din fata protejeaza membrele inferioare ale acestora. In caz de soc lateral, structura montantului central protejeaza bazinul, completand eforturile care au fost depuse pentru a intari rezistenta laterala a scaunelor si a elementelor de ranforsare din portiere.

Aptitudini utilitare in concordanta cu asteptarile pietei

Portiere originale
Logan VAN preia design-ul si dimensiunile Logan MCV. Aceasta sinergie a contribuit la atingerea obiectivului de mentinere sub control a costurilor, care caracterizeaza intregul proiect al familiei Logan. Logan VAN, ca si Logan MCV, dispune de portiere laterale in spate de tip VP (« vehicul de persoane ») pe toate versiunile. Aceste portiere permit un acces larg la spatiul de incarcare al vehiculului, atat prin partea dreapta, cat si prin partea stanga, in conditiile in care numeroase vehicule din aceeasi categorie nu dispun decat de o singura portiera de acces lateral.

Panourile interioare ale portierelor sunt protejate de material plastic. In spate, regasim cele doua portiere batante in proportie de 1/3 – 2/3. Ca si in cazul Logan MCV, aceste doua portiere au trei grade de deschidere, la 40°, 90° si 180°, in functie de necesitate si de natura incarcaturii. Deschiderea in unghi de 40° permite incarcarea intr-un spatiu restrans, cum ar fi un garaj sau cand un vehicul este stationat chiar in spatele Logan VAN.

Unghiul de deschidere la 180° se dovedeste in schimb foarte util atunci cand este vorba de incarcaturi grele si voluminoase. Fiind vorba de un vehicul utilitar, geamurile laterale spate si portierele batante spate ale Logan VAN sunt acoperite cu tabla, la fel ca si geamurile de custoda din spate. Astfel, zona de incarcare ramane perfect protejata si ferita de priviri.

Toate elementele mobile ale caroseriei au fost supuse la numeroase teste de durabilitate pentru a se asigura ca acestea sunt adaptate unei utilizari de tip utilitar. Functionarea portierelor din fata a fost testata la un ciclu de 75 000 de inchideri, cea a portierele laterale din spate, la un ciclu de 50 000 de inchideri, in timp ce portierele batante spate au fost supuse unor teste care redau 100 000 de cicluri deschidere/inchidere.

O capacitate de incarcare remarcabila
Inca de cand a fost conceputa, structura caroseriei modelelor Logan VAN si Logan MCV a fost dezvoltata intr-o optica adaptata atat vehiculelor de persoane cat si celor utilitare. Rezistenta si rigiditatea acestei structuri raspund perfect constrangerilor pe care le impune un vehicul utilitar, fara a neglija confortul sau comportamentul rutier.

Structura caroseriei permite o capacitate de incarcare de pana la 800 kg, valoare care se situeaza la cel mai bun nivel pentru segmentul furgonetelor. Lungimea caroseriei, superioara cu 200 mm fata de cea a versiunii Logan berlina, asigura variantei Logan VAN o capacitate de incarcare pe lungime de 1 936 mm, o valoare inedita pentru aceasta categorie de vehicule utilitare. Astfel, pe langa sarcina utila importanta, Logan VAN ofera potentialilor clienti posibilitatea de a transporta obiecte voluminoase pe lungime.

In ceea ce priveste volumul de incarcare, acesta se situeaza la 2,5 m3. Latimea de incarcare se cifreaza la 1 420 mm, iar inaltimea utila la 940 mm. Pragul de incarcare este coborat la 582 mm pentru cel mai bun confort de utilizare.

O zona de incarcare simpla si practica
In comparatie cu Logan MCV, Logan VAN dispune de un planseu specific, in doua parti care sunt montate pe un cadru sudat de planseul de origine. Acest lucru permite crearea unei zone de incarcare total plata. Tot pentru a asigura o zona de incarcare plata, roata de rezerva a fost instalata intr-un cadru accesibil doar din exterior.

Toate cablurile sunt protejate fata de riscul de a fi lovite sau agatate in spatiul de incarcare. Astfel, ele sunt implantate fie in cavitatile caroseriei, fie sunt acoperite cu panouri de protectie din material plastic. Cabina este separata de zona de incarcare printr-un perete din SMC, care garanteaza o izolare si o protectie totala a habitaclului. Optional, zona de incarcare poate fi acoperita cu un covor de protectie plastifiat.

Logan VAN poate fi echipat cu o gama larga de accesorii, printre care panouri laterale din plastic si galerie de pavilion.

Conceptul Logan aplicat la Vehiculul Utilitar
Aparitia Logan VAN marcheaza innoirea completa a gamei Dacia, inclusiv in segmentul vehiculelor utilitare. Este vorba de al treilea vehicul al gamei Logan, gama care va numara 6 modele la orizontul Contractului Renault 2009. Logan VAN isi incepe de azi cariera comerciala in Romania si in Bulgaria, urmand ca din toamna anului 2007 sa fie disponibil si in restul Europei.

Pe piata din Romania, Logan VAN inlocuieste in mod avantajos oferta Pick-Up a vechii game Dacia.
Ca si celelalte modele dezvoltate in cadrul programului Logan, versiunea utilitara Logan VAN a fost conceputa tinand cont de conceptele « carry over » (reutilizarea solutiilor tehnice de la un proiect la altul) si « design to cost » (preponderenta notiunii de valoare pentru client in toate alegerile tehnice si conceptuale).

Aceste doua principii permit realizarea de vehicule moderne la un pret extrem de atractiv. Logan VAN a beneficiat in egala masura de intreaga experienta a ingineriei Renault in materie de vehicule utilitare.

Impactul industrial generat de introducerea Logan VAN pe liniile de fabricatie ale uzinei de la Mioveni a fost minim, avand in vedere ca uzina asambleaza deja versiunea Logan MCV. Valoarea totala a investitiilor asociate celor doua modele („tichetul de intrare”) se cifreaza la 154 de milioane de euro, din care 110 milioane de euro revin investitiilor industriale. Capacitatea de productie maxima estimata pentru Logan VAN este de 200 de vehicule pe zi.

Logan VAN se prezinta drept unul dintre cele mai economice vehicule utilitare de pe piata, cu un excelent raport pret/capacitate de incarcare. Gama comerciala Logan VAN este simpla iar etajarea versiunilor este bine demarcata. In momentul lansarii, in Romania si Bulgaria sunt disponibile doua nivele de echipare.

Primul nivel, “Logan”, dispune de motorizarile 1.4 MPI si 1.5 dCi, ambele prezentand un cost scazut de utilizare, datorita consumului si costurilor de intretinere reduse. Al doilea nivel de echipare, intitulat “Pack Confort », ofera, pe langa motorizarile 1.4 MPI si 1.5 dCi, propulsorul pe benzina 1.6 MPI. Nivelul « Pack Confort » dispune in echiparea standard de directie asistata, inchidere centralizata a portierelor si airbag sofer.

No Responses

  1. Alex says:

    Portierele (usile) laterale sunt doua … Nu am mai vazut doua la alte modele…E bine.Ar fi trebuit totusi macar optional o usa culisanta..Cat despre dotari… Sunt foarte bune…Avand in vedere pretzul..Si nu uitatzi !!!.. E vorba de o masina noua…Nu mai amintitzi de sh-uri…VAN-ul nu este inlocuitorul de drept al versiunii pick-up.Va aparea si o versiune pick-up.E adevarat…ca se poate mai bine..dar cu toate astea Logan e un brand intr-o faza incipienta..se vinde…Asta e o realitate ;)…

  2. RYCY says:

    O masina mult prea scumpa comparativ cu ce ofera Vestul second hand la aceiasi bani; la fel ca toata gama Logan dealtfel!

  3. Andreiutzu says:

    multi cred k logan van este inlocuitorul daciei pick-up…dar nu este asa, cum zice si mihai aceasta este versiunea utilitara a loganului… din cate am auzit pe la sfarsitul anului o sa apara si Dacia Logan Pick-up… kre o sa fie inlocuitoarea vechiului papuc. Sper sa nu gresesc…Bafta!!!

  4. mihai says:

    Mhm sa inteleg deci ca asta e inlocuitoarea Daciei pick-up???Interesant.Caroseria nu e in versiunea Pick-up(ca la Fiat Strada).Nepotriveala….Mai degraba e versiunea utilitara a lui Logan asa cum e Opel Combo fata de Corsa,…nicidecum un pick-up veritabil.

  5. Hara says:

    Motorul DCI de 68 CP este Euro 4. Are intercooler.

  6. ionut says:

    Am si eu o intrebare pt cei cunoscatori si avizati sa-mi dea un raspuns clar!Care e diferenta(sau daca e vreuna)intre motorul 1,5dci de pe logan berlina si cel de 1,5dci de pe logan MCV, acela de pe berlina stiam ca are 65 hp, iar asta de pe MCV se tot spune ca are 70…cu toate ca eu nu prea vad 70, ca daca raportam la kw(50) pe care-i are…ies cam 68,5 dar in fine, va rog sa ma lamuriti si daca mai stie cineva, apropo de varianta dci cd va fi urmatoarea motorizare noua…de preferat mai puternica decat cea actuala? Multam anticipat!

  7. cristi says:

    bravo Scoci. orice le-ai pune pe mashina nu or sa fie multumiti. cu 10.000 euro ei vor sa-si ia Audi Q7.

  8. Scoci says:

    Pana acum nu va interesa pe pauci ABS+2 airbaguri. Cum a aparut Logan dubita, cum va-ti adus toti aminte. Cine a zis ca saracul e si al dracu, nu a zis rau.Tiganul cu numere de GR cara fiare si saracu daca nu are ABS, ruginesc.Romanul nu sa invatat sa poarte centura de siguranta dar airbagul ? Daca nu avea nici centuri, intrebati de ele, nu? Asa ca cemai, voi vreti ca masina saracului sa fie dotata standard cu ( sistem de navigare, ESP, clima bizonica, filtre de polen). Nu va place, nu va convine, dar toti aveti loganuri.
    Sanatate !!!!

  9. reno says:

    siguranta activa si pasiva standard pt orice model de logan (ABS +2 airbaguri) or sa puna cei de la RENAULT-DACIA cand O CANTA CUCUL!! in Franta sau in Germania ori Italia orice model de Logan se vinde cu ABS +2 AIRBAGURI standard. Dar se pare ca Romania inca nu a intrat in U.E. decat cu taxa prima de inmatriculare

  10. luk@uk says:

    usa aceea laterala e uitata aiurea asa cred va vreun impertinent cred ca ar fi trebuit una culisabila !!??
    bataie de joc :))

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.