Rinspeed si Bayer MaterialScience si-au unit fortele pentru a dezvolta un nou concept de autovehicul: “zaZen”. Pe 28 februarie 2006, la Geneva Motor Show, excitantul concept “zaZen” va fi vazut “pe viu” pentru prima data.
Faimoasa companie elvetiana de design Rinspeed si unul dintre cei mai mari producatori de plastic ai lumii, Bayer MaterialScience, lucreaza impreuna de ceva vreme, pentru a defini un nou viitor automobilelor.
Aparent de nicaieri, stopurile de frana apar, in premiera mondiala, folosindu-se tehnologia holografica. Revolutia tehnica a masinii este reprezentata de acoperisul transparent, ce serveste ca suport pentru holograme.
Nu este o joaca, materialele noi folosite la acoperis (policarbonat Makrolon®) marcand inceputul unei noi ere in tehnologia iluminarii la autovehicule. Creatia transparenta “pe patru roti” este construita de o companie specializata in realizarea de proiecte speciale, de origine elvetiana, Esoro.
Este o interpretare superba a conceptului de acoperire si dezvelire, caci acoperisul, construit intr-o singura bucata de policarbonat transparent Bayer, are o caracteristica aparte: prin apasarea unui buton din bord, poate deveni opac sau transparent, dupa dorinta ocupantilor.
Deoarece transparenta poate fi comandata, inclusiv indicatoarele si display-urile bordului pot fi inchise, lasand soferului vizibil doar vitezometrul, fara a mai fi bombardat cu informatie inutila. In plus, interiorul masinii este o invitatie la meditatie: culorile sunt portocalii si scaunele din plastic transparent.
Totul a fost redus la esential, la “”zaZen”. Culoarea masinii devine nerelevanta: fascinatia apare cand se observa milioanele de cristale Swarovski, protejate de un strat izolant de poliuretan.
Ceilalti parteneri participanti la proiect: CW Fahrzeugtechnik, D. Swarovski & Co, Esoro AG, KW automotive GmbH, Protoscar SA, Recaro GmbH, Sharp Electronics, Strähle + Hess GmbH & Co. KG
Rinspeed “zaZen” | ||||
Motor | Porsche 997 Carrera S | |||
Tip | 6 cilindri Boxer, gaz natural | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 3824 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 355/6600 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 400/4600 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4477/1910/1284 | |||
Masa proprie (kg) | 1495 | |||
Portbagaj (l) | – | |||
Garda la sol (mm) | 120 | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 4,8 | |||
Viteza maxima (km/h) | 234 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | – | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | – | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | – | |||
Pret DDP | – | |||
Dealer |
Recent Comments