Renault introduce noua denumire “Renault eco2” cu scopul de a informa publicul despre angajamentul Renault de a oferi vehicule ecologice si economice ca parte a contributiei sale pentru protectia mediului inconjurator. In spiritul politicii sale ambitioase de a limita impactul asupra mediului inconjurator, noua denumire Eco2 garanteaza protectia mediului in fiecare faza a ciclului de viata al unui vehicul.
Modelele Renault Eco2 respecta trei standarde internationale de mediu: sunt produse intr-o uzina certificata ISO14001, emisiile CO2 nu depasesc 140 g/km (sau vehiculele sunt compatibile cu biocombustibili) si in completarea faptului ca sunt reciclabile in proportie de 95% la sfarsitul ciclului de viata, cel putin 5% din materialele plastice utilizate provin din materiale reciclate.
Modelele Renault Eco2 sunt atat ecologice cat si accesibile majoritatii cumparatorilor. Asadar progresul reprezentat de modelele Eco2 va conduce la un castig important atat pentru clienti, dar si pentru mediul inconjurator.
Denumirea Eco2 se va aplica deocamdata doar marcii Renault pe pietele europene urmand a fi extins ulterior si pe alte piete ale lumii. Aceasta deoarece in viziunea Renault, protectia mediului reprezinta o provocare globala.
Renault Eco2 constituie un progres suplimentar al realizarilor deja obtinute in ceea ce priveste protectia mediului, in conditile in care standardele devin tot mai restrictive. In acest context, Renault ofera vehicule care sunt mai economice si mai ecologice.
Renault Eco2: o gama de vehicule ecologice si economice
In cadrul Contractului Renault 2009, compania a declarat public obiectivele sale ambitioase de protectie a mediului. Acestea reprezinta o parte din politica pe care Renault a urmat-o in ultimii 10 ani pentru a limita efectele activitatii sale asupra mediului in fiecare stagiu al ciclului de viata a unei masini de la productie pana la casare si reciclare.
Renault si-a afirmat disponibilitatea de a se ridica la nivelul marilor provocari pentru protectia mediului oferind acum tehnologii accesibile care pot fi aplicate majoritatii produselor sale. Oferind modele economice din punct de vedere al costurilor de achizitie si de intretinere, Renault va contribui la eficientizarea protectiei mediului.
Apelativul Renault Eco2 subliniaza conceptia Renault de a proteja mediul oferind modele care corespund unor criterii ecologice si economice importante:
– Ecologic pentru ca impactul acestor vehicule asupra mediului este pastrat la minimum in timpul proiectarii, productiei si exploatarii, ca si la sfarsitul ciclului lor de viata
– Economic pentru ca ele sunt accesibile si au un consum redus.
Motorizarile Eco2 se regasesc in gama modelelor: Clio III, Mégane Hatchback, Mégane Sedan, Mégane Estate, Scenic.
Renault Eco2: trei criterii masurabile si usor de verificat
Renault vede apelativul Eco2 si ca o posibilitate pentru cumparatori de a masura performantele de protectie a mediului. Este vorba de criterii care pot fi certificate (de exemplu ISO 14001) sau masurate obiectiv cum ar fi emisiile de dioxid de carbon sau proportia de materiale plastice reciclate care intra in componenta vehiculului.
Poluarea sonora nu a fost inclusa pe lista criteriilor pentru ca nu exista inca nici un standard global acceptat. Renault este insa lider si in aceasta privinta, cu multe din modelele sale avand un nivel de zgomot cu 3 dB mai mic decat standardul EU de 74 dB.
Modelele Renault vor purta apelativul Renault eco2 daca vor indeplini trei conditii:
– Sunt produse intr-o uzina care are certificare ISO 14001. Organizatia independenta de standarde Internationale (ISO) certifica un site industrial ca respectand standardul ISO14001 daca asigura o reducere continua a impactului procesului de productie asupra mediului inconjurator.
Aceste efecte includ printre altele consumul de apa si energie, poluarea vizuala si sonora, emisiile daunatoare. In sapte ani, spre exemplu, Renault a redus de trei ori consumul de apa la uzina din Sandouville, Franta. In 2006, 39 de uzine Renault, care reprezinta peste 90% din uzinele Renault au fost certificate ISO 14001. .
– Emisiile CO2 nu nu depasesc 140 g/km sau trebuie sa fie adaptate pentru a functiona cu etanol E85 sau biodiesel B30. Este posibil sa se obtina un rezultat sub 140 g/km (echivalent cu consumul de 5,3 l/100 km pentru diesel si 5,9 l/100 km pentru benzina) utilizand tehnologii speciale (de exemplu reducerea cilindreei) sau biocombustibili.
– Cel putin 5% din materialele plastice utilizate in productie trebuie sa provina din materiale reciclabile. Modelele Renault care respecta apelativul Eco2 pot fi reciclate la sfarsitul ciclului de viata in proportie de 95% din masa lor. Mai mult, modelele Renault Eco2 contin peste 5% piese realizate din materiale plastice reciclate. De exemplu, pentru Clio proportia este aproape 10% (20 kg)
La momentul lansarii, apelativul Eco2 va fi aplicat doar marcii Renault pe pietele europene urmand a fi extins ulterior si pe alte piete ale lumii.
Politica de reducere a cilindreei (downsize) este ecologica si economica
Politica de reducere a cilindreei pentru motoarele diesel si pe benzina continua sa fie una din cele mai eficiente metode de reducere a consumului de combustibil si implicit a emisiilor de noxe. Acesta este un domeniu in care Renault exceleaza si imbina trei beneficii. Renault este implicat puternic in reducerea cilindreei fara a reduce performantele utilizand tehnologii moderne cum ar fi supraalimentarea sau injectia directa.
Cu alte cuvinte, motorul diesel turbo de 1,9 litri cu 93 CP si injectie indirecta a fost inlocuit cu unul mult mai economic, turbo, cu injectie directa tip common-rail, de 1,5 litri si 105 CP. In 1993, un Renault 19 DT cu motor de 1,9 litri si 93 CP putea parcurge distanta de 748 km intre Paris si Montpellier in sudul Frantei cu un consum mediu de 6,5 l/100 km si emisii de 172 g CO2/km.
Astazi, un Megane 1,5 dCi de 105 CP poate parcurge 1.100 km intre Paris si Venetia cu un consum de 4,5 l/100 km si emisii de 120 g CO2/km. Astfel, Renault este astazi unul dintre cei mai eficienti trei constructori europeni in ceea ce priveste reducerea emisiilor.
Motorul diesel beneficiaza de acelasi nivel inalt de expertiza Renault. Echipat cu motorul de 1,5 litri dCi de 105 CP cu filtru de particule, Megane emite doar 120 g CO2/km, find din acest punct de vedere pe primul loc in clasa sa. Acest motor de referinta inglobeaza tehnologii de varf cum ar fi turbina cu geometrie variabila, injectoare piezoelectrice si filtru de particule cu post injectie dupa evacuare.
O linie accesibila de modele alimentate cu biocombustibili
Renault considera, de asemenea, biocombustibilii ca reprezentand una din cele mai eficiente cai de control al emisiilor de CO2. Biocombustibilii sunt eficienti din punct de vedere ecologic pentru ca provin din surse vegetale – o sursa de energie diversificata si regenerabila – si eficienti din punct de vedere economic pentru ca necesita costuri de dezvoltare limitate, in timp ce astfel de vehicule devin accesibile unei mase mari de cumparatori.
Mai mult, biocombustibilii contribuie la reducerea dependentei de combustibilii fosili. Angajamentul Renault in aceasta directie este reflectat in disponibilitatea pe pietele Europei Occidentale (unde acest tip de combustibil este comercializat) a unei versiunii Megane alimentata cu etanol E85 si a gamei de utilitare usoare alimentate cu biodiesel B30.
In iunie 2007, Renault va lansa Megane 1,6 16V de 105 CP care functioneaza pe baza de bioetanol E85. Va fi primul Renault oferit in Europa care va functiona cu combustibil mixt etanol si benzina. La aceste motoare care functioneaza atat cu benzina cat si cu bio combustibili, au fost operate modificari pentru a le adapta diverselor tipuri de combustibili.
Modificarile se refera in principal la rezervorul de combustibil, sistemul de injectie si camera de ardere. Pentru a dezvolta versiunea Megane compatibila cu etanol, Renault a folosit cunostintele dobandite in Brazilia unde se comercializeaza modelele Clio si Megane cu combustibil mixt E100 inca din 2004.
La sfarsitul anului 2006, Renault a introdus versiunile de 90 si 115 CP ale lui 2.0 dCi Trafic si versiunile de 100 si 120 CP ale lui 2.5 dCi Master, ambele functionand cu biodiesel B30. Aceste modele pot functiona atat cu motorina clasica, cat si cu un amestec diesel si 30% biodiesel (B30). Prima limuzina cu biodiesel va aparea in 2008.
Intre timp, Renault lucreaza la a doua generatie de combustibili. Acestia sunt obtinuti in urma procesului Fischer Tropsch din gaz natural (gaz transformat in lichid), carbune (carbune transformat in lichid) sau biomasa (biomasa transformata in lichid).
Din martie 2006, Renault si-a unit eforturile cu DaimlerChrysler, Volkswagen, Royal Dutch Shell si Sasol Chevron in cadrul Aliantei pentru Combustibili Sintetici in Europa (ASFE). In 2006, ca parte a contractului Renault 2009, Renault a anuntat intentia sa de a lucra la dezvoltarea unei game largi de tehnologii alternative incluzand vehicule electrice, hibrizi si pila de combustibil.
Aceste tehnologii nu sunt insa noi pentru Renault. Inca din 1997, Renault a prezentat Fever, primul vehicul de cercetare cu pila de combustibil cu hidrogen. Mai recent, prototipul Ellypse marcheaza preocuparea Renault pentru a dezvolta modele cu tehnologii de viitor.
20091218C1HYZ
This GHD IV Styler Pure is everywhere!? It has just blown up!? Here¡¯s the video for ¡°4 Minutes¡± by Madonna, Justin Timberlake and Timbaland.? I like it Women GHD IV straighteners but I just don¡¯t want to hear it every three seconds on the radio or some hair commercial. Technorati Tags: madonna,justin timberlake,timbaland,video,watc-h,4 minutes,madonna 4 minutes video Share This