Citroen C5 2,0l HDi BV6

C 5 este primul Citroën care detine cele mai moderne sisteme care vin in sprijinul soferului, cum ar fi farurile bidirectionale cu Xenon, asistenta la parcare pentru partea frontala, limitator de viteza si avertizare la depasirea liniilor de marcaj.
Spatiul interior generos este o invitatie la calatorie si la placerea condusului.

Oferind o gama de motorizari adaptata tuturor stilurilor de condus, Citroën C 5 incorporeaza o noua imbinare intre stil, tehnologie si confort. Citroën C 5 se distinge prin eleganta si stil exterior, ca si prin prezenta scenica remarcabila, exprimata de liniile clare ale caroseriei.

Partea frontala a Citroën-ului C 5 atrage imediat atentia. Farurile in forma de bumerang – conturate de designul capotei si de grila radiatorului – dau partii frontale o expresie dinamica. Echilibrul liniilor sugereaza fermitate, iar profilul fluid este al unei limuzine ale carei dimensiuni promit un spatiu interior excelent. Conturul dinamic al partii din spate cuprinde stopurile “bumerang”, in armonie cu partea frontala.

Privit dincolo de stilul elegant, Citroën C 5 ofera o gama de echipamente tehnologice create pentru maxim de confort si placere a condusului. Consecvent traditiei sale de inovator, Citroën a echipat noul C 5 cu sisteme inteligente care confera liniste pentru sofer si pasageri.

Citroën C 5 este primul vehicul din gama care este dotat cu faruri bidirectionale cu Xenon pentru imbunatatirea vizibilitatii in curbe. Citroën C5 ofera parcarea asistata fata-spate, cu evidentierea obstacolelor prin afisarea pe ecranul multifunctional, o dotare ce era rezervata doar vehiculelor din segmentul imediat superior.

Limitatorul de viteza permite soferului adoptarea unui stil de conducere relaxat asociat cu respectarea limitei maxime a vitezei de deplasare, fara consultarea constanta vitezometrului. Soferul are posibilitatea de a accelera dincolo de limita stabilita, pentru a depasi situatiile imprevizibile aparute in trafic.

Inovator in domeniul sigurantei, Citroën ofera pe modelul C5 un sistem exclusivist care permite detectarea schimbarii neintentionate a benzii de rulare pe autostrada. Un mecanism generator de vibratii montat in scaunul soferului este activat in partea dreapta sau stanga corespunzator directiei in care vehicului se abate de la drum, in cazurile potentiale in care soferul este neatent.

Pentru a extinde si mai mult protectia oferita ocupantilor, Citroën C5 ofera noua generatie de ESP pentru a corecta eficient si cu precizie traiectoria masinii, precum si sapte airbaguri incluzand noul airbag pozitionat pe coloana volanului pentru protectia genunchilor soferului in cazul unui impact.

Citroën C 5 asigura nu numai siguranta, dar si starea de bine a ocupantilor sai. Exceptionalul spatiu interior, in special cel oferit pentru locurile din spate, precum si izolarea fonica si nivelul redus al vibratilor, toate contribuie la senzatia unica de confort.

Obtinerea standardelor inalte de confort acustic si diminuare a vibratiilor a fost un obiectiv cheie in dezvoltarea acestei masini. Pentru acest motiv, Citroën C 5 detine o gama de echipamente pentru izolarea compartimentului pasagerilor de zgomotul produs de vant, motor si trenul de rulare. Citroën C 5 poate fi echipat si cu geamuri laterale laminate, in completarea insonorizarilor realizate pentru obtinerea unui inalt confort acustic.

Deja recunoscuta pentru confortul sau, suspensia Hidractive 3 ofera o noua demonstratie a calitatilor operationale. Acesta suspensie auto-adaptativa variaza inaltimea vehiculului automat sau manual, dupa dorinta. Altfel excelenta, aceasta suspensie are de demonstrat faptul ca poate suporta caracteristicile aparte ale tarii noastre. Daca rezista la actiunea prafului, gropilor si tuturor elementelor “distructive” ce se gasesc din belsug pe la noi, atunci suspensia isi merita toti banii. Caci, practic, iti permite sa intri cu masina cam pe unde vrei…

Dotarile prezente pe C5, cu performante caracteristice clasei de lux in ceea ce priveste confortul si siguranta, completeaza echiparea Citroën-ului C5 cu un motor diesel excelent. Propulsorul de 2,0l Hdi este binecunoscut pentru agrementul sau in conducere.

Nici pe C5 nu face nota discordanta, fiind optiunea ideala, mai ales in combinatie cu transmisia cu 6 trepte. Desi am obtinut un consum mai mare decat cel dat de fabricant, totusi acest lucru este justificat de regimul sportiv in care a fost utilizata masina, atingandu-se inclusiv viteza maxima.

Nu prea am gasit multe de reprosat acestei masini… Poate ca merita sa aiba o consola centrala mai diferita decat cea a Peugeot-ului 407, poate mai multe spatii de depozitare ar fi fost necesare, la motor si tinuta de drum nu poti obiecta decat daca esti carcotas. Iar daca nu ma omor dupa spatele C 5 –ului inseamna ca sunt subiectiv. Asa ca, trebuie sa o declaram prea OK pentru pretul pe care il are…

Citroën C 5 este o masina cu un design meticulos, dotari exclusiviste, tehnologie de anvangarda si confort de limuzina. Combinatia intre placerea condusului si siguranta realizata intr-un mod inteligent va trezi cu siguranta interesul cumparatorilor.

Citroen C5 a obtinut rezultate excelente la testele de siguranta Euro NCAP, cu 36 de puncte din 37 posibile. Astfel, Citroen C5 este cel mai sigur autoturism de pe piata din toate segmentele, avand cel mai mare punctaj obtinut vreodata la aceste teste.

Caroserie
+ Design reusit, calitate buna a realizarii si asamblarii, aerodinamica de exceptie
– Spate cu design discutabil

Habitaclu
+ Ergonomia comenzilor, materiale de calitate, dotari optionale de top
– Elemente comune cu Peugeot 407

Confort
+ Confort excelent la rulare, indiferent de teren
– –

Motor/Transmisie
+ Motor recunoscut pentru calitatile sale, consum de combustibil redus
– –

Tinuta de drum
+ Comportament rutier de exceptie
– –

Siguranta
+ Pachet de siguranta complet, 5 stele EuroNCAP (cel mai mare punctaj)
– –

 Citroen C5 2,0l HDi BV6 
 Motor2,0l HDI 16V 
 Tip4 cilindri in linie, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)1997 
 Putere maxima (CP/rpm)138/4000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)320/2000 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4745/1780/1476 
 Masa proprie (kg)1486 
 Portbagaj (l)471 
 Garda la sol (mm)Variabila, comandata din interior 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)9,8 
 Viteza maxima (km/h)205 
 Consum mediu declarat (l/100 km)6,0 
 Consum mediu in test (l/100 km)7,2 
    
 Preturi  
 Pret CIPde la 18 492 euro 
 Pret DDP 
    
 Dealer 

25 Responses

  1. Ovidiu says:

    Va salut! Mi are cineva C5 in anul 2019?

  2. Papachiu says:

    noul C5 e dementzial la design … si cred ca si performantele se ridica la nivelul designului … astept sa fie aduse in tara primele exemplare, sa pot face un drive test … si nu e exclus sa achizitionez unul … app, si asta vine de la un fan BMW, care detine doua exemplare in garaj 😉 si al 3-lea ar fi un Citroen C5 ;))

  3. edy says:

    am un prieten care a mers cu multe marci de masini din clasa aceasta dar niciunna nu merge ca c5 se simte diferenta asa a spus si il gred pentru ca stiu ca schimba masinile cam la 6 luni

  4. NICKIII says:

    am uitat sa zic ca motorul e 1.6 hdi 110 cp

  5. NICKIII says:

    Ce parere aveti este mult la un c5 din 2005 130 mii km? pretul ar fii de 10.500 inmatrriculat din olanda adus e full options. e riscant oare. nu stiu prea multe despre citroen.

  6. Reze says:

    Detest cumentariile viscerale de genul tot ce e nemtesc e bun si restul nu conteaza. Pana una alta frantujii au rachete spatiale, avioane si TGV-uri pe care le exporta in germania. Ii sfatuiesc pe ghertoii de cartier sa vada topul fiabilitatii la masini pe 2006, facut de TOP GEAR. Cat priveste discutia asta eu prefer sa astept noul C5. Pare exceptipnala,dar vreau sa ma conving printrun drive test.

  7. antokhy says:

    Am avut un pasat din 2003 combi cum spun baieti ~sicriu~ lam dat consum mic zgomot mare intretinere super mare si se duc bratele mai rau ca la dacie. acum am un Opel din 2007 vectra ma impac bine nu se compara cu pasatu nici pe departe nu am incercat Citroen dar m ati facut curios .MULTA BAFTA SI NU VA MAI INTEPATI CU WW_URILE E TEAPA FRATE MARCA ASTA

  8. antokhy says:

    Am avut un pasat din 2003 combi cum spun baieti ~sicriu~ lam dat consum mic zgomot mare intretinere super mare si se duc bratele mai rau ca la dacie. acum am un Opel din 2007 vectra ma impac bine nu se compara cu pasatu nici pe departe nu am incercat Citroen dar m ati facut curios .MULTA BAFTA SI NU VA MAI INTEPATI CU WW_URILE E TEAPA FRATE MARCA ASTA

  9. mihai says:

    am un C5 din 2005 motor de 2000 cmc e avion

  10. URSULETZ says:

    JOS PASATU…..HAI CITROENU….!!!!!!

  11. DAN says:

    AM SI EU UN C5 2.2 HDI.ESTE O MASINA FOARTE FOARTE BUNA DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE (MOTOR ,SUSPENSIE,SECURITATE ETC.)ARE 6 ANI SI NU AM AVUT PANA ACUM ABSOLUT NICI O PROBLEMA CU EA,AM FACUT INTRETINEREA SI ATATA TOT.ASTE FOARTE AGREABILA LA CONDUS.ESTE FOARTE BINE IZOLATA FONIC,MOTOR SILENTIOS,SUSPENSIE DE INVIDIAT PARCA PLUTESTE MASINA CAND MERGE SI IN PLUS PE UN TEREN FOARTE ACCIDENTAT O PUTEM ANALTA CA SI UN 4X4 SAU PE O SOSEA BUNA SA O COBORI CA LA O MASINA SPORT,CAND MASINA E PLINA CU PERSOANE SI BAGAJE SUSPENSIA RAMANE LA ACELASI NIVEL.INTRI PE ORICE DRUM DIN ROMANIA CU EA.SUPER!!!NOUL WOLSWAGEN ESTE FOARTE URAT,NU E REUSIT DELOC MOTOR DE TRACTOR SI SUSPENSIE DE CARUTA,PROST IZOLATA FONIC.SE SPUNE CA IN TARA MAMA (GERMANIA) WOLSVAGEN ESTE MASINA DE CEL MAI JOS NIVEL CA SI LA NOI DACIA BUNA DE MERS LA LUCRU SI FACUT CUMPARATURI JALNIC.MAI ARE DE INVATAT DE LA CITROEN C5.AM CIRCULAT CU MASINA UNEI CUNOSTINTE UN BMW CARE ARE CATEVA LUNI.SUSPENSIA ERA FOARTE PROASTA,LA ORICE DENIVELARE A DRUMULUI SIMTEAM SOCUL PANA UN CAP,NOROC CA NU AM AVUT STOMACUL PLIN CA VOMITAM IN MASINA.AM VORBIT CU UN EXPERT DE LA O FIRMA DE ASIGURARI SI MI-A SPUS CA CELE MAI MULTE PROBLEME LE AU CU MASINILE NEMTESTI IN SPECIAL MERCEDES,CELE MAI PROASTE,DEFECTIUNI LA GREU.SINCER DACA AR TREBUI SA ALEG DINTRE WOLSVADEN SI CITROEN ALEG FARA EZITARE CITROEN!!!!!!

  12. passat says:

    Ba io nu stiu cum drak puteti sa comparati Citroenu` cu Volkswagenu`voi nu va dati seama ka Citroenu` ii jos de tot iar VW este pe locul 4 in lume.

  13. Sergiu says:

    ii o mashina frumoasa si fiabila ..nu consuma mult in comparati cu un VW…are un motor bun si un design calumea..NO COMENT!

  14. darian says:

    E foarte greu sa emita pareri cineva care nu s-a urcat in viata lui intr-un C5. Am unul din 2003 si chiar nu am ce sa ii reprosez. Oricat se chinuie cei de la vw au ramas in urma ca atare si falimentul care ii pastea in urma cu 2 ani. Am avut si ocazia sa constat ca poveste cu piesele scumpe la citroen e doar un mit si mai ales nu gesesti piese trucesti cu se gasesc la alte masini si pt care calitatea e imdoielnica.

  15. Mircea says:

    Eu am C5 2.2HDI modelul precedent. Am avut si 2.0HDI. Am avut si Passat. Si am condus si noul Passat destul de mult. Trecand peste uratenia proverbiala deja a noului Passat, o spun cu sila, nici tehnic nu sta mai bine decat C5-ul. La nivel de confort de rulare, daca te dai jos din C5 si te sui in Passat, traiesti cu senzatia ca ai schimbat avionul pe caruta. Iar motorul, chiar daca manifesta o sprinteneala sporita la turatii joase, moare incet dar sigur la regimuri inalte. Ca sa nu mai vb de fiabilitate: TDI-ul arunca ulei inca de la 100.000km si consuma binisor si intre doua revizii. Plus epurator de gaze, supape, etc. Pt femei, e bun, pe post de vibrator, insa. Daca la Citroen aproape ca nu poti sa-ti dai seama ca e diesel, la VW zici ca stai chiar pe el, nu pe scaun.

  16. zoloft says:

    da…si cred ca ati GRESIT cand ati trecut cuplu la 4000 !!! rotatii. Ce naiba doar nu e benzina !!!

  17. bogh120 says:

    am si eu un c5 2004 modelul vechi hdi 110 cp mere de rupe iam dat 200 fara probleme si mere de rupe mere cu a 4-a pana la 160 dar pacat ca este limitata la 200 super suspensii cred ca pasatul nici nu viseaza la asa ceva…in schimb motorul de la pasat are o chestie mai tare ca este vioi de la 1200-1300 de ture pe cand la c5 de pe la 2000 dar si can a pornit…mereee de rupe va salut..ps…face toti banii

  18. grasu25 says:

    sincer,,asa ,intrenoi…se fura mai bine c5 decat barca de passat..iar faza cu“e mai buna ca e nemteasca“..la c5 ma mai gandesc..e trae si se aseaza excelent la drum..pacat ca navem sosele sa simti k lumea masina sub tine

  19. Mihai says:

    modelul vechi e destul de urat dar cel nou e mult mai reusit.Passat e o masina de familie.Ca design e destul de prost conceput si parerea mea e ca Peugeot 407 e mult mai bun

  20. boby says:

    daca masina aste e urata……cred ca nici barcuta de passat nu e chiar asa de reusita, personal nu imi place passat, din profil e deplorabil……iar varianta vagon pot sa spun ca este cel mai urat break de pe piata

  21. ... says:

    Ia Passatul Bogdane!!!!!!!!!!!Fugi de oroarea asta pe 4 roti.Total nereusita ca design.Parerea mea e ca pana si Logan e mai bine proportionat.Insa nu se prea grabeste nimeni sa o critice pentru ca nu e Dacie.Daca masina asta ar fi fost facuta de Dacia mama mama ce ar mai fi injurat-o romanii

  22. bogdan says:

    intre asta si passat c mati sftui sa aleg?

  23. boby says:

    suspensia e marfa…..parrca pluteste masina pe sosea…e garantata 200.000 de km…si e buna, stai linistit ca altfel nu o furau si cei de la mercedes pentru S klasse

  24. liviu says:

    Toata lumea vorbeste de noul c5
    Eu sunt interesat de unul second hand dar nimeni nu vorbeste despre asa ceva
    Din ce-am vazut eu c5 nu este o masina tocmai noua
    Sunt oferte din 2000 incoace
    Dotarile sunt la fel ?
    performantele sunt aceleasi?
    Suspensia este sau nu fiabila
    Sunt ff nehotarat astept un semn

  25. baiatu cu fiatu says:

    da, din ce spune robert e tare mashina. designul – care, cred eu, conteaza destul de mult, la alegerea autoturismului – este discutabil. cred totusi ca segmentul de public vizat (mid-manager) are o noua optiune in C5; concurenta, in acelasi timp, e acerba.
    raman totusi la octavia 2 sau noul passat, desi-s clase diferite…
    cuplul motorului e arhisuficient, consumul rezonabil, greutatea nu-i mare deloc; interior frantuzesc, plansa de bord ok, consola fada.
    asta a fost parerea mea, la prima vedere. articol bun, robert.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.