Ford Maverick 2,3l XLT

Noua versiune a lui Ford Maverick inlocuieste modelul lansat in urma cu trei ani, aducand un plus de prospetime si de confort fata de generatia anterioara: modificarile operate la exterior includ proiectoare de ceata de forma rotunda, jante de aliaj de 16″, o forma diferita pentru bara anti-soc din spate si stopuri reproiectate. Habitaclul surprinde prin numeroasele accesorii: spatiile de depozitare din consola centrala, priza de alimentare de 12 V, scaunele fata incalzite, suportul pentru ochelari.

Maverick este disponibil pe piata romaneasca, la comanda, in doua versiuni de motorizare: propusorul de 2.3 litri, cu patru cilindri, 155 CP si motorul Duratec V6, 3.0 litri, 204 CP. Prima varianta este insotita de o transmisie manuala, cu 5 trepte de viteze, iar motorul de 3.0 litri, de o transmisie automata, cu 4 viteze.

Am testat un model XLT, echipat cu motorul de 2,3l si cutie manuala de viteze, cu cinci trepte. Masina surprinde placut prin agilitate si silentiozitate, chiar si la viteze mai mari, iar o impresie excelenta a lasat dupa parcurgerea in forta a unor drumuri de tara.

Fiind echipat cu tractiune 4×4 permanenta, gestionata electronic, Maverick nu se descurca tocmai bine in teren foarte greu, dar se simte perfect pe drumuri neamenajate. Nu il confundati cu un Hummer insa…

Desi la prima vedere pare destul de auster in interior, totusi este bine echipat, avand airbag-uri sofer si pasager fata cu deschidere in 2 trepte, airbag-uri laterale si perdea, ABS + EBD +EBA, tractiune 4×4 permanenta, gestionata electronic, geamuri actionate electric fata si spate, geam sofer cu deschidere “one touch”.

Ambianta sonora este asigurata de un radioCD, model 6000, cu 4 difuzoare si cod antifurt. Sistemul de aer conditionat este doar manual (un punct in minus pentru Maverick) insa oglinzile sunt actionate electric, exista faruri de ceata, inchidere centralizata dubla cu telecomanda, alarma de perimetru. Jantele sunt din aliaj, cu dimensiunea de 16”, cu 5 spite, iar roata de rezerva are dimensiuni normale si janta de aliaj.

La alte dotari mai enumeram: imobilizator electronic motor, servodirectie, aprindere si stingere automata a farurilor, priza de 12V, consola centrala cu suport pentru pahare si cotiera, bancheta spate rabatabila 60/40.

De remarcat ar fi faptul ca pe autostrada am atins foarte repede o viteza indicata de 200 km/h, cu o surprinzatoare valoare de 150 km/h in treapta a 3-a (175 km/h in treapta a 4-a). Pentru gabaritul caroseriei, masina se comporta foarte bine la viteze mari, atat ca stabilitate dar si ca nivel de zgomot. Adica este confortabila, lucru specific unei masini tipic americane.

Un gadget interesant este si luneta cu deshidere separata de hayon. Oricum, Maverick este un autovehicul de teren care mi-a placut, mai ales pentru silentiozitatea trenului de rulare, chiar si pe drumuri cu bolovani fiind deosebit de confortabil.

Sigur, pentru un autovehicul de teren as opta pentru un motor diesel, insa cuplul maxim de 200 Nm oferit de motorul pe benzina se descurca bine si nici consumul nu a fost foarte mare, in jur de 11l la 100 km parcursi.

Maverick ramane o raritate in Romania, de aceea ar putea fi o oferta interesanta pentru amatorii de exclusivitate, care pot achizitiona la un pret convenabil un tot teren europeano-american, ce imbina cu succes calitatile de catarator ale unui indian cu dorinta de explorare a unui european.

Caroserie
+ Calitate buna a realizarii si asamblarii, geam hayon cu deschidere separata
– Design destul de clasic

Habitaclu
+ Ergonomia comenzilor, materiale de calitate, spatii de depozitare
– Reglaj limitat al volanului pe verticala, lipsa reglaj in profunzime

Confort
+ Confort excelent la rulare, indiferent de teren
– –

Motor/Transmisie
+ Motor dinamic, ofera bune performante, silentios
– Consum relativ ridicat

Tinuta de drum
+ Comportament rutier foarte bun la viteze mari si in teren denivelat
– Nu se preteaza unei utilizari in teren foarte greu, 4×4 permanent fara reductor

Siguranta
+ Pachet de siguranta complet
– –

  Ford Maverick 2,3l XLT  
  Motor 2,3l 16V  
  Tip 4 cilindri in linie  
  Capacitate cilindrica (cmc) 2295  
  Putere maxima (CP/rpm) 155/5700  
  Cuplu maxim (Nm/rpm) 200/4000  
       
  Dimensiuni    
  Lxlxi (mm) 4395/1780/1700  
  Masa proprie (kg) 1513  
  Portbagaj (l) 935/1835  
  Garda la sol (mm) 200  
       
  Performante    
  Acceleratia 0-100 km/h (s) 11,9  
  Viteza maxima (km/h) 175  
  Consum mediu declarat (l/100 km) 9,9  
  Consum mediu in test (l/100 km) 10,8  
       
  Preturi    
  Pret CIP 19 990 euro  
  Pret DDP 33 900 euro  
       
  Dealer  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.