A venit vremea sa comentam putin si versiunea diesel de pe Captiva. Din start trebuie spus ca din cele trei versiuni de motorizare disponibile, doua merita cumparate: cea cu motorul V6 si cutie automata secventiala si bineinteles, versiunea diesel. Am mers cu toate si concluzia e clara: sunt trei versiuni de motorizare, dar practic ai doar doua optiuni: diesel sau V6.
De ce dieselul ia fata motorului mic pe benzina? Simplu. Are o putere mare, 150 CP, un cuplu pe masura, ce combinat cu cutia de viteze manuala ofera un agrement deosebit in conducere. Motorul reuseste sa fie si suficient de performant ca dinamica oferita masinii, dar se mentine si silentios si economic, ceea ce il recomanda ca optiune pentru “zgarciti”.
Marturisesc ca din punctul meu de vedere, o transmisie similara cu cea de pe V6, respectiv automata secventiala ar fi fost excelenta pentru motorul diesel, din pacate masina de test era cu manuala, asadar am “mestecat” linistiti in viteze… Cuplul favorizeaza urcarea pantelor dificile fara efort si permite reprize bune pe parcursurile de viteza, fara retrogradari excesive in treptele inferioare.
Motorul este modern si performant, nu doar pe hartie, se simte bine si in practica. Iar diferenta de consum se adauga clar la punctele modelului diesel, consumul mediu anuntat fiind cu circa 1,7 l mai mic decat al motorului de 2,4l si cu 2,8l mai mic decat al propulsorului V6. In practica, mai ales in offroad, diferentele sunt mai mari.
Sigur ca absenta unui control manual al capabilitatii 4×4 este un handicap in teren accidentat, dar Captiva nu e Nissan Patrol. Poate trece usor din teren accidentat pe autostrada si invers, insa atentie, nu e facut pentru extreme. La primul test cu Captiva, in Slovenia, s-a mers relativ usor pe un drum forestier, presarat cu diverse obstacole. Se poate trece, dar cu atentie, garda la sol si unghiurile de atac nu sunt tocmai adaptate pentru asa ceva.
Suspensia este independenta, comuna cu a modelului Opel Antara, iar sistemul de tractiune integrala s-a “imprumutat” de la noul Toyota RAV4. Sistem care pare a fi destul de performant. In mod normal cuplul este transmis doar catre puntea fata, insa in caz de nevoie poate fi transferat automat catre spate, in proportie de pana la 50%.
Alte atuuri ale modelului Captiva sunt pretul si echiparea. De fapt, Chevrolet a reusit un vehicul foarte performant: bine echipat, relativ ieftin, robust si spatios. Poate fi luat in considerare ca optiune in fata unor competitori mai titrati, nu este deloc un hibrid anost, ci o combinatie fericita de tehnologii verificate.
Caroserie
+ Calitate, accesibilitate, design modern, 7 locuri
– Nu se ofera decat o varianta de caroserie
Habitaclu
+ Aparatura de bord amplasata ergonomic, calitatea materialelor folosite, echipamente interesante, modernitate, frana de mana stil avion, foarte comoda si practica
– Climatizarea automata destul de incerta in reactii, fara dual zone
Confort
+ Instalatia de aer conditionat raceste si torpedoul, oferta spatiu interior, dotari, scrumiera amovibila iluminata cu LED
– Suspensia prezenta unele zgomote, orientata mult spre confort
Motor/Transmisie
+ Cutie de viteze bine etajata, cuplu motor disponibil, forta bruta prezenta
– Zgomot destul de mare al ansamblului motor-transmisie
Tinuta de drum
+ Manevrabilitate foarte buna, aptitudini in teren variat
– Nedorit transfer de mase la franare brutala si ocolirea de obstacole, datorat suspensiei moi
Siguranta
+ Dotari la partea de securitate pasiva
– –
Chevrolet Captiva 2,0ld 7l | ||||
Motor | 2,0l 16V SOHC | |||
Tip | 4 cilindri in linie, Diesel | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1991 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 150/4000 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 320/2000 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4635/1850/1280 | |||
Masa proprie (kg) | 1762 | |||
Portbagaj (l) | 465-930 | |||
Garda la sol (mm) | 200 | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 10,6 | |||
Viteza maxima (km/h) | 186 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 7,4 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 11,1 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | – | |||
Pret DDP | 33 000 euro | |||
Dealer |
cu un motor de 2.000 diseli
salut vreau si eu sa stiu cit consuma o captiva cu cutia manuala multumesc.
oameni buni,am facut un drive-test cu varianta diesel si cutie automata. performantele mi s-au parut superioare lui santa fe. am urcat lejer pana la 170km/h intre Ploiesti si Comarnic. Cutia e perfect etajata si mai ai si posibilitatea asa-zisului tiptronic. Masina se misca excelent pt. masa ei iar servodirectia e belea. La banii astia nu gasesti ceva mai corect.
Pai asa si facem. Ultima poza are si consumul mediu afisat.
dupa parerea mea ati fi mai convingatori daca ati poza consumul de comustibil, impreuna cu turometru si vitezometru, si stati linistiti ca marim noi pozele daca nu se vede preaq bine. Sincer pana la finele anului vreau sa achizitionez un suv si nu stiu ce sa mai cred in privintza consumului (pentru ca circul mult si ma gandesc la asta)
Pai e simplu Lou, in general masinile testate sunt noi noute, deci motoare nelasate, se merge un parcurs mixt normal zic eu, de 5-600 km, la munte si la mare, si pe unde se poate se da si vitezometrul peste cap, asa ca e normal sa iasa putin mai sus consumul. Insa in majoritatea cazurilor luam de bun consumul indicat de computerul de bord, daca esti atent il si pozam, ca sa nu fie dubii…
explicati-mi si mie cei de la turati.ro cum dreak reusiti de obtineti consumuri asa inflationiste comparativ cu cele declarate de producatiri. nu e vorba numai de captiva asta pe care n-as da doi lei ci de absolut orice masina testata de voi. ce dreak mai baieti aveti bocanci de plumb? eu cate masini am avut la viata mea de diferite branduri toate se incadrau in consumul declarat la un stil de condus nu foarte tandru.
macar precizati cate kile au bocancii cu care va incaltati cand faceti testele, altfel omuletzii care vad testele dau in boli cardiace cand vad diferentele astea.
eu am facut test-drive si cu noul santa fe(7 seats full a5/t d.) si cu captiva(la fel)si sincer mi-a placut mai mult captiva dintoate punctele de vedere;iar santa fe nu are xenon decat ca accesoriu,si nu am incredere in mecanicii nostri sa imi monteze xenon 😛
intrebare: Captiva sau Santa Fe? care mi-o recomandati?
Ce spuneti de faptul ca sistemul 4×4 e preluat de la Toyota RaV -4 .
atunci imi cer scuze
Pt. Boby: cinstit sa fiu mi-ar prinde bine un blat cu Nissan, dar nu am relatii asa de tari cum au altii. On topic: nu cred ca am laudat Nissan, ci am fost obiectiv, iar faptul ca sunt 6 la test se datoreaza faptului ca, de bine, de rau, ni le-au dat. De altii stam si ne rugam, ca deh, asa e in Romania. Nu v-ati pus problema de ce nu avem nici un Mercedes la teste? Cred ca ghiciti raspunsul…
nu mai putin de 6 modele NIssan la test drive 4X4, dupa parerea celor de la turatii numai nissan sunt masinile 4X4 la noi.
AVETI BLAT CU AIA DE LA NISSAN PENTRU RECLAMA?
NISSAN SUNT CELE MAI PROASTE MASINI 4×4 RAPORTAT LA FIABILITATE, ASTA POATE SA O SPUNA ORICE SPECIALIST AUTO IN DOMENIUL SUV, OFFROAD
Nusth ce sa zic dar se aude ca chevroletu nu produce masini bune si caroserie e cam plastificata….dar… parerile sunt impartite.EU am un Grand cherokee si sunt f multumit de el din toate punctele de vedere!!
-santa fe modelul nou ofera ma multe optiune pe care chevroletul inca nu le ofera , ( unu ar fii xenoanele ) .
…super masinuta.As fi curios de o comparatie cu santa fe-ul nou…care e mai avantajos din toate punctele de vedere