Odata cu i30, Hyundai introduce o noua gama de modele europene dedicate, pozitionate ferm in segmentul principal C. Proiectat pentru cei care cauta caracterul practic si stilul, cu accent si pe sportivitate, modelul i30 se indreapta catre persoanele care doresc ceva diferit, dar cu o calitate si integritate dovedite. Disponibil cu 5 usi hatchback la lansare, va fi urmat de varianta combi, i30 deschizand un nou capitol pentru Hyundai in Europa.
Formele dinamice, accentuate de linii puternice, scot in evidenta spatiul si ampatamentul lung. Cuvintele cheie sunt: stil elegant si echilibru sportiv. Stilul frontal distinctiv, sportiv dar fara a fi agresiv – reprezinta noua identitate de design a marcii Hyundai.
Interactiunea aparent fara efort dintre stopuri si faruri, spoilerul de pe plafon si proportiile superbe contribuie la senzatia puternica de proportionalitate si scop. Ampatamentul lung si latimea generoasa a modelului i30 au condus la crearea unui interior concentrat pe confortul de prima clasa, functionalitate si caracter practic.
Modelul i30 a fost conceput de la inceput ca o masina orientata spre sofer. Claritatea instrumentelor, inclinarea si volanul telescopic, scaunele sportive si pozitionarea optima a schimbatorului de viteze sunt o dovada a acestui lucru. Pentru mai multa claritate, tehnologia LCD a fost utilizata pentru afisajul central si pentru afisajul panoului de instrumente precum si pentru luminile de avertizare. Lumina albastra bazata pe LED-uri, pentru instrumente, deja adoptata in noul Santa Fe si in gamele superioare ale Hyundai, este o caracteristica distinctiva.
Desi se credea ca ochii sunt mai putin tensionati si obositi indiferent de conditiile de iluminare ambientale, ajutand la pastrarea atentiei si vizibilitatii, totusi in test s-a dovedit ca albastrul nu este cea mai fericita culoare.
De ani de zile, Hyundai a aratat ca o masina nu trebuie sa fie mare pentru a fi spatioasa si nu trebuie sa coste mult pentru a oferi un interior inteligent. Ergonomia intuitiva este evidenta in toate sistemele de control.
Butoanele pentru sistemul audio si comunicare asezate in mod convenabil pe volan si coloana de directie, impreuna cu butoanele pentru controlul incalzirii, aerului conditionat, geamurilor si oglinzilor demonstreaza exact acest lucru.
Accesul simplu la sistemul audio integrat, buzunarele pentru harti si alte spatii de depozitare sunt un alt punct de rezistenta al Hyundai ce caracterizeaza modelul i30. Chiar si pozitia si precizia schimbatorului automat de viteze a fost optimizata.
O masina care ofera un grad de sportivitate peste medie, trebuie sa dispuna si de scaune corespunzatoare, pentru a putea savura calatoria. Scaunele din fata si scaunele conturate din spate ale modelului i30 ofera un confort si un sprijin pe termen lung.
S-a acordat atentie nu doar formei, cu design ortopedic, ci si cusaturilor si materialelor de calitate superioara utilizate. Rezultatul se traduce in scaune confortabile proiectate pentru a respecta cele mai inalt standarde europene.
Dimensiunile modelului i30, 4.245 mm lungime, 1.765 mm latime si 1.480 mm inaltime, incadreaza i30 perfect in asteptarile clasei C. In plus, ampatamentul lung de 2.650 mm ofera spatialitate interioara, ceea ce a devenit forta design-ului interior inteligent de la Hyundai. Spatiul suplimentar a permis designerilor sa optimizeze fiecare aspect.
Rezultatul este o libertate marita de miscare, o pozitionare optima a scaunelor si a instrumentelor si un confort sporit. Atat in fata cat si in spate, spatiul pentru picioare si cel de deasupra capului sunt peste media acceptata.
i30 are scaune rabatabile 60/40 in spate si ofera pasagerilor care stau in spate un sprijin perfect conturat si spatiu mai mare la picioare decat rivalii sai. Pentru ocupantii scaunelor din fata, scaunele reglabile pe inaltime si sprijinul la nivel lombar nu puteau fi mai bine pozitionate si mai usor de operat. Modelul i30 aduce, pe langa spatiul interior peste medie, si un spatiu de depozitare generos pentru bagaje, usor de accesat.
O lungime utila de 821mm, latime de 1.040 mm si inaltime de 558mm in zona de bagaje, ofera un volum impresionant de 340 litri, cu scaunele din spate in pozitie ridicata. Cu scaunele din spate rabatate, spatiul de depozitare este crescut la 1.141 mm, volumul de incarcare crescand la 1.250 litri.
Utilitatea si comoditatea modelului i30 nu au fost uitate, portbagajul avand un paravan standard si o plasa optionala pentru bagaje. Varianta “Style” ofera o gama larga de optiuni precum sistemul audio integrat (Radio+CD+MP3+USB+AUX), sistem de reglare pe inaltime a scaunului soferului si geamuri electrice la toate usile, oglinzi electrice incalzite, tetiere active pentru scaunele din fata si lampi fata pentru ceata, roti de 16” din aluminiu, cauciucuri 205/55 R16, suspensii sport, sistem de monitorizare a presiunii pneurilor, scaune cu tapiterie partial piele si aer conditionat manual, toate in dotarea standard.
Modelul i30 se ridica la nivelul reputatiei Hyundai de gestiune a spatiului interior si o continua. Suportul pentru ochelari, suportul pentru pahar, un spatiu central de depozitare, buzunarele pentru harti usor de accesat, buzunarele din spatele scaunelor si spatiul de depozitare din cotiera centrala si suporturile pentru pahare din spate sunt dotari suplimentare care sporesc confortul. Torpedo-ul spatios este racit, atunci cand este pornit aerul conditionat.
Noul 1,6 CRDi, in versiunea 115 CP, cu un cuplu remarcabil de 255 Nm este silentios si puternic, comportamentul sau fiind exemplar. Pentru respectarea politicii de protectie a mediului, i30 ofera DPF (Diesel Particulate Filter) pentru toata gama diesel. Cutia de viteze manuala a noului i30 se mandreste cu noile caracteristici de inalta eficienta, dezvoltate pentru a reduce zgomotul si pentru a mari rezistenta.
Transmisia sincronizata cu 5 trepte de viteza a modelului i30 a fost proiectata special pentru a se potrivi cu natura sportiva a masinii, cu schimbator de viteze precis si cu cursa scurta. Suspensia fata tip MacPherson si suspensia spate cu articulatii multiple au fost proiectate pentru a completa perfect rigiditatea design-ului.
Discurile ventilate pe fata de 15 inch si cele solide pe spate de 14 inch cu ABS cu 4 canale dovedesc faptul ca aspectul dinamic este insotit de controlul real al manevrabilitatii pe sosea.
Modelul i30 este complet echipat pentru a oferi protectie. In ceea ce priveste siguranta pasiva, dispune de airbag-uri frontale duale, laterale si tip cortina, tetiere active, centuri pretensionate si semnale de avertizare pentru centura de siguranta. De asemenea, ca la orice vehicul Hyundai, elementele de siguranta pasiva sunt complet integrate intr-o structura de siguranta de ultim generatie.
Aceasta include zone de deformare, zona de protectie pentru ocupanti si tehnologia de distribuire a incarcarii in 3 directii. S-a obtinut o mai mare rigiditate prin stalpii A consolidati, peretele fortificat, elementele frontale si laterale si stalpii intariti B si C.
Caroserie
+ Calitate, accesibilitate, spatiu, design
– Presuri noroi inestetice, lipsa bandouri laterale protectie
Habitaclu
+ Aparatura de bord amplasata ergonomic, calitatea materialelor folosite, posibilitati multiple de configurare a scaunelor, spatiu interior mare, optiuni deosebite (mufa USB, functie auto pe toate geamurile, navigatie)
– Design discutabil al consolei centrale, destul de simplu
Confort
+ Suspensie corecta, suficent de ferma, cotiera foarte bine pozitionata
– Reactii dure la trecerea peste denivelari scurte, datorate setarii suspensiei si talonului mic al pneurilor
Motor/Transmisie
+ Motor surprinzator, se comporta excelent, silentios si vivace
– –
Tinuta de drum
+ Manevrabilitate foarte buna, tinuta drum excelenta
– –
Siguranta
+ ABS+EBD+ESP+TC, airbaguri frontale si laterale SRS (6), 4 stele EuroNCAP
– –
Hyundai i30 1,6l CRDi | ||||
Motor | 1,6l 16V CRDi | |||
Tip | 4 cilindri in linie, Diesel | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1582 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 115/4000 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 255/2000 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4245/1775/1480 | |||
Masa proprie (kg) | 1470 | |||
Portbagaj (l) | 340/680 | |||
Garda la sol (mm) | – | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 11,6 | |||
Viteza maxima (km/h) | 188 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 4,7 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 7,2 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | 16 730 euro | |||
Pret DDP | 19 908 euro | |||
Dealer |
Hyndai i30 1,4 standard, benzina. Exceptionala, aspect placut, comoda, o recomand cu toata sinceritatea, raport calitate/pret excelent, se comporta foarte bine la drum si in viraje, are putere, este vioaie si foarte economica. Felicitari Hyundai pentru acest nou model.
masina are 5 stele euroncap…iar preturile au scazut dramatic pana la 12700 …vezi oferta…f bun raport pret calitate…
e frumoasa masina si ca motor e foarte buna e tot ce vrei de la o masina, mai terminati-o cu vw sa cam terminat cu ele.
Brici masina….La pretul asta merita. Am deja 3000 km cu ea si nu am ce sa-i reprosez. PS. Am avut si ww si fiat si peugeot……
cum plm poti sa-ti iei hiunday… e ca si cum ti-ai lua o Dacia … astept sa vad dacia SUV, ca m-am saturat sa vad atatia tzarani in Tucson-uri si SantaFe-uri … sa innebunesc… si-au lumea in cap … fratilor, nu v-ati luat Range, v-ati luat un simplu … Hiuday ;))
Am hyunday i30 si este excelent.Super tare masina,si celor care zic ceva de genul ca nu e masina germana se inseala.In primul rand este creat in germania si este mai tare ca un vw golf. Recomand aceasta masina.
bwa tzaranescump,” mult prea scump…. e hyunday, nu VW “-in primul rand vw golf nu are 115cp are 105cp al 2lea rand e model lansat 2004(nu neg ca e urat)asta e 2007 asta e mult mai dotat crdi-e foarte fiabil garantez…si alt argument nu il are toata lumea(tzaranii-aia viseaza vw)
Cine imi raspunde la o intrebare..Skoda octavia 4×4 este tot timpul 4×4 sau numai cand vrei tu… ???
20.000 de euro?? pentru ce??
se anunta vremuri grele pentru Hyundai in Romania. Le va scadea mult cota de piata. Din 2008 masinile se vor scumpi si sa nu uitam ca Hyundai se vinde doar pentru pretul bun( vezi Accent, Santa Fe sau Tucson)
scump, mult prea scump…. e hyunday, nu VW …
Pretul ar fi prima ezitare…In rest, ramane de vazut