192 CP nu mai sunt de mult o performanta pentru un motor, insa nu poti sa nu ai respect pentru un propulsor de doar 1,6l, ce ofera o asemenea putere, chiar si prin supraalimentare. Cand ii pui insa pe un sasiu sport special conceput de Opel Performance Center, rezultatul va fi fara indoiala grandios… Insa mirarea va fi cu atat mai mare cu cat masina care primeste aproape 200 de CP este un mic… Opel Corsa.
Cifrele nu sunt tocmai suficiente pentru a indica “gradul de periculozitate” al variantei sportive de pe Corsa. Daca amatorii de senzatii tari au la dispozitie in gama Corsa atat de un motor 1,7l CDTI de 125 CP cat si de un ”modest” 1,6l de 150 CP pe modelul GSi, ei bine, ”adevaratii cunoscatori” au nevoie de ceva mai mult.
Raspunsul la problema lor este dat de un monstru mecanic, cu o culoare aparte, echipare sportiva pura si senzatii care merita traite macar o data, impreuna cu 192 de cai putere.
Super aspect, dinamica de top si consum rezonabil, toate la un pret absolut decent, iata reteta perfecta pentru un automobil sportiv de succes. Culoarea speciala OPC intoarce privirile ca un magnet, iar rotile de 17” te pot hipnotiza prin frumusetea lor. Detaliile fac diferenta si la interior, unde gasim scaune Recaro din piele, cu cusaturi aparente, de culoare albastra, volan sport, pedalier din aluminiu, schimbator de viteze imbracat in piele si alte detalii menite sa sublinieze caracterul sportiv.
Totusi, regretam lipsa unui display color, care s-ar fi potrivit perfect cu ambientul interior. De asemenea, la categoria “mici neplaceri” notam scartaitul neplacut al geamurilor si faptul ca superbele oglinzi retrovizoare nu sunt pliabile. In plus, luminile ceasurilor de bord nu erau aceleasi cu cele uzuale Opel, fiind albe cu albastru, deosebit de interesante, insa in neconcordanta clara cu restul iluminarii interioare.
Sistemul de acces la locurile din spate nu este tocmai printre cele mai performante, fiind nevoie de obisnuinta pentru manevrarea scaunelor. Fleacuri pentru un avizat, care sesizeaza imediat “clank-ul” unui ambreiaj mult mai puternic, cele sase trepte ale cutiei de viteze si mai ales sunetul “bestial” al motorului.
Odata ajuns la 100 km/h in cateva secunde, se observa ca OPC nu sunt doar niste initiale: trenul de rulare e dur, sportiv, directia incisiva are nevoie de mai putin timp pentru a misca rotile de la un capat la celalalt, franele sunt absolut remarcabile (discuri de franare ventilate de 308 mm pe fata si 264 mm pe spate) deci masinaria cere sa fie alergata… Sistemul ESP este diferit de cel al modelului de serie, sasiul a fost coborat cu 10 mm, suspensiile sunt speciale, asadar intentia e clara: sport pe toata linia.
Desi partea economica este mai putin importanta la un astfel de model, totusi merita amintit faptul ca,indiferent de regimul de rulare ales, consumul mediu anuntat de constructor este un deziderat greu de atins. Urban consumul se mentine lejer in zona 10,5-12 l la suta de km parcursi, in timp ce in regim de croaziera pe autostrada, minimul obtinut a fost de 5,9l, cu cruise-control On, setat la 90 km/h. Orice crestere a vitezei de croaziera antreneaza un consum de 6,5-8 l la suta, pana in viteza de 140 km/h, dupa care consumul urca.
Cine are bani sa cumpere un OPC, fie el si cel mai mic, nu se uita insa la consum, ci cauta senzatiile tari… Important e ca le si gaseste, mai ales ca un temperament neastamparat poate atinge uimitor de repede viteza maxima de 225 km/h. Pentru sceptici, e bine de stiut ca Manuel Reuter, pilotul de teste Opel, a stabilit un nou record de tura pentru clasa auto supermini, cu modelul Opel Corsa OPC.
Timpul obtinut pe o tura de circuit a fost de 8 minute si 47.99 secunde, in cadrul selectivului circuit Nurburgring. Sprintul de la 0 la 100 km/h se face in 7.2 secunde. Cuplul maxim este de 230 Nm dar poate fi marit cu circa 15 procente prin functia Overboost.
Ca fapt divers, Corsa OPC este cel mai puternic model Corsa fabricat pana in prezent. In plus, in premiera mondiala, scaunele super sport Recaro dispun de airbaguri laterale.
Desi proprietarii unor masini destul de puternice au incercat sa tina pasul cu OPC-ul, se pare ca surpriza rezervata de micul Corsa nu le-a placut… Cand accelerezi in treapta a V-a de la 80 la 120 km/h in doar 6,7 s este o senzatie interesanta, insa retrogradarea te sudeaza in scaune si trebuie sa tii volanul cu ambele maini, fiindca jucaria fuge grozav! Desigur, rivalii “mesteca” in cutia de viteze cu 500 de m in urma, frecandu-se la ochi…
Caroserie
+ Design reusit si dinamic, calitatea asamblarii, aerodinamica buna, stergatoare parbriz Aero
– Oglinzi nerabatabile
Habitaclu
+ Ergonomia comenzilor postului de conducere, dotari optionale oferite, calitatea asamblarii, scaune foarte bine concepute, butoane translucide de mare efect vizual
– Volanul se regleaza prea putin in profunzime, distanta mare de la volan la clapetele de actionare a semnalizarii si a stergatoarelor, pozitie neinspirata a cheii in contact
Confort
+ Confort bun la rulare, indiferent de teren
– –
Motor/Transmisie
+ Motorul si transmisia se completeaza bine, consum mediu combustibil, insonorizare deosebita pentru clasa masinii
– Lipsa scut motor
Tinuta de drum
+ Comportament rutier foarte bun, directie impecabila
– –
Siguranta
+ Pachet de siguranta excelent, 5 stele Euro NCAP, ABS, Isofix, multiple airbaguri
– –
Opel Corsa OPC 1,6l Turbo | ||||
Motor | 1,6l 16V | |||
Tip | 4 in linie MAS turbo | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1598 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 192/5850 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 230/5850 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 3999/1737/1488 | |||
Masa proprie (kg) | 1100 | |||
Portbagaj (l) | 285/1050 | |||
Garda la sol (mm) | – | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 7,2 | |||
Viteza maxima (km/h) | 225 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 7,9 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 9,8 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | 20 400 euro | |||
Pret DDP | – | |||
Dealer |
Recent Comments