Ce faci cand familia se mareste si nevoia de spatiu in automobil devine stringenta? Cauti o alternativa. Dar daca esti pasionat de marca Hyundai si te simti excelent in noul tau autoturism I30, ce ramane de facut? Raspunsul e simplu: cumperi un I30 CW.
“Spatiu, flexibilitate si puterea de incarcare a unui SUV. Un prieten adevarat pentru familia ta sau un capital important in afaceri”. Asta aflam din prezentarea “corporate” despre modelul estate, insa nimic nu se compara cu impresiile pe viu. Asa ca…
Iata-ne intr-un weekend la mare cu I30 CW, incarcat cu ceva bagaje, cu aerul conditionat la maxim si strabatand “autostrada soarelui” cu acceleratia la podea. Toti se uita cu atentie la masina, deci atrage atentia si place, dupa zambetele si privirile admirative lasate in urma. Consumul e cam mare, insa autovehiculul e nou, avea doar 24 km la bord si nici viteza noastra nu e tocmai ne-amendabila…
Cum ramane cu impresiile noastre? Nu are exact puterea de incarcare a unui SUV, dar e spatiu suficient pentru 5 persoane si bagaje, garda la sol e usor cam mica pentru tara noastra, trebuie sa fii atent la borduri altfel…
Impresioneaza vivacitatea motorului diesel de doar 1,6l, care ofera insa 115 CP si un cuplu impresionant, ce isi arata valoarea la orice viteza, dar in special in zonele “nepermise” de lege. Am remarcat mici diferente fata de versiunea hatchback, in special la modul de prindere al portbagajului optional (versiunea HB are 4 lacasuri acoperite de capace, in timp ce CW are sinele complet acoperite), in plus apar si elemente cromate pe barele parasoc dar si pe portbagaj la CW.
Tinuta de drum simte diferenta de lungime, insa ramane foarte buna, atat pe viraje cat si la viteza mare, franele sunt ok, se vede ca I30 CW este o excelenta masina de familie.
Interiorul este neschimbat fata de versiunea HB, doar la partea din spate, in portbagaj, apar diferentele firesti legate de noua configuratie. Materialele sunt de calitate buna, panourile usilor se dovedesc a fi destul de rezistente, pregatite sa faca fata unei utilizari neglijente, ceea ce poate fi un aspect pozitiv atunci cand masina se achizitioneaza pentru firma.
Merita apreciat motorul si pentru zgomotul foarte redus pe care il produce, atat la exteriorul masinii, dar mai ales in interior. Oferit in varianta de echipare Classic, la un pret de 16 172 euro, I30 CW pare o optiune ideala ca autoturism de serviciu, dar si de familie, fiind dotat cu strictul necesar pentru o calatorie comoda si sigura, atat in mediu urban cat si pe autostrazi.
+ Ergonomie, calitate materiale interior, performante motor, zgomot interior, consum
– Garda la sol relativ redusa, portbagaj mic, volan reglabil doar pe inaltime
Hyundai I30 CW 1,6l CRDi | ||||
Motor | 1,6l CRDi | |||
Tip | 4 cilindri in linie, diesel | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1582 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 115/4000 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 255/2000 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4475/1775/1565 | |||
Masa proprie (kg) | 1313 | |||
Portbagaj (l) | 415/1395 | |||
Garda la sol (mm) | 155 | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 11,6 | |||
Viteza maxima (km/h) | 188 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 4,9 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 6,5 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | – | |||
Pret DDP | 16 172 euro | |||
Dealer |
Ati innebunit toti cu Kia si Hyundai, ca e ieftin bla bla bla… Mi se pare scump la 16000 Euro pentru o masina coreeana. Iti iei Citroen C4 1.6 HDi 110 CP 260 Nm sau Renault Megane 1.5 DCi 105 CP 240 Nm la 14000 Euro cu mai multe dotari ca i30 sau c`eed. Iar daca vreau o “masina”, imi iau un Opel Astra 1.7 CDTi 125 CP sau VW Golf 1.9 TDI 105 CP la 17500-18000… N-as da pe o Kia sau Hyundai mai mult de 12000-13000 de euro pentru ca nu merita, sunt o mare fraiereala…
#925; este nici o coincidenta.
Kia face parte din grupul Hyunday.
Seamana destul cu kia ceed!Oare o coincidenta?!?!?!
Din caracteristici tehnice:
Garda la sol (mm) 155
Trecut cu minus: – Garda la sol relativ redusa
Pai Loganul ce garda la sol are?