Subaru Forester 2,0l T-D XS

Subaru recidiveaza cu o noua performanta tehnica de exceptie: motorul Boxer Diesel. Montat pe Legacy si Forester, propulsorul prezinta calitati extraordinare, concretizate in lipsa vibratiilor, sunet specific, consum foarte redus si greutate mult inferioara motoarelor similare cu configuratie in linie.

Un test cu Subaru Forester Diesel a relevat clar aceste calitati, chiar si dupa un traseu foarte complex, cu intrari off-road, consumul mediu nu a depasit 7,3l la 100 de km parcursi, iar agrementul in conducere si performantele au fost exemplare.

Activitatea initiala de dezvoltare a primului tip de motor din lume Boxer Diesel pentru autovehicule de pasageri a inceput in 1999 cu o echipa de numai patru ingineri. Pana atunci, performantele motorului diesel fusesera imbunatatite considerabil, datorita progresului tehnologic in materie de control al combustiei, iar motorul diesel dovedise ca este un grup motor promitator, cu si mai putine emisii de dioxid de carbon.

Dimensiunile alezajului si cursei sunt diferite la un motor diesel in comparatie cu cele ale unui motor pe benzina. Diferenta dintre cele doua isi are originea in conceptia diferita a celor doua mecanisme de combustie: camera de combustie la motorul diesel este de obicei mai compacta pentru a facilita aprinderea prin compresie, injectand combustibilul direct in camera de combustie.

Motoarele diesel ofera in general un cuplu mai mare, dar produc mai mult zgomot si mai multe vibratii decat cele pe benzina, deoarece presiunea de combustie creata in interiorul motorului diesel este de doua ori mai ridicata decat cea din motoarele pe benzina.

Aproape toate motoarele diesel in linie sunt echipate cu arbori de echilibrare pentru a reduce zgomotul si vibratiile. Plasarea unui motor mai greu intr-un autovehicul afecteaza distributia greutatii masinii in miscare si poate avea afecta agilitatea acesteia. Motorul Boxer, insa, anuleaza fortele de inertie care cauzeaza vibratiile si zgomotul, datorita pistoanelor orizontal opuse, si nu necesita arbori de echilibrare.

Primul prototip Boxer Diesel a fost finalizat in 2004. In luna noiembrie a acelui an, a fost plasat pe banda de verificare si pornit un model de testare. Inginerii Subaru au constatat un regim stabil la mersul in gol, vibratii scazute si o crestere de putere semnificativa.

Atunci fost convinsi de succesul motorului lor Boxer Diesel. Timpul a trecut rapid si deja Boxer Diesel este pe piata, cu rezultate excelente. Am constatat la modelul Forester condus o mica vibratie pe orizontala la pornire, insa la Legacy nu se simtea deloc, probabil a fost doar o impresie sau neobisnuinta cu „toanele” motorului diesel.

Cuplul foarte bun, prezent inca de la turatii joase, precum si usurinta cu care urca in ture, sunt atribute deosebite in teren accidentat. Traseul de motocros de la Ciolpani a fost parcurs fara probleme, desi ma indoiam sincer ca voi putea trece prin unele portiuni.

Cuplat cu o transmisie cu 6 trepte, pe sosea Boxer Diesel se simte in elementul sau, fiind o alternativa interesanta la motoarele pe benzina, mult mai gurmande in realitate decat sunt in fisa tehnica.

De altfel, consumul este principalul atu al noului motor, daca pana acum Subaru era o marca renumita pentru fiabilitate si robustete, insa cu rezerva consumului, iata ca acum se prefigureaza schimbarea atitudinii si aparitia unui nou segment de clienti. Cei pentru care consumul conteaza si care s-au ferit de Subaru pana acum, constata ca au un motiv sa isi frece mainile de multumire si sa caute contul din care sa isi achite noua masina.

Da, sunt multi care au evitat marca Subaru pentru ca nu oferea Diesel, japonezii au inteles acest lucru si au oferit mai mult decat atat, au scos Boxer Diesel. Nu e scump, e economic, performant, incredibil de silentios si agil – e un succes!

+ Consum, pret, performante motor, sunet
– Garda la sol putea fi ceva mai mare, vibratie motor la pornire

 Subaru Forester 2,0l T-D XS 
 Motor2,0l boxer diesel 
 Tip4 cilindri boxer, diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)1998 
 Putere maxima (CP/rpm)147/3600 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)350/1800-2400 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4560/1780/1700 
 Masa proprie (kg)1570 
 Portbagaj (l)450/1660 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)10,4 
 Viteza maxima (km/h)186 
 Consum mediu declarat (l/100 km)6,4 
 Consum mediu in test (l/100 km)7,4 
    
 Preturi  
 Pret CIP 
 Pret DDP32 820 
    
 Dealer 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.