Recent aparut in familia Skoda, Roomster place sau nu, de la prima vedere, fiind un automobil destul de atipic. Mie imi place iar testul chiar a confirmat ca este o masina excelenta, in ciuda unor perceptii subiective pe care le am avut de la prima intalnire cu Roomster.
Sa incep cu ce nu mi-a placut si raman la aceasta parere: geamurile laterale fata nu se incadreaza in designul masinii – colturoase si ciudate – dand totodata o senzatie de claustrofobie cand te uiti prin ele. Parca imi amintesc de un blindat Skoda ce avea niste gemulete laterale similare: poate e o chestiune istorica si de aceea au preferat aceasta forma. Forma usilor fata are si un alt dezavantaj: risc mare de lovire la coltul de sus, datorita deschiderii mari.
In rest, poate ca nici albul predominant pe bord si fetele de usi nu este o alegere foarte fericita, insa calitatea asamblarii este foarte buna. Mai apar diverse zgomote parazite prin bord, dar per total ambianta este reusita si placuta. Se observa imediat elemente comune cu celelalte modele ale grupului VAG: sistemul audio, ceasurile de bord, semnalizatoarele, climatizarea automata Climatornic, totusi designul interiorului ramane original.
Acum vin partile pozitive: consumul mediu in test a iesit exact cel dat de constructor, adica 7 l la suta de kilometri, pe un parcurs mixt de peste 500 km, facuti in toate regimurile posibile, inclusiv la viteza maxima. Nu fac reclama, dar asa a indicat computerul de bord…
Foarte bine s-a comportat motorul, atat ca dinamica dar si ca zgomot interior, in combinatie cu o cutie de viteze excelent etajata. N-am agreat de loc sistemul de selectare a treptei de mers inapoi: apar probleme la comutarea in treptele 1-3-5, la schimbari rapide levierul se lasa in jos. Asadar, necesita obisnuinta pentru a putea trece cu vederea acest neajuns.
Spatiul si versatilitatea sunt caracteristicile principale ale modelului Roomster. In spate poti face imediat o utilitara, prin demontarea scaunelor (care se regleaza si inainte-inapoi), iti poti cara perfect bicicletele cu ajutorul sistemului special oferit optional sau poti incarca un frigider de dimensiuni medii fara probleme. Nota 10 la organizarea spatiului: suporturi pentru orice asezate in pozitii optime, doua compartimente mari de depozitare in bord, cotiera rabatabila multifunctionala in spate, spatii speciale in portbagaj.
E un automobil ciudat dar placut, banuiesc ca il poti cumpara din doua motive principale: ori ai nevoie de spatiul si adaptabilitatea sa, ori pur si simplu te fascineaza fiind altceva ca forma. Cred ca in ambele variante Roomster face fata pretentiilor, mai ales ca pretul nu este foarte mare si dotarile sunt generoase.
Nimic de reprosat ca tehnica, frane excelente, stabilitate la fel (in ciuda inaltimii…), dinamica foarte buna pentru 105 CP, se vede clar ca se trage din… Golf. Echipat cu jante din aliaj usor, Roomster apare ca un automobil foarte “cool”, din orice unghi ar fi privit (exceptand geamurile fata – brrr!), iar faptul ca deja am inceput sa vad destul de des pe strada astfel de modele este un semnal clar ca place.
Caroserie
+ Calitate, accesibilitate,spatiu
– Design atipic, forma geamuri fata, usi fata cu deschidere foarte larga in partea de sus
Habitaclu
+ Aparatura de bord amplasata ergonomic, calitatea materialelor folosite, posibilitati multiple de configurare a scaunelor spate
– Vibratii si zgomote in bord
Confort
+ Suspensie excelenta pe orice fel de suprafata, suficent de ferma dar in acelasi timp confortabila, cotiera foarte bine pozitionata
– –
Motor/Transmisie
+ Motor surprinzator, desi nu pare performant in cifre, in realitate se comporta bine
– Avand mersul spre inapoi selectat cu apasare si spre inainte, apar probleme la schimbarea in 1-3-5, la schimbari rapide levierul se lasa in jos
Tinuta de drum
+ Manevrabilitate foarte buna, tinuta drum excelenta
–
Siguranta
+ ABS+EBD, airbaguri frontale si laterale SRS, sistem Isofix
– –
Skoda Roomster 1,6l | ||||
Motor | 1,6l 16V | |||
Tip | 4 cilindri in linie | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1598 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 105/5600 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 153/3800 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4205/1684/1607 | |||
Masa proprie (kg) | 1175 | |||
Portbagaj (l) | 450/1780 | |||
Garda la sol (mm) | ||||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 10,9 | |||
Viteza maxima (km/h) | 184 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 7,0 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 7,0 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | 13 660 euro | |||
Pret DDP | 16 255 euro | |||
Dealer |
nu stiu ce parere au altii dar mie in linii mari mi se pare cumva inspirata dupa Toyota Yaris Verso.Nu sunt un maniac al asemanarilor intre automobile dar nu imi place faptul ca producatorii auto nu mai prea tin la originalitate
Nu contest ca e o masina buna dar pur si simplu nu ma pot obisnui cu asa ceva. As prefera o Octavia cu aproximativ aceiasi bani.