Renault Grand Espace 2,2l dCi

Imi reaminteste de navele spatiale din filmele SF, dar o pot atinge… Exagerez? Nu cred. Realitatea e ca Renault Espace are cel mai teribil look in categoria vanurilor mari de pasageri. Si nici cu echipamentele nu sta rau. Aproape ca e potrivit pentru… extraterestri.

Reintinerit putin cu subtile modificari estetice si cu echipamente mai noi hi-tech, Espace ramane un automobil putin cumparat in Romania, unde cultura automobilistica nu este la un nivel corespnzator. Acest tip de automobil se bucura in Europa Occidentala de un mare succes, fiind atat automobil de familie, cat si o “utilitara” de lux, folosita pe scara larga in transportul de afaceri, turistic sau de curierat rapid.

Pana cand conationalii se vor trezi si vor mai renunta la “autobuzele 4×4”, in favoarea unui mult mai util Espace, modelul Renault isi traieste linistit existenta ca lider in segmentul sau.

Desi nu sunt fan Renault, trebuie sa admit ca mai toate modelele lor au o ergonomie foarte elaborata a interiorului si in plus, spatiile de depozitare sunt numeroase si bine gandite. Nici Espace nu face exceptie de la regula, odata instalat la bord impresia generala fiind de habitaclu aerisit, spatios si util.

Motorul nu se aude in habitaclu decat dupa 3200 rpm, asa ca interiorul este absolut nealterat de zgomotele normale de afara, ramanand la discretie sistemelor de entertainment de la bord. Spun sisteme pentru ca sunt mai multe, audio, de navigatie si video, asadar o gramada de butoane si butonase pentru amatorii de gadgeturi electronice demne de o “nava spatiala”.

Destul cu laudele, sa vedem si ce mai putin placut. Ar fi o problema rigiditatea caroseriei, care pe denivelari se simte ca lucreaza, pe undeva e de inteles, datorita formei, dar pentru unii poate fi deranjanta. De asemenea, masivitatea bordului da o senzatie stranie, poate ca mai era loc pentru imbunatatiri la acest capitol.

Interesant sistemul de climatizare, cu comenzile mutate pe usa soferului, necesita obisnuinta dar apoi par foarte usor de actionat. De fapt e suficienta setarea pe “Auto” si alegerea temperaturii dorite. Restul stie sa faca singur, la fel cum si telefonul mobil se intelege cu sistemul audio prin Bluetooth si la fel cum usile se descuie singure cand te apropii de Espace. Asadar, tipic Renault.

De franat franeaza foarte bine, in ciuda masei deloc de neglijat, insa discurile de frana ventilate pe fata in tandem cu cele de pe spate, de mari dimensiuni, stapanesc bine masina. Asta si cu ajutorul rotilor late, din aliaj usor, cu diametrul de 17″, echipate cu pneuri performante, 225/55 R17.

Espace poate tracta, la nevoie, o remorca de 2t, echipata cu dispozitiv propriu de franare, sau una mai mica, de “doar” 750 kg, fara dispozitiv de franare. Nu ca ar avea nevoie, dat fiind spatiul de “autobuz” de care dispune, dar… nu se stie niciodata!

Frana de mana automata, senzori de ploaie si lumina, sistem de supraveghere a presiunii in pneuri, tehnologie de siguranta marca Renault, sunt doar cateva dintre atuurile noului Espace. A, mai e cazul sa precizez ca se manevreaza la fel de usor ca un Clio?

As fi vazut ca ideala pentru Espace o transmisie automatica (este disponibila), dar modelul de test avea o transmisie manuala cu 6 trepte (!), foarte usor de actionat si bine etajata. Frumos. Dar si consumul e destul de serios, chiar cu un stil de conducere economic, situandu-se undeva pe la 9-10 l la suta de kilometri parcursi. Pe undeva este de inteles, avand in vedere greutatea masinii, insa trebuie sa luati in calcul si acest lucru cand va decideti pentru un asemenea tip de automobil.

Ca o concluzie, Espace e spatios, manevrabil, hi-tech, luxos si… gurmand. Dar e orientat mult spre confortul si securitatea ocupantilor, asa ca asta spune totul!

Caroserie
+ Calitate, accesibilitate, design ultramodern
Se simte cum lucreaza caroseria in timul mersului

Habitaclu
+ Aparatura de bord amplasata ergonomic, calitatea materialelor folosite, optiuni deosebite
Plansa de bord destul de anosta, mare parte din comenzi fiind grupate in jurul soferului

Confort
+ Suspensie excelenta pe orice fel de suprafata, suficent de ferma dar in acelasi timp orientata spre confort

Motor/Transmisie
+ Motor echilibrat si silentios
Consum mediu destul de ridicat

Tinuta de drum
+ Manevrabilitate foarte buna, se poate merge ok si cu viteza mare

Siguranta
+ ABS+EBD, airbaguri frontale si laterale SRS, sistem Isofix

 Renault Grand Espace 2,2l dCi 
 Motor2,2l dCi 16V 
 Tip4 cilindri in linie, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)2188 
 Putere maxima (CP/rpm)150/4000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)320/1750 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4856/1956/1746 
 Masa proprie (kg)1825 
 Portbagaj (l)456/3050 
 Garda la sol (mm)> 120 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)11,5 
 Viteza maxima (km/h)190 
 Consum mediu declarat (l/100 km)7,8 
 Consum mediu in test (l/100 km)9,0 
    
 Preturi  
 Pret CIP25 193 euro (fara optiuni) 
 Pret DDP29 980 euro (fara optiuni) 
    
 Dealer 

No Responses

  1. Mihai says:

    Adevarata masina de calatorii

  2. passat says:

    Parca-i un c@c@t iesit de pe tzeava…

  3. catalin-iasi says:

    Am avut timp de un an un espace 2004 1,9dci.Masina e super ok in general dar scaunele sant catastrofa de proaste. Sant tari de parca ai sta pe bancuta iar alea din spate sant prea jos de stai cu genunchiila nivelul capului. Au acordat prea mult spatiu pt partea din fata, practic jumatea masinii e la volan si spatiu in spate pauza.Ce parere ai de motorul 2,2dci ca vreau sa-mi iau un nissan x-trail cu motor by renault 2,2dci. Toate bune !

  4. Liviu says:

    M-am plimbat cu asa ceva. De la volan masina se vede altfel. Si se descurca foarte bine. Tinuta de drum f. buna, nici nu crezi ca e atat de mare. Ca sa dai banii pe asa ceva trebuie sa faci un drive test. Pozele nu exprima nimic. Sunt tari francezii sa faca masini nemaipomenite cu design naspa. Cred ca si Vel Satis e durere ca masina dar de afara arata groaznic.

  5. robert says:

    2,2. Am corectat, merci de precizare.

  6. fonta says:

    pana la urma ce motor are:2,2l sau 1995 cm?

  7. hype says:

    parca ar fi naveta spatiala din serialu ala vechi, startrek :)) consumul e de-a dreptul terifiant, masina nu arata rau dar dimensiunile isi spun cuvantul pentru consum… iara climatizarea este foarte interesanta, nu am mai vazut in viata mea asa ceva, bv renault, in usa soferului 🙂 misto

  8. luk@uk says:

    bordul acela pe mijloc este de-a dreptu oribilll ,parerea mea !!rest masina ok!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Privacy Preference Center

Marketing

1 - Registers a unique ID on mobile devices to enable tracking based on geographical GPS location. 2 - Used by Facebook to register impressions on pages with the Facebook login button. 3 - Tries to estimate the users bandwidth on pages with integrated YouTube videos. 4 - Registers a unique ID to keep statistics of what videos from YouTube the user has seen. 5 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 6 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 7 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 8 - used by AdUnity.com for ad serving purposes

1 - GPS (Youtube.com), 2 - Impression (Facebook.com), 3 - Visitor Info Live (Youtube.com), 4 - YSC (Youtube.com), 5 - auguid (AdUnity.com), 6 - x0.gif (AdUnity.com), 7 - x1daid (AdUnity.com), 8 - x1guid (AdUnity.com)

GDPR

1 - only to comply with GDPR requests, 2 - only to comply with GDPR requests.

1 - GDPR allowed cookies (Turatii.ro), 2 - GDPR consent types (Turatii.ro)

Traffic

1 - Visitor statistics, 2 - Visitor statistics for ranking site in auto category, 3 - Visitor statistics

1 - trafic_h (Trafic.ro), 2 - trafic ranking (Trafic.ro), 3 - trafic_v (Trafic.ro)