Versiunea “fun” a modelului Roomster are un nume interesant: Scout. Desi nu se diferentiaza tehnic de modelul normal, totusi exista subtile schimbari de design si echipare intre cele doua variante, menite sa largeasca putin target-ul de vanzari. Se vor gasi cu siguranta persoane dornice sa incerce un Roomster Scout…
Scout este de fapt un Roomster care beneficiaza de un pachet special care contine elemente specifice de design, precum scuturile de culoare argintie incorporate in barele de protectie sau jantele din aliaj usor concepute special pentru acest model.
Aspectul exterior atractiv este completat de sistemul SunSet – geamuri spate cu tenta inchisa, rezultatul fiind placut ochiului si imbiind la aventura.
Interesant, motorul testat, un diesel 1,9l TDI are aceeasi putere cu motorul de 1,6l benzina, dar un cuplu mult mai generos. Cu exceptia treptei I a cutiei de viteze, care este mai lenesa, in celelalte trepte masina se misca foarte bine. Consumul urban indicat de computerul de bord a fost de 10,3l la suta de km parcursi, fapt ce ne-a demoralizat initial, insa la sfarsitul testului consumul mediu s-a situat la o valoare absolut rezonabila, de doar 6,5l la suta de km.
Pe sosea se simte la fel de bine ca un Golf V, precis si incisiv in reactii, fara a avea nimic surprinzator, ba chiar poate fi considerat un automobil mai mult decat “corect” ca raport prestatii-pret.
Nu pot decat sa remarc omogenitatea acestui automobil, toate elementele de siguranta si confort fiind grupate intr-o combinatie seducatoare impreuna cu latura practica evidenta. Stil sobru, german, imbinat fericit cu exuberanta specifica marcii Skoda, iata o reteta aproape perfecta pentru succes.
Numarul mare de automobile Roomster care poate fi vazut deja pe soselele noastre arata ca romanilor le place acest tip de vehicul si ca pot renunta la conservatorismul specific – mai exact la o caroserie tip berlina – pentru un model de nisa.
Caroserie
+ Calitate, accesibilitate,spatiu
– Design atipic, forma geamuri fata, usi fata cu deschidere foarte larga in partea de sus
Habitaclu
+ Aparatura de bord amplasata ergonomic, calitatea materialelor folosite, posibilitati multiple de configurare a scaunelor spate
– Vibratii si zgomote in bord
Confort
+ Suspensie excelenta pe orice fel de suprafata, suficent de ferma dar in acelasi timp confortabila, cotiera foarte bine pozitionata
– –
Motor/Transmisie
+ Motor surprinzator, desi nu pare performant in cifre, in realitate se comporta bine
– Avand mersul spre inapoi selectat cu apasare si spre inainte, apar probleme la schimbarea in 1-3-5, la schimbari rapide levierul se lasa in jos
Tinuta de drum
+ Manevrabilitate foarte buna, tinuta drum excelenta
–
Siguranta
+ ABS+EBD, airbaguri frontale si laterale SRS, sistem Isofix
– –
![]() | Skoda Roomster Scout 1,9l TDI | |||
Motor | 1,9l TDI | |||
Tip | 4 cilindri in linie, Diesel | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1896 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 105/4000 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 240/1800 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4205/1684/1607 | |||
Masa proprie (kg) | 1260 | |||
Portbagaj (l) | 450/1780 | |||
Garda la sol (mm) | – | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 11,5 | |||
Viteza maxima (km/h) | 182 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 5,4 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 6,5 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | de la 14 816 euro | |||
Pret DDP | de la 17 631 euro | |||
Dealer |
Recent Comments