Skoda Roomster Scout 1,9l TDI

Versiunea “fun” a modelului Roomster are un nume interesant: Scout. Desi nu se diferentiaza tehnic de modelul normal, totusi exista subtile schimbari de design si echipare intre cele doua variante, menite sa largeasca putin target-ul de vanzari. Se vor gasi cu siguranta persoane dornice sa incerce un Roomster Scout…

Scout este de fapt un Roomster care beneficiaza de un pachet special care contine elemente specifice de design, precum scuturile de culoare argintie incorporate in barele de protectie sau jantele din aliaj usor concepute special pentru acest model.

Aspectul exterior atractiv este completat de sistemul SunSet – geamuri spate cu tenta inchisa, rezultatul fiind placut ochiului si imbiind la aventura.

Interesant, motorul testat, un diesel 1,9l TDI are aceeasi putere cu motorul de 1,6l benzina, dar un cuplu mult mai generos. Cu exceptia treptei I a cutiei de viteze, care este mai lenesa, in celelalte trepte masina se misca foarte bine. Consumul urban indicat de computerul de bord a fost de 10,3l la suta de km parcursi, fapt ce ne-a demoralizat initial, insa la sfarsitul testului consumul mediu s-a situat la o valoare absolut rezonabila, de doar 6,5l la suta de km.

Pe sosea se simte la fel de bine ca un Golf V, precis si incisiv in reactii, fara a avea nimic surprinzator, ba chiar poate fi considerat un automobil mai mult decat “corect” ca raport prestatii-pret.

Nu pot decat sa remarc omogenitatea acestui automobil, toate elementele de siguranta si confort fiind grupate intr-o combinatie seducatoare impreuna cu latura practica evidenta. Stil sobru, german, imbinat fericit cu exuberanta specifica marcii Skoda, iata o reteta aproape perfecta pentru succes.

Numarul mare de automobile Roomster care poate fi vazut deja pe soselele noastre arata ca romanilor le place acest tip de vehicul si ca pot renunta la conservatorismul specific – mai exact la o caroserie tip berlina – pentru un model de nisa.

Caroserie
+ Calitate, accesibilitate,spatiu
Design atipic, forma geamuri fata, usi fata cu deschidere foarte larga in partea de sus

Habitaclu
+ Aparatura de bord amplasata ergonomic, calitatea materialelor folosite, posibilitati multiple de configurare a scaunelor spate
Vibratii si zgomote in bord

Confort
+ Suspensie excelenta pe orice fel de suprafata, suficent de ferma dar in acelasi timp confortabila, cotiera foarte bine pozitionata

Motor/Transmisie
+ Motor surprinzator, desi nu pare performant in cifre, in realitate se comporta bine
Avand mersul spre inapoi selectat cu apasare si spre inainte, apar probleme la schimbarea in 1-3-5, la schimbari rapide levierul se lasa in jos

Tinuta de drum
+ Manevrabilitate foarte buna, tinuta drum excelenta

Siguranta
+ ABS+EBD, airbaguri frontale si laterale SRS, sistem Isofix

  Skoda Roomster Scout 1,9l TDI  
  Motor 1,9l TDI  
  Tip 4 cilindri in linie, Diesel  
  Capacitate cilindrica (cmc) 1896  
  Putere maxima (CP/rpm) 105/4000  
  Cuplu maxim (Nm/rpm) 240/1800  
       
  Dimensiuni    
  Lxlxi (mm) 4205/1684/1607  
  Masa proprie (kg) 1260  
  Portbagaj (l) 450/1780  
  Garda la sol (mm)  
       
  Performante    
  Acceleratia 0-100 km/h (s) 11,5  
  Viteza maxima (km/h) 182  
  Consum mediu declarat (l/100 km) 5,4  
  Consum mediu in test (l/100 km) 6,5  
       
  Preturi    
  Pret CIP de la 14 816 euro  
  Pret DDP de la 17 631 euro  
       
  Dealer  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.