“The power to surprise” – acesta este sloganul recent adoptat de Kia in promovarea noilor modele. Nu credeam totusi ca acest Cee’d testat ma va surprinde atat de mult incat sa imi doresc sa am unul… Si totusi a reusit pe deplin!
Daca va intrebati de ce, va raspund printr-o enumerare scurta: intr-un pret nu foarte mic, Cee’d ascunde optiuni, performante si overall quality demne de un model premium. Mai precis, ofera ca tren de rulare ceva rar in clasa: suspensie multilink pe spate, deci intra in clubul celor tari, ca sa zic asa, discuri de frana pe toate rotile si un motor care rupe norma printr-o comportare deosebita pentru caii putere anuntati.
Si cireasa de pe tort vine abia acum: optiuni deosebite, garantie 7 ani (5 ani din bara in bara si 7 pentru cutie si motor), precum si un design super si o realizare excelenta la interior. Tupeu coreean de cea mai buna calitate! Si dupa doua zile cu Kia Cee’d, imi pun o intrebare incredibila chiar si pentru mine, mare fan si proprietar de Opel (super multumit…): “dar daca mi-as lua o Kia, ar fi oare atat de rau?”
Spre mirarea mea, imi raspund tot eu: “imi place, merge bine, arata “beton”, fiabilitatea e ok la Kia, asadar, de ce nu?”. Nu fac reclama (inca) la Kia, dar daca imi iese un pret bun, o iau… 7 ani garantie inseamna 7 ani de liniste, e “made in Europa” deci 0% taxe vamale (se fabrica in cea mai moderna fabrica din Europa – la Zilina, Slovacia) si, in plus, raportul ce dai/cat primesti este cel mai bun la Kia Cee’d.
Da, recunosc, i-am cautat defecte cu lupa si ma dau batut. In afara de o suspensie cam tare (17″ erau rotile) si nazdravana ca zgomot, doar faptul ca e o Kia te poate opri sa nu o iubesti… Daca pe ea scria Ford, Opel sau VW, ne-am fi batut pe masina asta. Si totusi eu am curaj si probabil o voi lua… Altceva de reprosat, semnificativ, nu am gasit: mai ma enerveaza lipsa bandourilor laterale si niste presuri urate la rotile din spate, insa se poate trece peste asta.
Te asezi la volan, pornesti si nu stii daca e diesel sau pe benzina motorul, nu se aude, sau mai precis se simte ca un motor Otto foarte silentios. Trage foarte bine pentru 90 CP si vad de ce, are un cuplu remarcabil pentru un motor de 1,6l, 235 Nm stau la dispozitia soferului pe o plaja larga de turatie.
Dai drumul sistemului audio cu MP3 si navigatie Blaupunkt original de la unitate pana la boxe – urmeaza un regal audio. Iar daca esti meloman inrait, vii cu stickul de memorie si ii bagi 4 Gb de muzica direct in mufa USB standard sau chiar Ipodul, daca ai comandat mufa pentru el… Ce? Opel, Ford, VW si gasca nu dau standard chestii de astea? Asta e, platim mult si pentru marca!
Poate as fi vrut sa am disponibile in lista de optiuni o transmisie cu 6 trepte manuala, pentru acest motor, sau una automata cu 5 rapoarte macar, insa un drum pe autostrada m-a convins ca nu e nevoie – poti merge la 170 km/h in liniste deplina, in treapta a V-a. Franele “de Formula 1” te tin din scurt la nevoie si masina se simte perfect asezata pe drum, in orice situatie…
Luminile din bord sunt destul de dragute, cu o culoare inedita si chiar originala, interesant am gasit si faptul ca displayul superior se poate stinge. Oricum, lookul interior este deosebit de ingrijit iar ergonomia este la inaltime. Puteau exista mai multe spatii de depozitare, torpedoul este refrigerat, cotiera centrala bine pozitionata, totul e acolo unde te astepti sa fie.
Modelul testat, versiunea Dynamic, avea si sistem de navigatie cu DVD, nu m-am jucat la el foarte mult, este sistemul cu display mic de la Blaupunkt, cu siguranta foarte performant insa nu la nivelul celor cu ecran mare (a se vedea Golf V). De remarcat insa pretul modic pentru acest sistem si pentru multe alte optionale, in comparatie cu concurenta.
De exemplu, alegerea culorii e gratis, ESP si clima automata sunt foarte ieftine, la fel si interiorul complet din piele. Modelul din imagine avea un pret de circa 19 000 euro, dar era full options.
Caroserie
+ Calitate, accesibilitate, spatiu, design
– Presuri noroi inestetice, lipsa bandouri laterale protectie
Habitaclu
+ Aparatura de bord amplasata ergonomic, calitatea materialelor folosite, posibilitati multiple de configurare a scaunelor, spatiu interior mare, optiuni deosebite (mufa USB, functie auto pe toate geamurile, navigatie)
– Datorita culorii deschise, elementele interiorului se pot murdari usor (cele din zona inferioara)
Confort
+ Suspensie excelenta, suficent de ferma dar in acelasi timp confortabila, cotiera foarte bine pozitionata
– Reactii dure la trecerea peste denivelari scurte, datorate setarii suspensiei si talonului mic al pneurilor
Motor/Transmisie
+ Motor surprinzator, desi nu pare performant in cifre, in realitate se comporta excelent, silentios si vivace
– –
Tinuta de drum
+ Manevrabilitate foarte buna, tinuta drum excelenta
– –
Siguranta
+ ABS+EBD+ESP+TC, airbaguri frontale si laterale SRS (6), 5 stele EuroNCAP
– –
Download: Manual de utilizare Kia Ceed (romana) Folositi “Save link as”.
Kia Cee’d 1,6l CRDi TX Dynamic | ||||
Motor | 1,6l 16V CRDi | |||
Tip | 4 cilindri in linie, Diesel | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1582 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 90/4000 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 235/1750-2500 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4235/1790/1480 | |||
Masa proprie (kg) | 1367-1468 | |||
Portbagaj (l) | 340/1300 | |||
Garda la sol (mm) | 150 | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | n.a. | |||
Viteza maxima (km/h) | 172 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 4,7 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 6,8 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | 16 097 euro | |||
Pret DDP | 19 155 euro | |||
Dealer | Mit Motors International |
Am o micuta de cee`d 1.4 Best SW pe benzina are 109cp usb, oglinzi electrice, directie electrica (fara furtune cu ulei si alte chestii), mp3 comenzi pe volan …etc (pt cei care au stiu ce vreau sa zic :D) in fine, vreau sa zic ca sunt mandeu de ea si mege beton, n-am avut nici o problema cu ea de un an de cand am luat-o (12.600 euro cu TVA) am in jur de 10.000 de km si mai ales m-a ajutat sa mai cunosc persoane si din alte parti ale tarii binenteles cu ajutorul clubului, pt ce-i care nu au sugerez prima data sa incercati si pe urma comentati 🙂
Pentru cei ce nu au: cumparati-va!
Pentru cei ce au: Bucurativa de ea!!!
O am din 21.11.2007, am schimbat doar radio-cd-ul(marca siemns)pe garantie, ca se defectase, in rest TOTUL e ok!Nu am ce sa le reprosez celor de la KIA, au dat lovitura cu acest model si spre surprinderea mea nu e preferata numai de tineri. O super masina, nu ve-te regreta, ca a-ti cumparat-o, daca ar fi sa am iar 12 000 e, tot ceed mi-as cumpara…raport calitate/pret/dotri EXCELENT!!!
Sincer la ce pret are si ce dotari are din standard rupe gura la multe masini de “marca”. Eu am facut drv test cu Diesel de 90 si de 115 si am ales 115.PS: nu va luati dupa cei din clubkia.ro, majoritatea sunt incepatori sau nu citesc manualul de utilizare. Este o masina f misto o sa faca golful si multe masini, oricum nici cele consacrate nu sunt perfecte asa k platesti doar marca.
Sincer la ce pret are si ce dotari are din standard rupe gura la multe masini de “marca”. Eu am facut drv test cu Diesel de 90 si de 115 si am ales 115.PS: nu va luati dupa cei din clubkia.ro, majoritatea sunt incepatori sau nu citesc manualul de utilizare. Este o masina f misto o sa faca golful si multe masini, oricum nici cele consacrate nu sunt perfecte asa k platesti doar marca.
Pentru cei cu nelamuriri in privinta modelelor kia (ceed) puteti intra pe http://www.clubkia.ro, acolo veti gasi toate datele necesre: generalitati/probleme/tuning/cum sa…/rodaj si multe altele
Nu consider mesajul meu ca fiind o reclama adusa acestui club, ci doar o modalitate de informare cu pareri la “rece”.
e adevarata problmea cu directia??? si faptul ca suspensia scoate sunete ciudate????si ca faimoasa garantie de 7ani/150k km doar la motor,5ani parte electrica si 2ani pt restu(adica directie,suspensii,etc)
salut baieti
am comandat un ceed best / 1.4 – 109, pe 9 ian. 🙂 sper sa vina la sfarsitul lunii martie, inceputul lunii aprilie, in conditiile in care
comenzile delerilor catre fabrica se fac pe 25 ale fiecarei luni.
am ales culoarea pewter beige
Salut posed si eu o Kia ceed de 1.6 cu 115 Cp si doresc sa corespondez cu posesori de aceeasi masina …. Va multumesc mult de tot
Am uitat sa va mai scriu ceva . Intrati pe youtube.com si dati la search “kia ceed tuning”,sa vedeti cum arata o kia tunata.
cea mai buna alegere e KIA Ceed 1,6 CRDI de 115 cp. Cea mai dotata ajunge la 17000 euro.Chiar merita.E masina anului in Romania si e pe 3 in Europa.E cea mai buna oferta mai ales ca are si atata garantie de ne gasit la nici o alta masina din clasa ei.Singura care am gasit-o si cred ca se poate pune cu Ceed este Corsa de 1,7 CDTI de 125cp la 16250 euro.Daca vreti sa va convingeti intrati pe opel.ro si vedeti.
Am o intrebare pentru cel care a pus aceasta carte tehnica de Cee`d,dupa parerea lui folosirea unui ulei 5W40 care nu se gaseste recomandat de producator ci 5W30 dar sunt in regula caracteristicile,este in termenul garantiei sau trebuie folosit exact ulei-ul dat de fabricant????astept un raspuns.
90 CP de la benzina nu sunt la fel ca 90 CP de la diesel pentru ca difera cuplul.
Eu am fost sà vàd o kia 1.6 crdi 115 cai ..SW , geamuri-oglinzi electrice si se, retrag electric, climà automatà bi-zone, rotzi 225, 45 17, geamuri fumurii, si tot tacìmul in afarà de navigator,senzori parcare si piele…care m-ii s-au pàrut inutile…20.000 € …iar cu anumite scutiri de care beneficiez iese la 16.500 € iar aici tre sà mai adaug 6.000 € pt acceleratie, frìnà la mìnà si ambreaj motorizat.
Acum partea a 2 a….am gàsit un Opel Zafira OPC 2000 benzinà, 270 cai, scaune recaro originale pt Opel Zafira jum piele jum stofà, geamuri +oglinzi+trapà electrice, instalatie gaz, geamuri fumurii, roti pe 17…masina aratà ca o bijuterie, e din 2002…mà costà 12.000 din care la fel scad aproape 4000€ si adaug iar ca in cazul de la Kia 6.000 pt comenzile respective.
Acum…và intreb…voi ce ati face ìn locul meu , ce ati alege ?
Astept opinii si sugestii.
Am una de 1.6 diesel, cu 115Cp
Pretu de baza, cu TVA, e 14.500E (are ABS+EBD, EPS, 6 airbaguri, discuri frana toate 4 rotile, A/C, radio-CD Blaupunkt cu 6 boxe si comenzi pe volan, cotiera, geamuri electrice fata+oglinzi electrice si incalzite, etc)
Are putere motoru, iar dupa cca 2000Km consuma 6.8l/100km in oras (si stau in buc) si 5.1/100 km afara (+- in fct de viteza)
La ce are CEED de baza pe ea, la VW ajungeam sa dau cam 18-19.000E. Nu mai vreau sa platesc marca.
Garantia de 7 ani e data in limita a 150.000 km (aici s-au stricat, poti sa-i faci in 4-5 ani)
A fost testata si La Euro Ncap… 5 stele (34 de puncte)
Am facut drive test cu motorul diesel de 90 CP si sunt foarte multumit, este mai iute decat cel de 1,4 109 CP pe benzina. Consumul nu pare a fi cel din cartea tehnica, dar sa tinem cont ca am mers pe un traseu foarte aglomerat. As vrea sa cumpar una dar nu-mi place timpul de asteptare, adica trei luni.
Am facut drive test cu ea. merita, ai senzatia ca esti intr-o masina mult mai mare decat o vezi de la exterior. Merita, de altfel, am facut deja comanda de una EX pe benzina.
pai m-am dat cu golf 5 si cei 105cp mi s-au parut cam insuficienti. cum poa sa fie kia mai aspra la doar 90cp. au cam aceeasi masa.
sint versiuni de corsa (mult mai usoara) cu motorizare 1.3cdti la 90cp.
golfu 5 e la limita, de aia spun ca teoretic kia asta la aceeasi masa avand numai 90cp n-are cum sa impresioneze. e drept nu am incercat-o.
Lou, incearca una in mers, sa vedem ce parere ai, are 250 Nm cuplu si doar 5 trepte. Este absolut OK.
motorul e prea mic pt o astfel de masina. macar 20cp in plus ar fi de dorit. pt 6 viteze 90cp e ridicol. in rest ar fi de discutat doar designul care nu e cine stie ce.
Bogdane, poti sa vinzi Golful ca am dat avansul la Kia Ceed.
Opiniile nu deranjeaza pe nimeni, dar vezi ca avea si navigatie, si piele si o gramada de chestii. Trapa si xenon nu mai sunt de mult etaloane pentru o definire full options.
modelul testet de voi era full option?? stiti ce inseamna full option?? unde e trapa, navigatia, xenonul.
19.000 de euro pentru o masina de 90 de cai? si pentru o KIA? cine e KIA pe piata?? hai sa fim seriosi!!
GARANTIE 7 ANI, TEHNICI DE MARKETING CARE PRIND BINE LA NOI SI IN EUROPA DE EST. MASINA ESTE FACUTA IN SLOVACIA. DE CE AUDI DA GARANTIE 2 ANI FARA LIMITA DE KM SI ASTIA DAU 7 ANI??? REVENITI-VA OAMENI BUNI!!
DACA AM DERANJAT PE CINEVA, MIIIII DE SCUZE,,,,,MULTA BAFTA
Ma refeream la design ul partii din fata ma,nu la performante.Inca n-am testat-o.da se dau 7 ani garantie dar la ce limita de kilometri?100000?150000?Nu as crede ca dau 7 ani fara limita de km.Oricum asta depinde si cat mergi cu ea.Altele de fiabilitate nu zic.Ramane de vazut,nu prea cunosc marca KIA
O masina de nota 10, atat pentru familie, cat si pentru business, chiar ma gandesc pe viitor sa o achizitionez, este fiabila motorul e foarte bun din cate am reusit, iar calitatea interioara si finisarile sunt peste masura, sincer nu ma asteptam la asa ceva de la Kia.
pt nexam: te-ai urcat in ambele masini?? ai facut drive test cu ambele? eu da….si am ales kia 🙂
pt nexam: te-ai urcat in ambele masini?? ai facut drive test cu ambele? eu da….si am ales kia 🙂
daca ii scoti sigla KIA de pe grila radiatorului ramane…Toyota Corolla…aproape trasa la indigo
Adica lasi G-ul ala supertunat pentru kia? Ori ai inebunit ori e prea misto cedul asta. CHiar sunt curios ce faci.
Daca Robert isi ia Kia Ceed, imi vand Golful V si imi iau si eu… Te rog sa scrii aici daca o cumperi sau nu, am auzit ca estri foarte priceput la masini si sa mor de nu imi iau ca sigur merita
Intra pe http://www.clubkia.ro pentru discutii si informatii despre cee`d
Se merita sau nu fata de concurenta din clasa compacta? Astept pareri. Multumesc!