Am reusit sa descopar noul Avensis, in varianta Wagon, la o buna bucata de vreme de la lansarea oficiala, pentru mine ramanand la fel de proaspat ca in prima zi in care am vazut pozele pe internet. Era o schimbare de design asteptata, vechiul model suferind din cauza look-ului fad, in ciuda unor alte calitati evidente, ca fiabilitatea recunoscuta si performantele superioare.
Japonezii au realizat insa rapid ca masinile nu se vand doar daca sunt fiabile si practice – mai e nevoie si de un anumit stil de design. Si, evident, s-au adaptat din mers. Ultimul Avensis arata ca se poate si inca foarte bine…
Se adapteaza excelent la ultimele tendinte, adoptand si semnalizatoarele integrate in retrovizoare, un eleron voluminos, precum si alte elemente menite sa imbunatateasca aerodinamica. Interiorul e fin si stilat, in acord cu exteriorul. Din pacate, fata de precedesorul sau, asamblarea bordului in partea superioara este destul de nefericita si nici materialele nu par a fi mai bune, acestea fiind insa singurele aspecte negative pe care le-am intalnit in timpul testului.
Poate as putea trece la acest capitol si dinamica, cel putin in accelerarea pana la 100 de km/h se misca destul de greoi fata de concurenta. Impresioneaza insa insonorizarea, foarte performanta pentru un motor diesel, precum si confortul oferit de scaune. De fapt Avensis Wagon lasa clar o impresie de robustete si siguranta, de la primul contact, iar senzatia se pastreaza pe tot parcursul testului.
Consumul de combustibil s-a mentinut constant, in jur de 8l pentru 100 de km parcursi, in traseu mixt, predominant urban. Cu cumpatare, se poate spera la un 6,5l, dar cu ceva atentie se poata merge mai jos de atata, mai ales ca masina atentioneaza asupra momentelor optime de schimbare a vitezelor, prin intermediul unor sageti afisate pe bord.
Postul de conducere este foarte elegant, cu toate comenzile plasate corect si ergonomic, chiar pare simplu datorita atentiei pentru aspectul practic, in detrimentul incarcarii inutile cu butoane si brizbrizuri. Avensis are un spirit cald, te simti bine imediat ce te urci la bord, sunt putine masinile care pot oferi o astfel de senzatie.
De obicei, la primul contact cu un interior al unui automobil, esti tentat sa gasesti imediat lucrurile care nu iti plac – nu e cazul la Avensis. Imediat constati ca totul e ok, pornesti si pleci. Nu mai ai cheie, doar un buton Start/Stop, frana de mana a devenit o simpla clapeta in dreapta bordului, asadar adio bravuri cu frana de mana.
Motorul se aude mai greu, desi e diesel, iar datorita cutiei de viteze cu 6 rapoarte nici la viteze mari nu e zgomotos. Finetea aerodinamica se dovedeste a fi la inaltime, zgomotele la vant se simt doar la peste 170 km/h si nici atunci foarte deranjant. Avensis isi demonstreaza, fara a epata, calitatile de masina de familie, fiabila, sigura si… remarcabila.
Pretul nu este atat de mare, insa isi arata putin coltii si datorita pedigree-ului. Sa nu uitam, totusi, ca Toyota domina de ani buni topurile fiabilitatii din intreaga lume, ca atare se justifica pe deplin pretul. Platesti mai mult, primesti mai mult!
+ Ergonomie, look, aerodinamica, zgomot interior
– Motor micut pentru clasa masinii, finisari bord perfectibile
![]() |
Toyota Avensis 2,0l D-4D | |||
Motor | 2,0l | |||
Tip | 4 cilindri in linie, diesel | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1998 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 126/3600 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 310/1800-2400 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4765/1810/1480 | |||
Masa proprie (kg) | – | |||
Portbagaj (l) | 543 | |||
Garda la sol (mm) | – | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 10,0 | |||
Viteza maxima (km/h) | 200 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 5,2 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 8,0 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | – | |||
Pret DDP | 24 340 euro | |||
Dealer |