Mitsubishi L200 2,5l DI-D

Prima impresie pe care o ai cand te intalnesti cu un L200 e urmata imediat de o exclamatie: wow! Arata excelent. Poate ca e putin mai nepractic decat pick-upul clasic, ale carui forme “patratoase” ascund o buna capacitate de incarcare si emana o robustete tipica. Aici avem de a face cu altceva.

Aspectul masiv a disparut in favoarea unor linii aerodinamice si suple ce modifica radical perceptia obisnuita. Si totusi e un pick-up veritabil, cu un look impresionant, demn de “camilele” din filmul Razboiul Stelelor.

Echipat si cu unele accesorii mai neobisnuite, cum ar fi cele 4 proiectoare de deasupra, L200 isi castiga imediat respectul cuvenit in trafic. Masiv si in acelasi timp spartan de bine desenat, atrage privirile fara nici o jena. Si merge bine.

Poate ca tremuratul manetei de viteza si al celei de comutare in modurile 4×4 nu sunt tocmai in ton cu look-ul extravagant, insa ceva trebuia sa ne aminteasca si faptul ca suntem intr-o masina de munca.

Uiti imediat acest gand atunci cand descoperi ca are climatizare automata, busola digitala cu altimetru, sistem audio decent si inca alte cateva functii interesante. Hmm, as munci toata ziua intr-o masina ca asta…

Mai ales ca totul se vede altfel de sus. Fie ca esti pe autostrada, intr-o balastiera sau pe camp, ori cari materialele cu tine la un releu din varful muntelui, L200 iti arata ca nu seamana cu o camila degeaba. E rezistent, cara mult (o tona), confortabil si capabil. Cine vrea mai mult?

Motorul e destul de silentios cand opereaza la temperatura normala iar L200 se mentine surprinzator de agil in ciuda masei destul de mari, atat in accelerare cat si in timpul reprizelor.

Cu 2,5 l capacitate cilindrica, cuplu mare si putere semnificativa, propulsorul se bucura de un standard al emisiilor Euro 4, precum si de un consum destul de mic raportat la ce stie sa faca.

Din pacate nu am putut sa verificam capabilitatile in teren foarte dificil, de remarcat ar fi doar faptul ca indiferent cat de accidentat a fost terenul in care am intrat cu L200, nu am avut nevoie sa comutam in modul 4×4, ca sa nu mai spunem de celelalte moduri disponibile.

4×2 si pneurile speciale de off-road au fost suficiente argumente pentru a nu fi necesar mai mult. Poate in noroi sau zapada de 1m esti nevoit sa “dai pe greu”, cum se zice, altfel nu cred ca ai de ce.

Oricum, de dragul tehnologiei, merita mentionat ca poti comuta din 4×2 in 4×4 la viteze de pana la 100 km/h, iar cand trebuie, diferentialul spate poate fi blocat pentru a asigura cuplu maxim pentru fiecare roata.

Iti trebuie abilitati reale la parcare, dimensiunile sunt destul de impresionante, insa odata ce esti obisnuit cu gabaritul senzatia neplacuta ca nu vei gasi loc suficient dispare.

Proiectoarele montate pe o bara cromata impresioneaza pe oricine si circuli relaxat, toti se feresc sa te supere, caci rotile BF Goodrich arata destul de amenintator…

Cu cine se bate? Cu Toyota Hilux, Mazda BT-50, Nissan Navara, Ford Ranger, Isuzu D- Max si cine mai are curaj sa se puna cu L200. E greu de spus cine castiga. Pentru munca adevarata as lua un BT-50, pentru sosea e doar Navara, pentru fiabilitate Hilux. L200 e pentru cei care vor din toate, pur si simplu le are.

+ Consum, pret, performante motor, sunet, garda la sol
– Capacitate de incarcare, vibratii neplacute ale manetei de viteze si ale celei de transfer

  Mitsubishi L200 2,5l DI-D  
  Motor 2,5l 16V  
  Tip 4 cilindri in linie, diesel  
  Capacitate cilindrica (cmc) 2477  
  Putere maxima (CP/rpm) 136/4000  
  Cuplu maxim (Nm/rpm) 314/2000  
       
  Dimensiuni    
  Lxlxi (mm) 5000/1750/1775  
  Masa proprie (kg) 1180  
  Portbagaj (l) 700  
  Garda la sol (mm) 274  
       
  Performante    
  Acceleratia 0-100 km/h (s) 14,6  
  Viteza maxima (km/h) 167  
  Consum mediu declarat (l/100 km) 8,6  
  Consum mediu in test (l/100 km) 10,1  
       
  Preturi    
  Pret CIP 25 352 euro  
  Pret DDP  
       
  Dealer  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.