Toyota Aygo 1,0l VVT-i

Un automobil care arata chiar bine, Aygo este fratior cu Citroen C1 si Peugeot 107, ramanand totodata una dintre cele mai bune oferte pentru oras. Compact dar spatios, puternic si economic, Aygo imbina armonios calitati diverse intr-un city-car aproape perfect.

Designul este izbitor si reusit, ajutand la ignorarea unui interior mai spartan si mai ales a turometrului, care, desi amplasat ingenios, te enerveaza cu tremuratul sau continuu. Singurul defect cu adevarat vizibil si palpabil al modelului Aygo 1,0l mi s-a parut acest tremurat al caroseriei, care nu poate fi trecut cu vederea, fiind foarte prezent la mersul in gol al motorului, si chiar enervant daca una din usi este deschisa.

Vivace si economic, motorul cu trei cilindrii vibreaza indeajuns pentru a fi considerat neplacut de cei pretentiosi, dar acest lucru nu se simte in mers. Repet, pare a fi singurul inconvenient al acestei masini, daca respectam clasa din care face parte.

Spatiul interior este bine organizat si senzatia de spatiu primeaza, in ciuda austeritatii tipice masinilor mici. Portbagajul este simbolic, dar pentru destinatia urbana a masinii, nu credem ca este o problema reala, nevoia de spatiu putand fi suplimentata prin rabatarea banchetei spate.

Din ratiuni de economie insonorizarea nu este extraordinara dar confortul nu este afectat, prima impresie fiind aceea a unui motor zgomotos, insa dupa acomodarea cu masina senzatia dispare. Contribuie din plin suspensia excelenta pentru un astfel de automobil, confortabila la denivelari dar atent studiata pentru a mentine o tinuta de drum corespunzatoare, chiar si la viteze relativ mari.

Dotarile de serie si optionale sunt corepunzatoare exigentelor moderne si includ aer conditionat manual, geamuri termoizolante, sistem de franare servoasistat cu ABS si EBD, airbaguri frontale si laterale, servodirectie electrica, inchidere centralizata cu telecomanda, geamuri fata actionate electric, coloana volanului reglabila pe inaltime.

Excelent comportamentul in trafic aglomerat, dimensiunile reduse si motorul vivace VVT-i (Variable Valve Timing – adica ajustare variabila a deschiderii supapelor) fiind direct responsabile, in conditiile unui consum minim de combustibil: circa 5,3l la suta media.

Desi predomina plasticul ieftin, interiorul este bine finisat si asamblat, asa cum ii sta bine unei masini Toyota, totusi se simte austeritatea in toate detaliile. Dar e foarte placut odata ce te obisnuiesti… Sistemul audio cu CD merge bine, desi are doar doua difuzoare, per total ambianta interioara fiind placuta.

Mai merita mentionate barele de ranforsare din usi, dovada a conceptiei avansate a automobilului, cu grija pentru ocupantii tuturor locurilor in caz de impact lateral, centurile de siguranta cu pretensionare si structura special gandita a caroseriei pentru a absorbi socurile.

Un neajuns poate fi considerat pretul, care se situeaza la un nivel destul de ridicat, intrand putin pe teritoriul unor modele de clasa mica. Vanzarile foarte bune demonstreaza ca “cine stie cunoaste si nu se uita la bani” dar mai arata un lucru: imaginea inseamna mult pe piata auto. Desi modele identice, Aygo, C1 si 107 au volume de vanzari destul de diferite, surprinzator dar relevant: marca vinde masina si nu invers!

Caroserie
+ Design reusit si dinamic, calitatea asamblarii, aerodinamica buna, un singur stergator de parbriz
– Portbagaj simbolic

Habitaclu
+ Ergonomia comenzilor, dotari optionale oferite, spatii depozitare, culori placute
– Calitatea asamblarii unor elemente de plastic din interior, turometrul vibreaza neplacut

Confort
+ Confort foarte bun la rulare, indiferent de teren
– –

Motor/Transmisie
+ Motor si transmisie cu 5 trepte corecte, performante ok
– Vibratii la mersul in gol destul de neplacute

Tinuta de drum
+ Comportament rutier foarte bun pentru clasa mica
– –

Siguranta
+ Pachet de siguranta excelent
– –

 Toyota Aygo 1,0l VVT-i 
 Motor1,0l VVT-i 12V 
 Tip3 cilindri in linie 12V 
 Capacitate cilindrica (cmc)998 
 Putere maxima (CP/rpm)68/6000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)93/3600 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)3405/1615/1465 
 Masa proprie (kg)790 
 Portbagaj (l)139 
 Garda la sol (mm)121 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)14,2 
 Viteza maxima (km/h)157 
 Consum mediu declarat (l/100 km)4,6 
 Consum mediu in test (l/100 km)5,3 
    
 Preturi  
 Pret CIP9 150 euro 
 Pret DDP10 978 euro 
    
 Dealer 

No Responses

  1. Vicut says:

    Mitul volkswagen s-a dus a venit randul japonezilor,eu am un suzuki swift din 2003 si nu-mi vine a crede pe ce am pus mana,am 74000 km cu el si nu i-am facut nimic,apa,paie si bataie,reviziile la hunday constanta!Sant foarte multumit.

  2. Al3x says:

    Asha e Liviule … eu am yaris dar la fel de VIS este. Consum 3 mediu, iar maxim , iarna, 5, no problem la 70.000 de “kile” asha k `geaba mercedes sau made in germany…Japan rulz!!!

  3. Liviu says:

    Esti masina vietii mele, ce mertan, ce bmw?

  4. asta_e_realitatea_din _pacate says:

    -normal ca marca vinde masina , daor nu o sa vezi vreun “puradel” mancatias cu un pejo sau citroen , o sa-l vezi intr-un mertan mancatias ….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.