Cea mai recenta creatie de la SEAT – noul Leon – imbina armonios imaginea sportiva a unui coupé uimitor cu caracterul practic al unui automobil in cinci usi, dand viata cuvintelor lui Walter de’Silva: “Proiectat pentru a trezi emotii”, pe care le foloseste pentru a defini conceptul de stil pentru noua generatie de produse SEAT.
Conceptul Salsa a devenit realitate prin noul SEAT Leon. Proiectata de catre Walter de’Silva si echipa sa de la Centrul Tehnic din Martorell, caroseria noului automobil SEAT Leon iradiaza o nuanta de eleganta sportiva.
Stilul expresiv al farurilor si liniile seducatoare ale capotei, cu o grila larga a radiatorului in partea frontala, se imbina armonios cu aripile fata. Acestea reprezinta punctul de plecare pentru Linia Dinamica – elementul central si distinctiv al noului design SEAT – care coboara de-a lungul portierelor masinii spre rotile din spate.
Esenta sportiva a noulului Leon este accentuata de aspectul coupé conferit de unghiul de inclinare foarte abrupt al parbrizului si de linia plafonului, care se curbeaza in jos catre sectiunea posterioara. Imaginea sportiva este accentuata si de aparenta absenta a manerelor portierelor spate, acestea fiind ascunse privirii in propriile cadre ale portierelor.
Sistemul inovator de stergatoare pentru parbriz cu pozitie de stationare verticala este transformat la Leon intr-un element original de design, conferindu-i un caracter distinctiv.
Ca si la modelele Altea si Toledo, lamele stergatoarelor de parbriz se deplaseaza paralel cu montantii A cu diferenta ca, la noul Leon, acestea raman permanent vizibile.
In ciuda designului dinamic si a formei compacte care caracterizeaza noul Leon, dimensiunile sale s-au marit in comparatie cu modelul precedent. Acesta masoara acum in 4.315 mm in lungime, reprezentand o crestere de 131 mm; latimea sa este de 1.768 mm, reprezentand o crestere de 26 mm; inaltimea a crescut cu 19 mm ajungand la 1.458 mm, iar ampatamentul a fost marit cu 67 mm, ajungand la 2.578 mm.
Ecartamentele fata si spate sunt, de asemenea, mai largi cu 20/23 mm, masurand acum 1.533 mm, respectiv 1.517 mm. Astfel spatiul interior si implicit confortul au fost si ele imbunatatite.
Gama SEAT Leon cuprinde 5 motorizari – 3 pe benzina si 2 pe motorina. Benzina: 2.0 TFSI/185 CP, 2.0 FSI/150 CP si 1.6/ 102 CP. Motorina: 2.0 TDI/140 CP si 1.9 TDI/105 CP.
Am testat noul Leon in versiunea 1.9l TDI, cutie de viteze manuala, cu cinci trepte. Gama noului Leon ofera patru variante de echipare: Reference, Sport, Stylance si Sport-up. Modelul testat era Stylance.
Chiar in varianta de baza – Reference – Leon dispune de un nivel de dotare standard cuprinzator, inclusiv elemente ca ABS si TCS (TCS poate fi dezactivat), airbag-uri frontale pentru sofer si pasager, airbag-uri laterale cu airbag-uri cortina pentru sofer si pasager, jante de 16 inch cu pneuri de 205/55, control al presiunii in pneuri, puncte de ancorare Isofix pentru scaunele de copii pe bancheta din spate, geamuri electrice fata cu funtie one-touch si sistem anti-blocare, oglinzi retrovizoare exterioare reglabile electric si incalzite, in culoarea caroseriei, inchidere centralizata cu telecomanda, aer conditionat semiautomat, radio/CD cu sase difuzoare, scaun sofer reglabil pe inaltime, spatar bancheta spate rabatabila asimetric (1/3-2/3).
Stylance. Acesta versiune a modelului completeaza pachetul de dotari Reference cu caracteristici precum, jante de 16 inch din aliaj usor cu sapte spite, cu pneuri de 205/55, proiectoare ceata, climatronic bi-zona (control separat sofer/pasager), geamuri electrice spate, oglinzi retrovizoare pliabile electric la parcare, volan in piele cu control audio, maneta schimbator de viteze in piele, cruise control, computer de bord, functie “Coming Home” faruri.
Optimizarea performantei dinamice a noului Leon a fost un aspect de o importanta primordiala pentru inginerii de la SEAT, fapt pentru care au optat din nou pentru celebrul Sasiu Agil dezvoltat de Centrul Tehnic de la Martorell.
Integrarea acestuia la noul Leon a necesitat un proces meticulos de reglare pentru a-l rafina si mai mult in comparatie cu versiunea deja existenta la unele dintre modelele marcii.
Suspensia fata independenta cu bare McPherson este aceeasi ca la primul model, dar acum este fixata pe un nou subsasiu din aluminiu, care inlocuieste versiunea cu folie din metal a modelului anterior.
Puntea spate semi-independenta a precedentului model a fost eliminata in favoarea unei punti independente, multilink cu patru brate, care permite manevrarea complet separata a dinamicii longitudinale (confort) fata de dinamica laterala (agilitate). Rezultatul este un standard excelent de confort pe parcursul calatoriei, combinat cu o agilitate de manevrare avansata.
Noul Leon este echipat si cu servodirectie electromecanica si dispune de discuri de frana ventilate in partea frontala si discuri pline in spate.
Sistemul ABS si controlul tractiunii TCS completeaza pachetul sigurantei active, impreuna cu programul electronic de stabilitate ESP. Ultima generatie ESP a evoluat pentru a include sisteme care controleaza puterea de franare si manevrabilitatea vehiculului in situatiile critice.
Protectia pasiva a pasagerilor in noul SEAT Leon este asigurata de cele sase airbag-uri aflate in dotarea standard (airbag frontal si airbag lateral cu airbag cortina pentru sofer si pasager). Optional se pot adauga alte doua air-bag-uri pentru pasagerii din spate.
Toate scaunele sunt dotate in standard cu centuri de siguranta cu prindere in trei puncte, locurile din fata avand aceste sisteme pretensionate si cu limitatoare de forta. La bancheta din spate, locurile exterioare beneficiaza si ele de limitator de forta asupra centurii si sunt prevazute cu puncte de prindere Isofix.
Caroserie
+ Design reusit si dinamic, calitate buna a asamblarii
– Nu are semnalizatoarele integrate in oglinzile retrovizoare, portbagaj mic
Habitaclu
+ Ergonomia comenzilor, materiale de calitate, dotari optionale oferite
– Turometru stil Alfa Romeo, design mai putin spectaculos ca exteriorul
Confort
+ Confort excelent la rulare, indiferent de teren
– –
Motor/Transmisie
+ Motor si transmisie corecte, consum de combustibil redus
– Motorul e zgomotos, in special la mersul in gol dar si la viteza mare
Tinuta de drum
+ Comportament rutier foarte bun la viteze mari
– –
Siguranta
+ Pachet de siguranta foarte bun
– –
Seat Leon 1,9l TDI | ||||
Motor | 1,9l TDI | |||
Tip | 4 cilindri in linie, Diesel | |||
Capacitate cilindrica (cmc) | 1896 | |||
Putere maxima (CP/rpm) | 105/4000 | |||
Cuplu maxim (Nm/rpm) | 250/1900 | |||
Dimensiuni | ||||
Lxlxi (mm) | 4315/1768/1458 | |||
Masa proprie (kg) | – | |||
Portbagaj (l) | 341l | |||
Garda la sol (mm) | – | |||
Performante | ||||
Acceleratia 0-100 km/h (s) | 11,3 | |||
Viteza maxima (km/h) | 185 | |||
Consum mediu declarat (l/100 km) | 5,0 | |||
Consum mediu in test (l/100 km) | 6,9 | |||
Preturi | ||||
Pret CIP | 15 873 euro | |||
Pret DDP | 19 247 euro | |||
Dealer |
Am condus Leonul 1.9 cu clima… Am ramas masca… la cum arata, la cum se misca… Stabilitate si sportivitate chiar si la un diesel…Personal, mor supa designu exterior(cel mai frum hatch de pe piata… parerea mea), la interior nu-mi place k nu am cotiera, Insa sistemul audio rupe( zici ca i`a bagat nuj cate boxe, amplif, subwoofer…asta pana deschiozi haionu si vezi k e portbagaj normal:))) … Directia e f usoara la parcari… Chiar daca ma suisem prima data pe masina, am bagat-o intre ul stalp(coltu stanga spate) si un Jetta al unui var cu precizie de chirurg de avea mai putin de 1 cm intre oglinzi…knd sa plece, m`a rugat sa scot eu leonu k lui ii era frik sa nu isi zgarie masiona, la care am iesit la fel de usor cum am intrat( cu toate k si varu` si prietenu stateau cu inima intre dinti sa nu se atinga masinile intre ele saau leonu de stalp…) un + din partea mea… Acum vreau sa imi iau modelul asta nou, cu facelift, fr 2.0 de 170 de cai… Imi puteti da vreun sfat?, vreo contraindiktie?
am avut un logan 1.6;90cp.de 2 luni am luat un seat leon 2.0tdi;140cp din 2008,adus din olanda.vreau sa zic,ca nu exista grad de comparatie din multe puncte de vedere intre logan si seat.seatul este cu mult peste.
Seat Leon…Am si eu o problema cu el…Am un motor 1.9 TDI Turbina se aude minunat un fluierat ca la masinile de curse dar cand accelerz nu ma duce mai mult de 140 km/h
Am condus si Leonul cu 1,9 tdi de 105 CP si cel de 2,0 tdi de 140 CP . Nici unul nu prinde 220 kmh…..cronometrat , nu pe vitezometru , unde arata mai mult intotdeauna si la orice auto…Cel de 105 CP , ajunge destul de greu la 180 kmh iar cel de 140 CP ajunge destul de repede la 200 kmh , dar apoi incepe plafonarea . Probabil tdi -ul de 2.0 si 170 CP sare de 220 kmh….dar nu am mers cu asa ceva , inca . Dar masina este stabila , si condusul ei este placut ….comparatiile cu loganul , chiar nu isi au sensul . sunt ani lumina intre cele doua modele….Si repet , nu sunt fan nici logan , nici seat…..Ambele Leon-uri nu aveau mai mult de 30k….la bord..
Ca este de 7 ani sau de 15 nu conteaza important este cum a fost intretinuta, cum a fost gondusa, cum a5rata si cum se conduce, a mea este din 2003 si pot pune pariu ca si peste 15 ani va functiona ca astazi daca ramane tot la mine!
am un seat toledo 2 din 2001,masina este si functioneaza foarte bine,de consum nici nu mai vorbesc,sunt foarte multumit,se intretine foarte usor si este foarte rezistenta,are 115000 km la bord si o conduc de pe la 78000,nu stiu cum se comporta wv golf,passat sau altele dar aceasta ma incanta iar cand vad alte modele noi ma gindesc de 2 ori daca sa o vand.motorul de 1896 cu pompa de injectie este cel mai reusit,fara probleme la injectoare.i-am dat pe autostrada soarelui 210 la ora,daca te gandesti ca este o masina de 7 ani
Vand SEAT TOLEDO 1,9 TDI,stare
impecabila,diesel,climatizare,83000km rulati,alarma,culoare gri metalizat,4 usi cu inchide
re automata,acte la zi,carte
service,pret negociabil.
TEL:0256-204429
vand seat noul leon dizel 1.9 50.000km arata super bine pentru cei interesati scrieti aici…
zicea unul pe aici ca un seat nu se duce mai mult la 170(cu indulgenta) motorul de 105 cai!!=)))…prietene cu loganul(ala de 105 cai) un coleg de servici i-a dat 160…si daca seatul merge tras de par cu 170 inseamna ca e cam acelasi drac cu leonul….vai si amar de unii
Va salut.Vreau sa cumpar o masina dar nu ma pot decide intre Seat Leon tfsi 125cp si Vw Golf v tsi 122cp.Oare nu am surprize neplacute cu Leon-ul…
spuneti-mi fa rog ce tip de benzina pot folosi pt.motor 2.0 FSI si daca cineva a avut probleme cu acest tip de motor
vreau si eu sa-mi cumpar o masina. dupa ce am trecut pe la toate show-room`urile si am facut nenumarate drive test`uri am ramas la 2 modele.seat leon si citroen c4 coupe. dar nu ma pot decide nici in ruptul capului ce sa aleg…daca imi dati si voi niste sfaturi sau posesori de leon si c4 sa ma ajute…va rog mult de tot
fratilor eu posed un toledo din 2000 1900tdi 110cv si pot spune ca sunt foarte multumit apropo are deja 190000km
e tare
Salut, am vazut ca sunt pareri destul de bune despre leon si.. chiar i-mi place si mie. Dar cum este in comparatie cu Passatu-ul si aici ma refer la cele din 2000-2001..?(1.9 TDI)
Astept parerile voastre,
Merci mult.
este super tare leon-ul
nicu, pb tine politica adoptata de importatori si dealeri.afara se merge pe ideea vand mult si ieftin iar in carpati, dupa cum toti stim importatorii si dealerii baga mana in buzunarele clientilor pana la cot.in medie in Ro un importator isi pune adaos cam 8-10% iar dealerul cam 3-5%.daca faci calculul acolo iesi ca ecart.bine, nu taoate aceste procente sunt “nete” in sensul ca unele sume sunt costuri indirecte dar care influenteaza pretul final catre retail (PDI, transport, vamuire, taxa de stocare).concluzia : de luat direct de afara.si pe deasupra mai scapi si de ifosele unor dealeri mioritici.bafta!
salut! de ce un leon 1.6 reference NOU e cu 1500 chiar 2000 de euro mai ieftin in Germania decat in Romania ?si ma refer la masini de showroom nu vreo teapa de la particulari…
un test cu seat leon cupra 2L tfsi 240 de cai nu faceti un test?:)robert?
bai baieti eu deabia mi am tras un leon nou 1.9d si sunt f nerabdator sa vad cum merge.am citit toate comenturile voastre si sper sa nu patesc nimic din ce spune unul mai sus ca a ramas in pana si il impingea si…. pt mine sper ca am facut o alegere buna in rest sfatul meu cine isi cumpara un leon puneti va pak ul sport si nu va mai trebue altceva hai noroc
vreau si eu informatii despre un seat leon sport up motor 1.8 TFSI 118 kW 160CP cutie manuala-6 viteze..doresc sa-mi iau unul..daca imi puteti da informatii despre consum,intretinere dar mai ales performante..va rog mult
da serb..am citit tema forumului…mai sus era un vizitator care zicea la fel de o dacie:)//in fine..mie imi place foarte mult aceasta masina(seat leon).chiar daca nu permit sa-mi achizitionez una in momentul de fata..arata super..si la performantze…rupe tot..ziceam de logan pentru ca am un verishor care are o carutza din aia..si mi-o zis exact cum am scris..mergeam cu 100 si zice el..ai da masa ce zboara masina asta cu 100..ce ar fi zis atunci atunci intr-o masina straina pe care la 140 n-o simti cum mere..si de “sistemu audio” care in spate nu se aude da in fata tuna ca dracu..oricum..leonu da clasa la multe modele de masina…cine contesta leonu inseamna ca nu s-o urcat nici macar intr-un logan..seat 4ever
hmm…unii de pe-aici(mai exact ultimii trei vizitatori au probleme serioase de identitate:mai oameni buni, ati citit inainte tema acestui forum?este vorba de seat, nu dacia..d`alea am avut toti, nu le contestam, dar nici chiar asa….mai lipseste unul cu un lastun sa ne spuna cum zboara el de pe intercontinental si face si looping-uri.c`mon!
Io am o DACIA papuc….face toti banii si nu o dau pe nimik…PS .vi-o recomand cu caldura…tuna sistemul audio de il ia draqu…:D:P:)))
eu am un logan 1.4 mpi care zboara cu 100 zici ca mere cu 100=))in plus sistemeu audio in spate nu se aude da n fatza tuna ca dracu..daca vreti sa conduceti incet fara sa vreti recomand tutror acest tip de masi..pardon..bicicleta=))
Io am o DACIA papuc….face toti banii si nu o dau pe nimik…PS .vi-o recomand cu caldura…tuna sistemul audio de il ia draqu…:D:P:)))
alin – adica daca ti-a cazut geamul ..inseamna ca e o masina proasta ?? asta a fost singura ta problema si … in concluzie e o masina proasta ….. cum zici tu omule dar aia se numeste ghinion se intampla si la “Case” mai mari ….
Sa faceti un test cu Seat Cordoba
super masina frate nu am ce zice da nu prinde ea mult da rupe strada chiar si la viteaza aia iar motoru belea
Am avut un seat ibiza 1,4 110cv nou nout l-am luat din it am fost odata in rom si m-am intors inapoi cu geamul de la sofer prins cu banda adeziva ca mi-a cazut in portiera… si cu motorul facut varza era negru de ulei..am avut marele noroc ca eram inca in garantie si nu am platit nimic.Masinile seat sunt frumoase dar nu de incredere si nu recomand nimanui acest LEON..chiar daca sunt motoare vw dar nu le sta bine pe seat.
“masina frumoasa dar foarte scumpa….pacat..(un leon generatia veche motor pe benzina 1.6 echipat full(climatronic, jante 16, radio cd) costa 12.000 DDP, daca punem pe noul leon aceleasi dotari…” pentru bogdan:poate imi zici si mie cum ajungea leon`u I la 12.000e DDP?Poate ai vreun smen la reprezentanta sau cred ca te-ai uitat la pretul CIP :).Nu de alta dar leon`u meu I luat nou in 2006, ultima transa, aproape full, a fost 15.000e?cu restul opiniei tale sunt de acord.bafta!
leon-ul nou ca si tolede sunt varza in comparatie cu cele vechi,in primul rand ca design.parerea mea
pentru “nplunder@yahoo.com”.
coane, chiar ai dat-o in bara la leon de 105 hp, cu viteza maxima!
ma crezi sau nu, eu am alergat-o la 190km/h si mai putea…nu stiu daca chiar 210km/h, dar p`acolo.
crede-ma!iar in ceea ce priveste “erorile” de afisaj, am mari dubii la ceea ce spui, in sensul ca varianta ta sta in picioare(poate) daca ai anvelope de talon diferit de cel mentionat de producator in manual.si poate imi dai si mie o explicatie plauzibila la ce spui, exceptie facand poate protectia “pasiva” sa-i zicem asa.oricum ti se face rau numai cand te uiti pe vitezometru si-l vezi la 190-200!aici poate as fi de acord cu tine.
Leonul? Un A3 cu spirit latin! Si asta nu o zic eu, o spun cei de la reprezentanta, pentru ca da, Seatul are toate piesele si motorizarea VW-Audi. Daca ar fi sa aleg intre un Leon si un Audi A3, as alege fara ezitare Seat Leon. In primul rand este acelasi lucru, doar caroseria difera, si-oh, da!- difera intr-un mod foarte placut! Apropos! pentru cei care se leaga de Seat, sa stiti, ca si eu am avut aceleasi idei preconcepute, pana mi-am luat o Ibiza. Vreau sa va spun ca de 4 ani, masinutza aia, se comporta impecabil, si are doar 64 cp. Ii fac plinul, si uit dup`aia de ea, nu zice nimic o luna (avand in vedere ca o conduc zilnic, in trafic, si pe distante nu tocmai mici). Astea, ca se opreste de nebun, si trebuie impins, sunt doar mituri…Va zic…leonul e visul oricarui sofer, care-si doreste fiabilitate, putere si design futurist! Plus ca tunnizata e de vis!
Pentru “ovistan@pcnet.ro”
Nu are cum sa prinda cu doar 105 CP viteza exagerata de 210 km/h. Cu atat mai putin sa ajunga la maximul dupa bord.
La 105 CP viteaza maxima ar fi 170 km/h (sunt generos cnd spun asta).
Asta este la prima vedere pt k viteaza maxima este datorata multor factori printre care si cuplul maxim, cilindreea etc.
Putini dintre voi stiu ca dupa un anumit timp d rulare fiecare vitezometru (nu la orice autovehicul) are tendinta d a mari viteza afisata fara ca viteza efectiva sa creasca.
si eu vreau sa-mi achizitionez un seat leon nou 1.9 tdi dar as vrea sa stiu parerea voastra legata de consum dar sa fie cat mai aproape de realitate :)si ce alte probleme au mai aparut …va multumesc anticipat
…a! si inca ceva, care poate ii va dezamagi pe multi posesori de opel…my friends, opel nu mai e ce a fost candva..stiu ce spun.in afara de leonul spirit mai am un opel manta, care bate de departe designul noilor opel.cat despre performante, in afara de varianta sport sa zicem la astra, restul e dezamagitor.no offense!ca sa nu mai vb. ca optionalele la un astra nou te doboara la buzunar!
salutare celor ce isi bat tastele p`aci!eu am un leon spirit (deci cel vechi) de cam 1 an (ultimul lot de leon spirit vandut) si pot sa spun ca e super ok.cand l-am luat am avut de optat intre spirit si noul leon, care sincer m-a dezamagit la interior.la design exterior noul leon e cool, insa, sa fim seriosi: masina din exterior ti-o admira alti si tu, cand esti la benzinarie 🙂 asa ca la ora actuala l-am tunat frumushel si finutz cu bare fata/spate si praguri de cupra(originale puse la dealer), toba de cupra si are un chiptuning.urmeaza un filtru sport si la exterior e gata.a iesit chiar bine.
mit 78 designul e SPANIOL si marca la fel IAR MOTORUL e nemtesc
ma oameni,eu am altea,si nu se poate compara cu oltcitul nemtesc sau cu logan,si alte bazaconi,e masina germana,nu spaniola,e facuta la ingolstadt,deci fabrica audi.sunt super performante,si stabile.eu am fsi 150cp,si merge mult peste ce scrie in carte,iam dat 220,pe ceas si real cam 215.Concluzia,opel e ca oltcitul si logan e un ripci de masina,tot dacie ramine.
nu mam supat “mmx” …am gustat gluma…:)…dar pana la urma…mie nu mia dat nimeni nici un sfat…shi se apropie ziua cand o sa am banii…:D
E frumoasa masina dar nu-mi place interiorul deloc din punct de vedere al calitatii materialelor…plastic foarte dur!
“nu te supara frate”! 🙂
mai “damage” cred ca un BMW!
glumesc abia astept sa o schimb 😀
ma io am o dacie 1310 si nimik nu ma face sa o schimb
-am facut un test drive cu 1.9 tdi , soprt -up , xenoane si tot tacamul , BESTIALA masina , interorul e de-a dreptul MORTAL !!!
Am un leon din dec 2.0 tdi stylance ,merita toti baniii !!!
intrebare intrebatoare pt cunoscatori vreau sfat…ce sa aleg intre un astra new,golf v sau noul leon?…,ca ma tot informez…citesc shi iar citesc shi nu am ajuns la o concluzie…mc
tibi eu te cred , nu contest ceea ce spui , am condus Logan si chiar nu se merita , DAR ptr cineva care are un buget limitat la 9000 de euro (parca) nu prea are ce sa`si cumpere (ma refer la modelul diesel ) ,decat un model SH .E o masina foarte ieftina si destul de spatioasa si … atata .Modele precum matiz si alte “chestii” dinastea , mai bine Logan , sau un SH – dar sa`l verifici bine inainte .
stimate ciprian,bine gandit si eu am facut la fel.eu am 1 golf 4 si voiam sa-l dau si sa iau 1 leon.la aceeasi parere am ajuns.chiar merita.rezultatu a fost de exceptie.stii k lumea e tentata sa intoarca capu dupa ceva nou,dar a intors capul si dupa banalul si popularul golf4,dar dupa modificari serioase.asa k bafta multa si spor la treaba.
stimate SGG,tu nu ai auzit k ce e ieftin NU MERITA?!?!ai condus 1 logan?daca da,sa te intreb daca ti-a placut,iar in cazul in care nu l-ai condus iti spun k n-ai pierdut nimic.si in primu rand noi vb de tuningul pt logan,comparativ cu cel al leon-ului.asa k nu eu traiesc pe Marte.fii realist si cinstit cu tine.LOGANU CHIAR NU MERITA.
am un leon modelul vechi.parerea mea ca noul leon nu merita banii.mai bine o tunez pe asta decat sa pun diferentza sa imi iau noul leon
tibi 69-kiw
-cred ca traiesti pe MARTE , cu un leon iti cumper 2 -3 loganuri , asa ca daca omu isi cumpara logan nu`si cumpara ptr ca o considera mai buna decat un logan ci ptr simplul motiv ca e mai ieftin ..
va salut pe toti.1 sfat pt daniel,”patriotul”:cumpara-ti tu logan si vezi ce accesorii d tuning gasesti pt el,si dupa aia cauta pt 1 leon.o sa ai o surpriza la cat de bine o sa arate leon-ul.lasa dracu loganu k nu e masina buna!am condus 1 logan si e de kko…
Eu tocmai am comandat un leon 2.0 FSI care o sa vina in octombrie, dupa ce am optat intre leon si astra gtc facand teste cu ambele masini si avand prieteni si cu astra si cu leon iar concluzia a fost unanima pr leon chiar si din partea celui cu astra gtc. Acum fiecare cu gustrile lui….
buna,am si eu un nou leon,si sunt tare mandru de el..am facut deja 30 mii km si in afara de motorina buna,nimik..nu am bagat..a..si am aprins si 220 cu motorizare de 1900tdi..este chiar super masinuta.oam din septembrie anul trecut a fost printre primele in romania!ma bucur ca am facut o alegere buna!
Bai cur murdar mie mi se pare ca tu esti o javra de puradel imputit care doar vrea sa pacaleasca soferii de unde dracu ai tu emblemele alea de la cite masini le-ai furat ai merita puscaria sa te manance cati va ani buni de zile ca esti o javra imputita!!!
mashinile de la leon sunt mai mult decat frumnoase. consuma putin si va zik eu sigur ca viteza maxima e ceva mai mult e 185 sau cat scrie acolo.dak asha avea 18 ani asta ar fi mashina pe care ash fi avut-o
Bogdane poate tu iti cumperi caruta.Invata naiba sa vorbesti ca eu nu am vorbit urat cu tine.Ignorantule
Frumoasa masina ,consum redus pt diesel. Apropo de disputa pt siguranta :
http://www.euroncap.com
aveti un pdf care rezolva discutia. 4* nu fortat, dar e o problema cu picioarele soferului,care nu apare New Astra cu 5*
Pentru domnul Jianu…..masina a obtinut 4 stele euroncap….zona genunchilor era cu rosu la fel ca si zona picioarelor….rectific(nu 4 stele sigure,,,ci la limita)
http://www.euroncap.com
comercializam embleme auto pt orice marca si model.Oferta pt fericitii posesori ai unui Seat!
Seat a facut progrese importante de la intrarea in grupul VW, practic toata mecanica este nemteasca, si doar designul e spaniol. Sincer se putea face o deosebire mai mare intre modelele actuale ale marcii, si ma refer aici la Altea, Toledo si Leon. Practic, cu mici diferente partea frontala e identica. In rest isi merita fiecare euro
sunt in febra achizitionarii unui seat /rog pe cei cunoscatori sa-mi spuna (cu argumente)optiunea intre un leon spirit si noul leon; nu ma scald in bani, deci orice € conteaza; multumersc anticipat
Pentru domnul care a spus ca masina nu este sigura… Am un Seat Leon … Noul Leon si iti spun eu cum sta treaba .. motorizarea de 2Litri FSI are un singur dezavantaj.. consumul care este aproximativ 9,6 , in rest .. este competitiv cu Bmw,Audi si altele. Iar la capitolul masini germane ca tot zicea cineva … este tehnologie germana cu design si ambianta spaniola dle. Daca nu stiti nu vorbiti.. si la siguranata nu sunt 4 stele domnuleeeeeeee.. Numai tampenii spuneti . Argumente
Unii prefera SEAT!
Iata de ce:
Siguranta maxima (5 stele EuroNCAP)
La Piu Bella Machina del Mondo, Milano 2004
Daca nu iesiti in oras cu sotia fiecaruia nici nu conduceti masina tuturor!
Afirmatia este valabila si pentru doamne sau domnisoare…
Tehnologie germana, riguroasa, imbinata cu rafinamentul latin, spaniol
Motoizarea FSI asigura un rulaj impecabil, de clasa, pe fondul performantelor
Motorizarile TurboDIESEL taie respiratia: 320 Nm si 140 CP, 6 trepte
Avantaje fun-to-drive: suspensie multilink, bluteooth, CD cu mp3, clima 2 zone
Costuri de intretinere reduse
Fiabilitate caracteristica modelelor Audi/VW
Si multe altele…
pt bogdan: daca iti iei opel , ai grija ca sunt cei mai mari cacanari cand vine vorba de garantii. in rest masina e mult mai atragatoare decat leonul.
Am mers cu Leon 1.9TDI din Romania pana in Spania (aprox. 2500 km) si mi-am adus de acolo un Golf 4 1.9 TDI.
Concluzii: desi are doar are 105 CP fata de 110 la golf, Leonul are un sprint formidabil, viteza maxima pe care am atins-o a fost de 210 km/ora la 4000-4500 turatii (mers constant cativa km), cred ca mai mergea pana la 220 cat are la bord. Franta toata am trecut-o cam la 180-190 km/ora (am si doua radare ca martor) si la viteza asta nu prea simti diferenta fata de 140-150, nici ca zgomot nici ca si confort. Masina se aseaza extrem de bine pe sosea si este foarte solida, parerea mea. Singurul minus a fost ca spatele meu a cam simtit cele 20 de ore de stat non-stop :)). Apropo, masina avea 7000 de km cand am plecat din Romania.
In schimb golful l-am luat de acolo la aprox. 200.000 km, i-am facut revizia generala inainte sa vin precum si verificarea tehnica. La drum, este parca un pic mai confortabila ca leonul, dar nu se compara nici pe departe ca si sportivitate. In plus, viteza maxima cu care am venit cu golful, cam 180 km / ora, viteza “de croaziera” cam 150-160, ar fi mers sigur si mai mult, dar deja facea zgomot si se trezea “radarul” de langa mine. Consumuri: Leon – cam 6.9 %, golful cam 7,2%, dar viteza medie a fost mai mare la leon.
pardon era vorba de bogdan nu de alex pt ca el isi cumpara caruta:)
de ce sa leaga tipul de mai sus(alex)astra si nu leonul?asta e parerea ta,asta ti-ai lua tu sau conosti cate ceva despre masini?
Astra gtc!!!
Vreau un sfat.Ce sa aleg intre un seat leon si un opel astra gtc?ms
Loganu e masina de kkt…nu isi merita banii
cu 8000 iau un logan si cu inca 3000 il tuninghez la caroserie si motor
masina sta prost rau la siguranta.. are 4 stele si alea obtinute la limita…in caz de accident frontal iti face praf picioarele pana la sold……PENTRU CEI DE LA TURATII: DE CE NU TRECETI LA SIGURANTA SI NUMARUL DE STELE EURONCAP OBTINUT DE MASINILE CARE LE SUPUNETI LA DRIVE TEST, MERCI
mai asteptam …sa se ieftineasca dupa care o cumparam …intr`un an eu zic ca preturile se mai schimba ….
frumoasa mashina dar cam piperata la pretz. apropo bravo bognad pt remarca ta cu dif de pretz acelashi lucru il vei intalni shi la skoda dif.de 5000 intre tour shi II iar la tour ii pui drumuri grele, xenon, esp,cotiera shi vopsea metalizata
masina frumoasa dar foarte scumpa….pacat..(un leon generatia veche motor pe benzina 1.6 echipat full(climatronic, jante 16, radio cd) costa 12.000 DDP, daca punem pe noul leon aceleasi dotari, ajungem la 18.000…..stiu ca vechiul leon este la sfarsit de generatie dar nu se justifica nicaieri diferenta de 5 mi de euro.
Concluzie: la cat dai pe un leon…mai scazi o mie si iti iei golf V(masina nemteasca)
Misto masina… Viteaza cam lasa de dorit pentru anumiti impatimiti ai vitezei, dar asta e ;).
Vreau sa va spun ca in drum spre bucuresti am vazut un Seat Leon de la reprezentanta inpins de niste oameni.Masina nu era lovita.Cum va explicati asa repede se strica ?
Frumoasa masina pacat ca este asa scumpa(pt mine cel putin)