Noul Land Cruiser V8, modelul de top Toyota, isi va face in curand debutul pe piata europeana. Aceasta a opta generatie pastreaza cele mai importante caracteristici off-road pe care le-au avut si predecesoarele sale, dar aduce in plus mai mult rafinament, comfort si calitatea superioara a sofatului.
Inginerul sef Land Cruiser, Sadayoshi Koyari, explica tema acestei noi generatii dupa cum urmeaza: „De mai mult de 50 de ani exista trei cuvinte cheie care descriu bazele fiecarei generatii de Land Cruiser: putere, durabilitate si siguranta. De aceea, in loc sa optam pentru o schimbare revolutionara, ne-am decis sa ducem mai departe sentimentul increderii in Land Cruiser ca si concept de baza. In primul rand a trebuit sa tinem cont de loialitatea clientilor Land Cruiser oferindu-le un vehicul care sa nu le tradeze increderea”.
Construit pe o platforma complet refacuta, cu design cu accent pe forma, lungimea noului model este de 4950 mm, in timp ce ampatamentul a fost pastrat la 2850 mm. Inaltimea variaza intre 1865 mm si 1910 mm depinzand de suspensie, iar latimea modelului ajunge la 1970 mm.
Noul model Land Cruiser va fi disponibil cu un motor diesel 4,5D-4D V8 nou, combinat cu o noua transmisie automata cu 6 viteze, care dezvolta 650 Nm de la 1600 la 2800 rpm si 286 CP la 3600 rpm. Motorul diesel are un consum de 10,2 l/100km, ceea ce reprezinta o imbunatatire de 4% fata de modelul precedent 4,2 TD L6, bazat pe ciclul combinat european.
Modelul va fi disponibil si cu un motor 4,7 VVT-i V8 pe benzina imbunatatit, combinat cu o transmisie automata cu 5 viteze, care dezvolta 445 Nm la 3400 rpm si 288 cai putere la 5400 rpm. Acest motor pe benzina are un consum de 14,4l/100 km, ceea ce reprezninta o imbunatatire de 12%, bazat pe ciclul combinat european. Ambele motorizari sunt in concordanta cu regulile Euro IV in privinta emisiilor.
Noile tehnologii avansate care fac din Land Cruiser V8 un veritabil vehicul off-road includ:
– Primul sistem „Crowl Control” din lume, disponibil in combinatie cu motorul pe benzina, care controleaza in mod automat motorul si franele pentru a mentine o viteza foarte mica, impiedicand invartirea in gol si blocarea. Soferul nu trebuie decat sa traga de volan cand conduce in situatii extreme.
– Primul sistem din lume „4-Wheel Active Height Control and Adaptative Variable Suspension (4W AHC & AVS), care leaga toate cele 4 suspensii ale rotilor si ofera un nou sistem de control al ratei de elasticitate.
– Primul sistem european „Kinetic Dynamic Suspension” (KDSS), care opereaza activ in barile stabilizatoare din fata si spate bazat pe o pereche de cilindrii de control hidraulici.
– Un nou diferential Torsen LSD.
Noul model va avea o serie de caracteristici avansate pentru siguranta, cum ar fi noul echipament „Multi Terrain Anti-lock Brake System”, controlul pentru stabilitatea vehiculului, distributia electronica a fortei de franare si 14 airbaguri.
Land Cruiser V8 va fi prezentat in Europa la Salonul Auto de la St. Petersburg (Rusia) pe 24 Octombrie. Vanzarile pentru noul model au inceput saptamana aceasta in Japonia, iar in Europa noul Land Cruiser va fi pus in vanzare incepand cu luna decembrie 2007.
Recent Comments