Daca as lasa opiniile sa zboare pe langa titlu, concluzia unanima ar fi probabil ca e un Q7 sau poate Cayenne, dar e doar noul varf de lance Hyundai. Cu o denumire de rezonanta istorica pe continentul american, Veracruz, in Europa se numeste mai simplu: ix55. Am testat imensul model coreean cu scepticismul specific romanului suprasaturat de mega SUV-uri cu pedigree de Mercedes, BMW sau Audi, in cautarea punctelor slabe care sa il indoaie sub povara criticii.
Cum uneori prefer sa o iau de la coada la cap, punctul slab al acestui model e pretul… La peste 40 000 de euro, nu e deloc o jucarie ieftina, ba chiar se invarte pe terenuri inaccesibile altadata fanilor marcii, respectiv in zona de luxury SUV. Si, dupa test, tot consider ca e scump.
Nu pentru ca nu ofera, dimpotriva, masina este un varf, asa cum am mai spus, dar mai avea putin si era dublu decat un Santa Fe, scuturai cardul si se zbarcea cand curgeau banii… Sincer, masina este deosebit de promitatoare, in momentul in care se vor ajusta preturile si vor zburda promotiile sunt convins ca va umple Romania, dar la momentul actual clientii doar se ling pe degete in asteptarea mierii.
Performantele sunt in acord cu concurenta, poate cuplul este usor mai jos, insa pe ansamblu masina se misca la fel ca o racheta. Nu comentez afirmatiile unora care masurau microsecundele in care transmisia automata schimba treptele, fiindca nu e cazul.
Pot doar sa afirm ca in modul automat, la kick-down masina accelereaza mult mai repede decat in modul manual al cutiei de viteze, ceea ce e destul de normal totusi. Motorul diesel are 3l cilindree si o putere remarcabila, de 240 CP oferiti la doar 3800 rpm si un cuplu de camion, in plus insonorizarea este excelenta.
Da, ix55 e rapid si eficace, ba mai mult, in conditiile unui motor mare, puternic, ofera un consum de combustibil foarte decent pentru cat volum si greutate are. Si te simti excelent la bord: spatiu, ergonomie, ambianta de lux si… trecatorii intorc capul cand trece ix55 ca dupa un prosper om de afaceri, deci e de bine si la acest capitol.
In plus, interiorul arata destul de aerisit si in ceea ce priveste comenzile, toate sunt la locul lor, nimic inutil sau pus doar pentru impresie, ordonat si firesc. Poate volanul mi s-a parut cam mare, insa directia este impecabila iar servoasistarea pe masura.
In plus, testul s-a nimerit intr-o zona montana, in timpul si dupa un viscol cumplit, soldat cu numeroase caderi de copaci, din care vreo doi au blocat complet drumul. Cu anvelope de iarna, ix55 s-a descurcat excelent, chiar si in portiuni destul de dificile, cand am ocolit copaci cazuti traversand santul de pe marginea drumului (plin de zapada).
Nu ma asteptam sa nu treaca, dar dupa ce am traversat am realizat ca nu e putin lucru ce a facut masina. Din exterior se vede imediat ca e Hyundai, avand o alura de Santa Fe de dimensiuni mai mari (doar ofera 7 locuri!), cu aceeasi eleganta si finete a liniilor, dar cu elemente de stil mai nuantate.
Concluzia e simpla, daca pretul ar fi usor mai mic, ix55 ar fi absolut remarcabil!
Recent Comments