Impresii scurte de la Paris

Ce mi-a ramas in minte dupa Salonul Auto de la Paris? Ca s-au dus vremurile de altadata. Cand veneai la Salon si nu iti mai ajungea timpul sa savurezi minunile automobilistice prezentate in premiera mondiala, despre care doar auzeai zvonuri si stiri contradictorii.

Acum, internetul ne arata tot dinainte cu o luna. In afara de Lamborghini cu 4 usi, tot ce am vazut la Paris imi era cunoscut, sa nu zic familiar. Despre concepte am mai scris si altadata. Sunt minunate si multi le-ar dori in productie de serie, din pacate constructorii le strica mai mereu cand le fabrica multe si economicul primeaza in fata designului.

Asa ca, in afara de conceptul Citroen GT care mai arata cat de cat ceva, restul… M-am orientat rapid spre masinile de serie pe care, de bine de rau, le putem avea.

De vazut si de cumparat de la francezi, incep cu ei ca sunt gazde, ar fi Citroen C5 sedan sau break, design superb (cred ca Laguna plange in pumni), Renault Megane Coupe e genial si nici cel in 5 usi nu e rau, Peugeot nu m-a atras in mod deosebit desi incearca ceva dar nu e sezonul lor sigur. Atat cu Franta (oricum orasul Paris m-a enervat rau de tot).

Sar la coreeni: de vazut Soul de la Kia, la fel si Ceed hibrid cu CVT e de urmarit, Hyundai prezinta un Coupe dar starul e i20. Micul i20, desi e leit Corsa, cred ca va face furori in Romania – e frumos tare.

Japan stars: Toyota Avensis – un pas inainte, insa din fata e criticabil, regina standului era IQ. Honda Insight e cam Prius, asa ca raman la Accord, ca merita. Suzuki e ok pentru masini micute dar mai are pana in liga mare. Nissan s-a straduit dar se vede mult inrudirea cu Parisul, deci am sarit cu impresiile peste ei.

Germania nu m-a uimit. Imi place Scirroco de la VW, Seat Exeo e struto-camila dar sub haine e A4 curat si pretul va fi sub Passat – deci atentie la el. BMW X1, sa zicem ca merge, Mercedes mi-a placut conceptul lor, cel cu sampania in portbagaj, in rest e cum stiam, lux si performanta. Insignia de la Opel e ceva de bagat in seama, de fapt cred ca 2-3 ani va fi no.1 in clasa. Audi nu mai tin minte ce aveau pe acolo, parca un concept interesant – in rest e bine si la ei.

Traversez un pic hala (pardon, continentul) si… surpriza. La americani, unde Chevrolet Cruz pare mai european ca niciodata – va fi o masina de succes clar. In rest, cu mici exceptii, umplutura. MA Paris? “Nu a fost rau, dar cu siguranta putea fi mult mai bine”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.