Cel mai ecologic motor diesel: test de anduranta

Compania Audi anunta lansarea Maratonului Audi in cadrul caruia va fi testat pentru prima oara cel mai ecologic motor diesel din lume, montat pe automobilul Audi Q7 3.0 TDI, cu sistem de emisii ultra scazute. Maratonul, ce se va desfasura in perioada 15-20 octombrie, acopera o distanta de mai mult de 4.800 de mile, adica peste 7.700 de kilometri, de la New York la Los Angeles.

In perioada 5-20 octombrie, 184 de soferi din toata lumea vor avea ocazia sa experimenteze sportivitatea increzatoare si eficienta extraordinara ale modelelor Audi TDI.

“Noul motor ecologic are un sistem de control al emisiilor de gaze de esapament care reduce oxizii de azot cu pana la 90%, ceea ce inseamna ca motorul respecta regulamentul LEV II BIN 5 din California, cel mai strict standard din lume privind emisiile.

Acesta depaseste deja cerintele pentru standardele Euro 6, care vor intra in vigoare in 2014. Maratonul Audi va demonstra ca aceste norme nu reduc dinamismul motorului ci consumul eficient de combustibil. Pe piata din Romania acest model va fi disponibil in 2009, odata cu lansarea oficiala pe piata din Europa.

Performantele Audi, atat la nivel de sportivitate si design cat si la nivel de inovatie tehnologica vin in intampinarea celor mai exigente nevoi si asteptari ale clientilor nostri”, a declarat Mihai Halmaginau, Director al Marcii Audi in Romania.

Marele tur auto al soselelor va fi realizat la volanul a 23 de automobile din patru game de modele diferite. Astfel, pe langa modelul Audi Q7 3.0 TDI, noul Audi Q5 3.0 TDI va debuta pe soselele largi ale continentului Nord-American. Audi A4, cea mai sportiva berlina din clasa sa, va fi si ea prezenta cu motorul 3.0 TDI.

Automobilul Audi A3 Sportback 2.0 TDI, prevazut cu transmisia inovatoare si foarte eficienta S tronic, va reprezenta o alta atractie a statisticilor de eficienta ale Maratonului Audi.

Eficienta este de baza la drum lung
Ruta Maratonului Audi traverseaza continentul American de la New York pana la Los Angeles, trecand, in timpul celor 13 etape zilnice, prin orase importante -Chicago, Dallas, Las Vegas – si minuni naturale – Muntii Stancosi, Valea Mortii si Marele Canion.

Intreaga ruta are o lungime de peste 4.800 de mile, echivalentul a mai mult de 7.700 de kilometri, combinand in mod realist conducerea in regim urban cu cea in regim extra-urban, pe autostrazi si drumuri de tara. In acest mediu si in aceste conditii, apropiate de utilizarea zilnica, motorul TDI va putea sa-si demonstreze superioritatea fata de oricare alta tehnologie de acest tip.

Debutul motorului TDI cu sistem de emisii ultra scazute
Cu ocazia Maratonului Audi, motorul TDI cu sistem de emisii ultra scazute va fi lansat, prin intermediul unui test de anduranta dur, cu cateva luni inainte de planificata lansare pe piata din SUA si Europa, in 2009.

Prin ultima generatie de motoare TDI, Audi isi reconfirma rolul de deschizator de drumuri in privinta tehnologiilor de eficientizare a consumului de carburant la nivel mondial. Cand Audi a inceput productia de serie a primului motor TDI, acesta a reprezentat in mod clar o inovatie tehnica majora.

TDI a devenit rapid un sinonim pentru puterea de propulsie superioara si eficienta de top si a impus tendintele pentru intreaga industrie a producatorilor de automobile. Inca nu exista un alt sistem de propulsie care sa intreaca motorul TDI din punct de vedere al performantelor ridicate si al consumului real de carburant.

Potential major de a reduce nivelurile de consum pe plan mondial
Motorul TDI cu sistem de emisii ultra scazute poate fi folosit pe plan mondial, chiar si in California si in restul statelor federale care detin, in prezent cele mai stricte standarde privind emisiile. Comparativ cu media motoarelor pe benzina intalnite in mod obinuit in Statele Unite, motorul TDI obtine un avantaj de pana la 40 la suta din punct de vedere al eficientei consumului de carburant.

Parte dintr-o strategie integrata de eficienta
Perfectarea motorului TDI reprezinta doar o parte din strategia integrata pentru tehnologie a companiei Audi, care vizeaza reducerea emisiilor de CO2 si de factori poluanti pentru toate modelele de automobile.

In acelasi timp, Audi se bazeaza pe potentialul extraordinar al motoarelor cu combustie de ultima generatie si pe componentele sistemului sau modular de eficienta: prin intermediul injectiei directe si supra-alimentarii. Motoarele pe benzina TFSI si cele diesel TDI ofera deja un nivel de performanta convingator, cu un consum de combustibil comparativ redus, in timp ce tehnologiile lor inovatoare cladesc o baza solida pentru viitoare reduceri semnificative ale consumului in urmatorii ani.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.