10 ani de BMW X5

Cu o dinamica de neegalat pe sosea si tractiune excelenta pe teren accidentat, BMW X5 se afla de zece ani pe un drum al succesului. In cadrul Salonului Auto de la Detroit NAIAS 1999 BMW prezenta prima generatie si punea bazele unui nou segment – Sports Activity Vehicle (SAV).

La numai 10 ani de la premiera mondiala, peste 845 000 de unitati erau deja vandute. Continuand consecvent dezvoltarea acestui concept, astazi sunt disponibile nu mai putin de trei modele BMW X, cu un al patrulea anuntat a intra in productia de serie in acest an. In acelasi timp BMW X5 a devenit un etalon pentru intreaga clasa de automobile cu tractiune integrala prin dinamica, eficienta, ergonomie, calitate premium si siguranta.

Inca de la inceput s-a remarcat printr-o combinatie de neintalnit la niciun alt automobil. Noul model reusea sa aduca placerea de a conduce, tipica pentru BMW, intr-un segment complet nou. Spatiul generos si tractiunea integrala permanenta erau pentru prima oara alaturate agilitatii specifice unei limuzine BMW.

Caroseria autoportanta si suspensia idependenta il diferentiau clar de automobilele de teren accidentat traditionale. Sistemul de control al stabilitatii DSC (Dynamic Stability Control), diferentialul autoblocant ADB-X (Automatic Differential Brake) si sistemul de control la coborare HDC (Hill Descent Control) au oferit caracteristici dinamice de exceptie atat pe sosea cat si in afara drumurilor asfaltate.

Design-ul a complentat consecvent atributele deosebite ale noului automobil. O alta trasatura importanta a fost pozitia inalta de condus, care oferea soferului acelasi sentiment de suprematie asigurat si de tehnologia din spatele trenului de rulare. Alaturi de acestea, interiorul ergonomic si de calitate aducea un nou standard pentru un automobil cu tractiune integrala.

In toamna anului 2006 a doua generatie a BMW X5 a adus o dezvoltare semnificativa a caracteristicilor modelelor SAV. Cu un confort interior ridicat, sustinut de lux si eleganta, tehnologiile sasiului si trenului de rulare semnificativ imbunatatite si sisteme de asistenta inovative, noul BMW X5 a impus noi standarde fata de competitie.

Produs, asemeni predecesorului, la fabrica din Spartanburg, Statele Unite, este primul BMW care ofera spatiu pentru maxim sapte pasageri.

Tractiunea integrala inteligenta xDrive a fost dezvoltata pentru a oferi mai mult dinamism pe sosea si mai multa tractiune in afara asfaltului. Tractiunea integrala controlata electronic si cuplata la DSC distribuie variabil cuplul intre puntea fata si spate.

Prin succesul noului BMW X5 s-au pus bazele pozitiei BMW ca cel mai de succes producator de automobile premium cu tractiune integrala.Numeroase distinctii pentru design, calitate, siguranta au marit atractivitatea celui mai mare model SAV de la BMW. Printre altele, BMW X5 a primit in 2007 premiul de design “autonis” al revistei germane “auto motor und sport”, Gold Award in cadrul studiului de satisfactie al clientilor J.D. Power pentru America de Nord, precum si o victorie in segment in competitia internationala “auto 1” a grupului “Auto Bild”.

Anul 2008 a inceput cu o noua victorie in segment la sondajul realizat de revista „auto motor si sport“. De asemenea, s-a clasat in topul primelor trei modele in ceea ce priveste valoarea de revanzarea pe piata germana. Astfel, revista germana “Auto Bild” i-a oferit titlul “Wertmeister” atat in 2007, cat si in 2008.

Deja din anul 2000 Institutul American pentru Siguranta Rutiera (IIHS) a declarat prima generatie de BMW X5 ca fiind cel mai sigur automobil dintr-un crash-test efectuat de institut. In anul 2003 primea 5 stele din partea Euro-NCAP. Actualul model BMW X5 a primit din parte IIHS atat in 2007 cat si in 2008 “Top Safety Pick Award” pentru comportament excelent in cadrul unui crash-test.

Si in domeniul eficientei BMW X5 ocupa o pozitie de top. Versiunea 2009 vine cu motorizari de sase si opt cilindri pe benzina, precum si motorizari diesel de sase cilindri care, in combinatie cu BMW EfficientDynamics, asigura un raport excelent intre performantele dinamice, emisii si consum. Aceasta este dovada ca strategia de dezvoltare BMW EfficientDynamics poate avea un impact semnificativ si pentru gama modelelor X.

Toate versiunile de motorizari au cunoscut imbunatatiri semnificative. De exemplu, actualul xDrive48i inregistreaza un consum in ciclul mixt conform testelor UE de 12,1 litri la 100 km, cu 13% mai bun si cu 70 cp mai puternic decat versiunea BMW X5 4.4i din 2000.

BMW X5 xDrive30d a crescut puterea cu 51CP si ofera un consum cu 15% mai scazut la 8,2 litri pe 100 km. Aceste valori devin si mai impresionante raportate la cresterea de spatiu si confort pe care le ofera noua generatie de BMW X5. Astfel, cu un consum mediu de numai 8,2 litri la 100 km si emisii de CO2 de numai 217 grame pe km, modelul de sapte locuri ofera un nivel de eficienta care rar este atins chiar si de modele din clasa compacta – 1,2 litri pe 100 km, pe pasager sau 31 g pe km, pe pasager.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.