Circuitul suprem de Grand Prix

Pilotul finlandez de Formula 1, Heikki Kovalainen, a lansat marele circuit de curse de viteza sau „Supercircuitul”, incheind astfel primul sau an alaturi de echipa Vodafone McLaren Mercedes si partenerul sau tehnologic ExxonMobil.

Aceasta pista de curse imaginara este o combinatie a celor mai dificile curbe, sicane si linii drepte din circuitele favorite ale lui Heikki din intreaga lume. Pista ofera o privire fascinanta asupra momentelor in care nivelul sau de adrenalina a atins cote maxime in acest sezon, precum si asupra nivelului necesar de performanta a masinii, motorului si a lubrifiantului pentru masini de curse, Mobil 1.

Heikki a conceput un circuit in sensul acelor de ceasornic care contine curbe din gama celor mai provocatoare piste ale sezonului, inclusiv Monza, Silverstone si Spa-Francorchamps, pentru a crea provocarea suprema atat pentru abilitatile pilotului cat si pentru randamentul tehnologic al masinii.

„Intentia mea a fost sa creez o pista care sa fie distractiva si antrenanta dar care sa constituie in acelasi timp o provocare atat pentru pilot cat si pentru masina. Cand Mobil 1 mi-a oferit sansa de a-mi imagina pista fanteziilor mele, m-am gandit la acele momente petrecute in ultimii doi ani in campionatul de Grand Prix unde totul – eu, masina, tehnologia – functioneaza la maxim, ” explica Heikki.

Produsele care contribuie la performanta, precum lubrifiantul auto, joaca un rol important, acestea permitand masinii sa isi atinga potentialul maxim. Ceea ce nu stie insa consumatorul este ca aceeasi tehnologie folosita pentru asigurarea performantei maxime a lubrifiantului pentru circuitele de Grand Prix este folosita si la imbunatatirea lubrifiantilor pentru autoturismele obisnuite.

De fapt, inovatiile de pe pista de curse se regasesc in uleiul pe care il cumparam pentru propriile autoturisme, iar daca patru din zece soferi, cum este cazul in tara natala a lui Heikki, Finlanda, folosesc lubrifiantii Mobil 1, transferul tehnologiei de pe pista de curse pe sosea are un impact urias.

Bruce Crawley, managerul diviziei tehnologice Motorsport al Mobil 1, vorbeste despre cerintele tehnologice cu care s-au confruntat pe pista lui Heikki: „Rolul principal jucat de lubrifiant in cazul masinilor de curse, precum si in cazul autoturismelor obisnuite, este acela de a separa si de a raci piesele aflate in miscare, un rol decisiv daca ne gandim cat de solicitant este Supercircuitul Mobil 1.”

Crawley completeaza: „Acest circuit solicitant presupune schimbari frecvente ale treptelor de viteza si, prin urmare, contactele angrenajului, separate intre ele doar de o pelicula de Mobil Racing Synthetic Gear Oil (ulei de motor sintetic Mobil pentru masinile de curse) care, in mod uimitor, este de optzeci de ori mai subtire decat un fir de par uman – aproximativ 0,5 microni – vor fi supuse la forte extraordinare.

Pistele de curse ne ofera acele provocari in urma carora reusim sa dezvoltam lubrifianti si mai buni pentru sosea.”

In urma clasarii pe locul al saptelea in Campionatul Mondial al Pilotilor de Formula 1 – FIA in 2008 printr-o victorie obtinuta in Ungaria, Heikki spera sa fie si mai puternic in 2009. Heikki este convins ca succesul lor nu va cunoaste bariere, nu trebuie decat ca el impreuna cu echipa de Formula 1 Vodafone McLaren Mercedes si partenerii ei tehnologici, precum ExxonMobil, sa continue sa se dezvolte pentru a respecta reglementarile in vigoare de anul viitor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.