C5 Snow Motion – „Créative Technologie”

Snow Motion, sistemul inteligent anti-derapare, este o premiera mondiala in ceea ce priveste tractiunea si siguranta. Snow Motion a fost dezvoltat pentru ca clientii Citroën sa poata conduce eficient si fara probleme pe drumurile acoperite de zapada lasand sistemul ESP activat, chiar daca aceste conditii se pot intalni doar intr-o anumita perioada a anului.

Unul dintre obiectivele principale a fost de a produce un sistem usor de utilizat, fara costuri aditionale, si care poate fi livrat in versiunile standard de echipare.

Cu tehnologia Snow Motion, soferii incepatori sau experimentati beneficiaza de o siguranta mult mai mare pe drumurile acoperite cu zapada si gheata. Sistemul asigura aderenta optima in orice circumstanta contribuind astfel decisiv la imbunatatirea sigurantei pasagerilor.

Pe perioada de iarna autoturismele trebuie echipate obligatoriu cu pneuri de iarna. In acest fel siguranta si performantele masinii se mentin, chiar si in conditii dificile. Fara pneuri de iarna nici tractiunea 4×4 si nici sistemul Snow Motion nu sunt capabile sa mareasca aderenta longitudinala la accelerare si la franare.

Cum functioneaza sistemul Snow Motion

Vehiculele dotate cu un sistem conventional de control al tractiunii regleaza derapajul rotilor distribuind mai putin cuplu atunci cand detecteaza o aderenta scazuta. In conditii extreme, aceste sisteme nu sunt de fiecare data foarte eficiente.

Snow Motion rezolva aceasta problema datorita unui sistem de control al tractiunii complet nou, care permite modelului C5 sa inainteze eficient si in siguranta pe drumurile acoperite de zapada si gheata.

•Snow Motion functioneaza in trei faze:

Faza 1: Sistemul masoara informatiile venite din partea soferului (acceleratia, unghiul de rotatie al volanului) si analizeaza conditiile din exterior (inclinatia drumului, aderenta, grosimea stratului de zapada).

Faza 2: Informatiile venite in urma actiunilor celui aflat la volan sunt comparate cu realitatea de pe drum si o unitate electronica de control calculeaza setarile recomandate pe care le trimite apoi sistemului de control al motorului si sistemului de franare.

Faza 3: Diferenta intre setarile recomandate si raspunsul autovehiculului este determinata instantaneu, iar ajustarile necesare sunt facute pentru a optimiza comportamentul masinii in functie de actiunile celui aflat la volan si realitatea existenta pe sosea.

•Miscarea vehiculului este impartita in doua faze separate: pornirea si inaintarea.

Pornirea:
Aceasta faza, activa pana la 4 km/h, este caracterizata de folosirea alternativa a celor doua roti motrice. Unde este necesar, aceasta faza se activeaza in functie de grosimea zapezii, aderenta disponibila si forta de accelerare a autovehiculului.

Inaintarea:
Aceasta faza este activata:

– Dupa faza de pornire, cand vehiculul depaseste limita de viteza bazata pe trei parametri: inclinatia drumului, informatiile venite in urma actiunilor celui aflat la volan, aderenta existenta pe drum;

– Sau direct, daca faza de pornire nu a fost activata. In aceasta faza, sistemul selecteaza nivelul optim de functionare bazat pe informatiile venite in urma actiunilor celui aflat la volan si conditiile de aderenta existente pe drum.

•Alte beneficii ale sistemului Snow Motion

Pe carosabil umed sau uscat, Snow Motion distribuie curba de cuplu intre cele doua roti motrice, optimizand astfel nivelul de aderenta pentru o tractiune mai buna.

De exemplu, cand autovehiculul accelereaza pe o linie dreapta si nu subvireaza, sistemul de control al motorului calculeaza viteza recomandata pe baza vitezei rotilor din exterior. Acest lucru duce la evitarea taierii brutale a motorului de catre sistemele clasice de control al tractiunii.

Daca autovehiculul subvireaza, sistemul include gradat viteza rotilor din interior pentru a calcula viteza optima, controland astfel subvirarea prin actiuni specifice ale sistemului de control al motorului.

Sistemul Snow Motion ilustreaza perfect noul slogan Citroën – “Créative Technologie” prin: aderenta sporita in orice conditii, siguranta mult mai mare, datorita faptului ca sistemul ESP ramane activ, facilitatea utilizarii.

De asemenea, acest sistem are un pret atractiv in comparatie cu alte sisteme de control al tractiunii si in comparatie chiar cu SUV-urile cu tractiune integrala la o inclinare rezonabila a drumului. Sistemul Snow Motion ofera performante optime in 95% din situatile dificile prin care trece un sofer obisnuit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.