Incepand cu luna martie 2009, sistemul Start/Stop va fi preluat de Fiat, fiind inclus in dotarile modelului Fiat 500. Tot mai multe marci de autoturisme incorporeaza in noile modele tehnologia Start/Stop dezvoltata de Bosch, deoarece s-a demonstrat ca aceasta duce la scaderea cu pana la 5% a consumului de combustibil si implicit al emisiilor de dioxid de carbon.
Astfel, Bosch va livra catre producatorul italian de autovehicule starterul, sistemul de control al motorului, precum si senzorul pentru acumulator. Bosch produce sistemul Start/Stop din anul 2007, iar pana in acest moment, a livrat peste 500.000 de startere pentru BMW si Mini.
Stefan Asenkerschbaumer, Presedintele Departamentului Bosch „Starter Motors and Generators”, este de parere ca aceasta piata se va dezvolta in mod dinamic in urmatorii ani: „In 2008, 5% dintre autovehiculele noi din Europa erau dotate cu un sistem Start/Stop. In anul 2012 acest nivel va ajunge, dupa calculele noastre, la 50%, iar in cele mai multe cazuri va fi vorba despre tehnologia Bosch.”
Pentru inceput, acest sistem va fi incorporat modelului Fiat 500, alaturi de cutia de viteza automata Dualogic si motorul pe benzina de 1,2 l. In 2009, producatorul italian intentioneaza sa preia aceasta tehnologie si pentru fabricarea altor modele.
Bosch a adaptat durata de viata a starterului la numarul semnificativ de porniri a motorului carora acesta trebuie sa le faca fata. Electromotorul si sistemul mecanic de cuplare asigura pornirea sigura si silentiosa a motorului.
Pentru modelul Fiat 500, Bosch livreaza si unitatea de comanda a motorului, impreuna cu un software care interpreteaza datele necesare preluate de senzori, controland astfel oprirea si pornirea motorului. In plus, senzorul pentru baterie Bosch verifica nivelul actual de incarcare al acumulatorului si transmite mai departe aceasta informatie sistemului de gestionare al energiei.
Despre tehnologia Start/Stop
Sistemele Start/Stop opresc automat motorul atunci cand autovehiculul se afla in stationare, de exemplu la semafor. In momentul in care soferul actioneaza ambreiajul pentru a cupla intr-o treapta de viteza, motorul este repornit automat. Testele comparative efectuate de Bosch au demonstrat faptul ca sistemele Start/Stop reduc consumul de combustibil si implicit emisiile de dioxid de carbon cu pana la 5%, in conditiile Noului Ciclu European de Rulare (NEDC).
Mai mult, la deplasarea in spatiul urban, economia de combustibil ajunge pana la 8%. Sistemele cu starter se bazeaza in mare parte pe componente deja existente, ceea ce presupune o investitie redusa pentru incorporarea lor in noile modele de autoturisme. In plus, spre deosebire de alte tehnologii, ele pot fi utilizate si pentru pornirea la rece a motoarelor Diesel.
Pentru dezvoltarea sistemelor Start/Stop, Bosch utilizeaza experienta acumulata in domenii precum tehnologia starterelor, sistemele electrice de propulsie si gestionarea energiei. Sistemul include, pe langa starter, software-ul de comanda, senzorul pentru acumulator, un senzor pentru arborele cotit si senzorii pedalierului.
Un alternator cu randament ridicat, combinat cu un acumulator rezistent la incarcari-descarcari, permite stationarea prelungita a autovehiculului cu motorul oprit.
In urmatoarele luni, pe langa Fiat 500, vor fi lansate si alte autovehicule de serie care vor dispune de tehnologia Bosch.
Recent Comments