Audi A5 Sportback – in Romania

Audi prezinta un nou model: Audi A5 Sportback. Modelul cu cinci usi, cu partea din spate alungita si cu linii gratioase, reuneste partea cea mai buna a unor genuri diferite de automobile: emotia si eleganta unui coupe, confortul oferit de o limuzina si caracterul practic al unui break. Versiunea Sportback se alatura Coupe-ului si Cabriolet-ului, in calitate de al treilea membru al familiei de modele A5.

A5 Sportback va ajunge la dealerii Audi in septembrie, cu designul sau plin de emotie, caracterul extrem de practic, pentru utilizarea zilnica, si sportiv, precum si motoarele, pe cat de eficiente pe atat de puternice.

Vanzarile au inceput deja, la preturi pornind de la 34.841 euro. Un model ulterior, cu un pret special, care va aparea in 2010, va face din A5 Sportback modelul de baza al seriei de modele A5.

Audi, inventatorul modelului Avant, creeaza tendinte noi pentru design prin intermediul modelului A5 Sportback. Coupe-ul cu cinci usi se defineste prin linii elegante. Are o inaltime mai mica cu 36 de milimetri decat a modelului A4 Limuzina.

Gratie consolei frontale scurte, ampatamentului lung, ecartamentului larg si celor patru usi fara cadru, liniilor zvelte ale geamurilor, acesta este intruchiparea elegantei sportive. Habitaclul este spatios si ofera un confort fara compromisuri pentru toate cele patru scaune.

Capota mare a portbagajului este integrata armonios in portiunea lunga si conica din spatele automobilului, cu montanti C plati. Buza spoilerului ii subliniaza caracterul incarcat de tensiune. Volumul portbagajului, de 480 de litri este aproape cat cel al modelului A4 Avant si poate fi marit pana la 980 de litri daca sunt rabatate scaunele din spate.

Modelul A5 Sportback urmeaza in mod consecvent seria de tehnologiile inovatoare Audi in privinta trenului de rulare. Toate motoarele sunt modele de inalta eficienta, cu injectie directa, TDI pentru rafinatele motorizari diesel, FSI pentru motoarele pe benzina, toate indeplinind cerintele normei antipoluare Euro 5.

Toate modelele sunt echipate cu un sistem care recupereaza energia in timpul franarii si decelerarii si o inmagazineaza temporar in baterie.
Audi ofera initial trei motoare cu benzina si trei motoare TDI, urmand ca pana la jumatatea anului 2010 sa li se alature alte trei unitati.

Motoarele pe benzina, cel de doi litri, TFSI, care dezvolta o putere de 132 kW (180 cp) sau cel de 155 kW (211 cp) si unitatea V6 de 3,2 litri, care dezvolta o putere de 195 kW (265 cp) sunt echipate cu sistemul Audi valvelift care asigura controlul variabil al gradului de ridicare a supapelor. Tehnologia inteligenta imbunatateste performantele, reducand in acelasi timp consumul de carburant.

Motorul 2.0 TDI dezvolta o putere de 125 kW (170 cp) si are un consum mediu de carburant de doar 5,2 litri la 100 km. Acesta este cuplat cu sistemul de start-stop, care sporeste si mai mult eficienta in privinta consumului de carburant in traficul urban. Motorul TDI de 2,7 litri, care dezvolta 140 kW (190 cp), ofera si mai multa putere. Motorul 3.0 TDI, care este dotat si cu un transmisie S tronic, dezvolta o impresionanta putere de 176 kW (240 cp).

Cel mai puternic motor diesel isi transmite puterea sistemului de tractiune integrala permanenta quattro. Optional se poate dota si cu un diferential sport nou creat, care distribuie in mod variabil puterea catre rotile din spate si asigura mai mult dinamism, o conducere placuta si siguranta.

Cele doua modele TDI cu tractiune pe puntea fata, variantele 2.0 TDI si 2.7 TDI si modelul 2.0 TFSI (132 kW / 180 cp) beneficiaza de alta inovatie Audi: programul electronic de stabilitate ESP, cu blocarea electronica a diferentialului din fata, care sporeste agilitatea si previne subvirarea.

Completarea perfecta este reprezentata de sistemul Audi drive select cu directie dinamica, care permite soferului sa modifice dupa cum doreste caracteristica privind viteza de reactie a acceleratiei, punctele de comutare ale sistemului de transmisie S tronic cu sapte trepte de viteza, alaturi de sporirea puterii asigurata de sistemul servodirectiei servotronic, care este oferit ca dotare standard (pornind de la o putere de cel putin 140 kW (190 cp)).

Sistemul este oferit ca pachet modular, avand cel putin una dintre urmatoarele trei optiuni: diferentialul sport, sistemul de control adaptiv al amortizoarelor sau sistemul de directie dinamica, cu functie de amplificare variabila.

No Responses

  1. passat says:

    SUUUUUUUUUUUUUPERBA MASINA ! ! !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.