Astazi, primul Transit Connect, vehicul comercial usor, a iesit de pe linia de asamblare a noii fabrici de productie Ford de la Craiova. “Ne aflam astazi in fata unui alt moment important pentru fabrica din Craiova, ceea ce demonstreaza ca Ford isi pastreaza promisiunea de a transforma aceasta uzina intr-un centru de productie de ultima generatie”, a declarat John Fleming, Presedinte si CEO Ford Europa.
De asemenea, domnul Fleming a confirmat ca cel de-al doilea vehicul ce se va produce la Craiova, dupa Transit Connect, va fi un model de clasa mica. Noul model de clasa mica, care nu este nici Ford Fiesta, nici Ford Ka – este programat sa intre in productie in viitorul apropiat.
Conform anuntului Ford Europa de la inceputul acestui an, la Craiova va fi produs un motor avansat EcoBoost pe benzina, de mica capacitate. Calendarul inceperii productiei modelului de clasa mica si a motorului Ecoboost va fi anuntat ulterior.
Odata ajunsa la capacitate de functionare maxima, fabrica de la Craiova va produce anual pana la 300.000 de vehicule si 300.000 de motoare si, totodata, va oferi locuri de munca pentru aproximativ 7.000 de persoane.
Primul model Transit Connect, care a iesit de pe linia de asamblare, va fi donat Spitalului Municipal din Craiova pentru a veni in sprijinul actiunilor ce le desfasoara in serviciul comunitatii locale.
In plus, primul lot de vehicule Transit Connect asamblate la Craiova va pleca catre distribuitorii autorizati Ford din Romania. Pe termen mediu, Ford isi propune sa exporte majoritatea productiei de Transit Connect de la Craiova, in principal catre tarile din Europa Centrala si de Est.
“Inca din prima zi de cand Ford a preluat fabrica din Craiova, in martie 2008, intreaga noastra echipa a lucrat contra cronometru pentru a putea oferi produse ce indeplinesc standardele de calitate si de eficienta specifice unui producator de talie mondiala. Odata cu finalizarea procesului de modernizare a fabricii si ajunsi la capacitate de functionare maxima, ne vom indeplini angajamentul de a investi 675 milioane de euro in noua unitate de productie”, a declarat domnul John Fleming.
Ford continua sa incurajeze furnizorii sai actuali pentru a avea operatiuni in Romania, fie folosind furnizori romani pentru activitatea lor, fie deschizand reprezentante proprii pentru sustinerea productiei noastre de la Craiova. De asemenea, Ford doreste sa stabileasca relatii de cooperare cu noi furnizori romani si ar dori sa foloseasca cat mai multe servicii locale, care sa respecte standardele Ford.
Pe langa relatia cu furnizorii, instalarea noilor echipamente de productie si modernizarea infrastructurii fabricii, un mare efort s-a depus si pentru formarea profesionala a angajatilor. O parte dintre angajatii de la Craiova au lucrat in aceasta perioada la alte fabrici Ford, pentru a acumula cat mai multe cunostinte despre Sistemul de Productie Ford.
In acelasi timp, un numar semnificativ de angajati ai celorlatate fabrici Ford din Europa s-au deplasat la Craiova pentru a efectua stagii de formare profesionala cu diferite grupuri de angajati ai uzinei. Pana la aceasta data, au fost efectuate peste 380 de cursuri de formare profesionala.
“Istoria Ford in Romania incepe inca din anii ’30 cand am deschis aici un centru de vanzari si o fabrica de productie. Astazi, dupa 73 de ani de la inceperea productiei la prima noastra fabrica din Romania, ne aflam la Craiova pentru a deschide un nou capitol important al relatiilor dintre Ford si Romania”.
“Sper ca acest nou parteneriat dintre Ford si Romania va fi unul de lunga durata, iar beneficiarii acestuia vor fi Ford, Craiova, Romania si locuitorii acestei tari”, a declarat domnul Fleming.
Recent Comments