Nu sunt fan al masinilor Audi, pentru mine clasamentul masinilor premium incepe intotdeauna cu BMW… Si totusi, Audi a aratat si pe timp de criza ca e o marca dorita, intr-un context general de cadere cu peste 20 la suta al pietei auto, reusind sa aiba o scadere de doar 9,2 la suta.
Nu e o mare informatie sa spui ca ai pierderea cea mai mica intr-o perioada de criza, insa privita prin prisma subiectiva a celor care doresc sa isi cumpere un automobil, capata sens. Intrebati pe oricine ce masina isi doreste si, intr-un procent covarsitor, se va mentiona marca Audi. Chiar si acum, intr-o perioada grea pentru toate domeniile, Audi ramane un “obiect” dezirabil.
Cu ce fascineaza Audi? Mie mi se pare ca toate masinile lor seamana intre ele, sunt scumpe, interiorul nu mai arata nimic nou sau senzational de cativa ani. Care e secretul succesului unei marci premium care totusi imparte cu generozitate tehnologie si catre Seat, VW sau Skoda?
O analiza mai atenta a realizarilor Audi din ultimul secol spune cate ceva: cea mai aerodinamica limuzina de serie din lume (Audi 100, Cx 0,30), prima caroserie de productie de serie din lume placata integral cu zinc, primul motor diesel pentru autoturisme cu injectie directa si turbocompresor, primul automobil de serie din lume cu caroserie din aluminiu, victorie la Le Mans cu un automobil echipat cu motor diesel (Audi R10 TDI), consum mediu 3,32l obtinut cu Audi A4 2,0 TDI de serie, etc.
Sintetizand atuurile marcii cu inele, rezulta celebrul slogan “Progres prin tehnologie”… Da, Audi capteaza prin eficienta, atentia pentru detalii, materiale si design inovator, conservarea solutiilor de succes, indrazneala de a propune chestii alta data inimaginabile, imaginea nepatata si, foarte important, Audi nu a ratat nici un automobil de al sau de multi ani incoace. Ai un Audi, esti sigur de calitate si performanta, iar asta a devenit deja un statut al proprietarului.
Am fost la lansarea A5 Sportback in Romania, am ascultat ce s-a spus acolo despre noul model, l-am privit, e frumos si puternic, in aceeasi masura in care nu e deloc ieftin. Nu am fost foarte entuziasmat: nu m-a socat cu nimic, e doar un Audi. Daca vrei sa vezi diferenta, trebuie sa fii atent la slogan. Progresul este vizibil in tehnologie. Aparent, modelele Audi seamana mult intre ele, insa nu acolo trebuie cautat succesul.
Te uiti dedesubt, la sasiul ultraperformant, la ASF (Audi Space Frame), la greutatea redusa a caroseriei, la miile de ore in tunelul aerodinamic. Admiri aluminiul de inalta rezistenta din componenta structurii masinii, te gandesti la tractiunea integrala Quattro, la motoarele ultraeficiente TDI si TFSI, la cutia de viteze cu 7 rapoarte S-tronic, la brelocul de la cheie si la sigla cu 4 cercuri.
Da, succesul se obtine si se mentine cu greu, dar odata aflata cheia succesului, macar stii in ce directie sa te indrepti. “Vorsprung durch Technik” este directia aleasa de Audi si odiseea continua, progresand prin tehnologie!
Recent Comments