Ma asteptam sa gasesc intr-adevar ceva oferte senzationale, vizitand cateva showroom-uri auto in cautarea unui automobil nou mai… accesibil. Doar e criza, targurile gem de sute sau mii de masini nevandute, de la un Tico batran pana la un Bentley Cabrio din 2008. Dezamagire mare…
Cu un curs leu-euro destul de mare, lista de preturi, desi aproape acoperita de un mare afis cu “reducere pana la x mii de euro”, nu este, practic, decat o vrajeala. Nu exista masini decente sub 7000 de euro nici macar la Dacia.
Se contureaza o tendinta destul de clara: reduceri mari la masinile scumpe si mai nimic la cele ieftine. Pe romaneste, tot bogatul e avantajat. Vrea un Audi, acum si-l ia mai repede, ca e mai ieftin. Saracul, care viseaza la un Aveo pentru familie, tresara la fiecare variatie de curs valutar.
Un articol de ziar, vazut in urma cu cateva zile, arbora un titlu care se potrivea perfect cu situatia pietei auto din Romania: “Totul pana la pret” – deloc intamplator poate, daca ne gandim ca articolul studia piata imobiliara autohtona…
Automobilul este fara discutie o necesitate. A ajuns insa un obiect mai mult dezirabil decat practic si mai mult decat atat, autoritatile il scot din ce in ce mai mult in afara legii.
Ai automobil de firma, nu ai dreptul sa soliciti si sa primesti un loc de parcare, spatiile pe care populatia isi aseaza automobilele incep sa fie din ce in ce mai putine, mai limitate, cu acces platit. Se ridica fara discernamant masinile de oriunde si oricand, semnele de oprire interzisa apar in cele mai surprinzatoare locuri. Sa ai masina devine un stres cotidian.
Zonele centrale sunt un calvar atat pentru cei care cauta un loc de parcare la resedinta, cat si pentru cei care sunt in tranzit. Asigurarile costa enorm, de la cele obligatorii la cele facultative. Avem taxe de bariera, de pod, de parcare, de tractare, de ridicare. Reviziile te usuca de bani cu frenezia unui vant de toamna.
Bordurile iti musca din bara cu o frecventa ce se transforma treptat in obisnuinta, pretul combustibilului creste sau scade la pompa in functie de bursa si jocurile valutelor mondiale.
Automobilul, incotro? E greu sa inteleg ce va fi in viitor, cand autoritatile ne fac sa avem probleme reale in prezent. Stiu pe cineva care vrea sa isi cumpere o masina si ma intreaba mereu ce model sa isi ia. Din pacate, cu sinceritate ii fac o recomandare: sa se bucure ca n-are!
Recent Comments